• جمعه / ۲۸ مهر ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 96072815750
  • خبرنگار : 71282

یک کارشناس مطرح کرد

چشممان به دست سرمایه‌گذار خارجی نباشد

چشممان به دست سرمایه‌گذار خارجی نباشد

یک کارشناس بازار کار معتقد است مدیریت بنگاه‌ها و کارخانه‌ها باید آن قدر قوی باشد که هم اشتغال موجود را حفظ کند و هم مانع ریزش نیروهای کار شود.

حمید نجف در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ایجاد شغل نیاز به وعده ندارد. کافی است قید و بندهایی که سر راه تولید گذاشته شده برداریم، آن وقت می‌بینیم که فرصتهای شغلی یکی پس از دیگری خود را نشان می‌دهند.

وی افزود: اینکه اقتصاد خود را به سرمایه‌گذاری خارجی پیوند بزنیم خوب است ولی شخصا معتقدم یک فرار رو به جلو است. نباید اقتصاد را به سرمایه خارجی پیوند بزنیم. ممکن است دنیا بگوید به ما سرمایه می‌دهد ولی نباید چشممان به دست سرمایه‌گذار خارجی باشد که حتما سرمایه بیاورد بلکه باید در راستای اقتصاد مقاومتی که تاکید مقام معظم رهبری است جلو برویم و به امید ورود سرمایه‌های خارجی از تولید داخلی غافل نشویم.

این کارشناس بازار کار ادامه داد: علیرغم تاکید نسبت به حفظ اشتغال موجود، متاسفانه زمانی از مشکل کارخانه‌ها با خبر می‌شویم که یا اخراج و تعدیل نیروهای کار صورت می‌گیرد یا اعتراض و تجمعی شکل می‌گیرد؛ در صورتی که باید اشتغال موجود را حفظ کنیم و مدیریت مستقر در بنگاهها قدرت ارزیابی و پیش‌بینی داشته باشد تا از بروز بحرانها و ریزش نیروی کار جلوگیری کند.

نجف با تاکید بر حل موانع تولید گفت: برخلاف تولیدکنندگان، تجار و واردکنندگان مشکلی در عرصه تجارت و واردات ندارند چون دولت مانعی برای این بخش ایجاد نکرده است به همین دلیل سرمایه‌گذار داخلی ترجیح می‌دهد که پولش را به جای تولید در کار تجارت بیاندازد و از مبادی رسمی جنس بیاورد و با هر قیمتی در بازار بفروشد و یک شبه سود کند.

به گفته وی بروکراسی‌های اداری، محدودیتهای اعطای تسهیلات بانکی و عدم صدور مجوز از مهمترین موانع تولید به شمار می‌رود که موجب شده کار تولیدی امروز برای هیچ کس صرفه‌ نداشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha