• شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 96072916543
  • خبرنگار : 71461

با حضور رئیس جمهور؛

کنگره بزرگداشت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی برگزار می‌شود

کنگره بزرگداشت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی برگزار می‌شود

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اعلام این خبر که کنگره بزرگداشت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود،گفت: اندیشه‌های او امتداد امتداد اندیشه‌های ناب امام راحل است که می‌تواند برای جامعه ما مفید باشد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم –عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی- در نشستی که به مناسبت بزرگداشت منزلت خدمات علمی آیت‌الله سیدمصطفی خمینی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد،با بیان اینکه بزرگداشت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی در روزهای اول آبان در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مراسم از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷ در سوم آبان‌ماه در مدرسه دارالشفاء قم همراه با ارائه مقالات علمی برگزار می‌شود و هدف از برگزاری این کنگره پرداختن به شخصیت و نقش علمی آیت‌الله سیدمصطفی خمینی است.

وی گفت: از بین همه مقالات ۱۵ مقاله به حد نصاب علمی و پژوهشی رسیده است که در این کنگره ارائه داده می‌شود. در برپای این کنگره دستگاه‌های مختلفی همچون حوزه‌های علمیه تهران، سازمان تبلیغات اسلامی، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران، صداوسیما و... همکاری داشته‌اند. در این کنگره از ترجمه فارسی «رساله ولایت فقیه» آیت‌الله سیدمصطفی خمینی رونمایی می‌شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: با ۴۰ تن از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی درباره جایگاه آیت‌الله سیدمصطفی خمینی مصاحبه‌هایی در حال انجام است. همچنین مستندی از زندگی او و چند نشست علمی و گفت‌گو محور در ایام شهادت‌شان از صداوسیما پخش می‌شود. اعضای ستاد این کنگره روز یکشنبه ۳۰مهرماه با مقام معظم رهبری دیدار دارند.

ذوعلم یادآور شد: از دیگر برنامه‌های ما حضور رئیس جمهور در این مراسم است که صبح روز دوشنبه اول آبان‌ماه این برنامه به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود. همچنین روز دوشنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء مراسم دیگری در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

وی درباره شخصیت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی گفت: ایشان از نظر مبارزه علیه شاه و انقلابی‌گری یک شخص بسیار برجسته‌ای بود و در مسائل اخلاقی، عرفانی، تفسیری و مسائل علمی و پژوهشی سرآمد روزگار خود بود ودر سال ۵۶ پس از شهادت ایشان ظرفیت مردم انقلابی برای شکل‌گیری انقلاب افزایش پیدا کرد چرا که آمریکا و شاه با ایجاد فضای باز سیاسی به دنبال فریب مردم بودند اما شهادت ایشان نقشه‌های آن‌ها را افشا کرد.

دبیر علمی کنگره بزرگداشت منزلت و خدمات علمی-انقلابی آیت‌الله سیدمصطفی خمینی ادامه داد: توانمندی علمی ایشان به عنوان عالم چند وجهی در فقه، تفسیر و عرفان نشان از تبحر او داشت و اندیشه‌های او امتداد اندیشه‌های ناب امام راحل است که می‌تواند برای جامعه ما مفید باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha