• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۶ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 96073017399
  • خبرنگار : 71431

افزایش 20 درصدی توان هلال احمر در اربعین امسال/ استقرار بالگرد در 4 پایانه مرزی

افزایش 20 درصدی توان هلال احمر در اربعین امسال/ استقرار بالگرد در 4 پایانه مرزی

نماینده هلال احمر و مدیر پایگاه‌های سازمان‌ امداد و نجات از افزایش 20 درصدی توان عملیاتی هلال احمر در طرح اربعین امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، حامد سجادی در جلسه طرح ویژه ترافیک اربعین 96 که ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در مقر شهرک آزمایش برگزار شد، با بیان اینکه مجموعه هلال احمر در داخل کشور و مجموعه پزشکی حج و زیارت در کشور عراق مأموریت ارائه خدمات امدادی و درمانی به زائران اربعین را بر عهده دارد، گفت: از مدت‌ها پیش از چهار پایانه مرزی در سه استان بازدید کرده و تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه چهار بالگرد در چهار پایانه مرزی مستقر خواهد شد، افزود: همچنین در هر پایانه مرزی تیم‌های واکنش سریع نیز در کنار بالگردها مستقر خواهند شد و نسبت به انجام مأموریت اقدام می‌کنند.

سجادی با بیان اینکه پیش بینی اسکان اضطراری در شرایط ویژه و حوادث غیر مترقبه نیز از سوی هلال احمر انجام شده است، گفت: پیش بینی‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌ایم و با توجه به گزارش‌های هواشناسی نسبت به انجام تدابیر لازم اقدام خواهیم کرد و در مجموع فکر نمی‌کنم که امسال حادثه‌ای سبب شوکه شدن دستگاه‌های امدادی شود، چرا که ما پیش بینی‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه علاوه بر پایگاه‌های امداد و نجات در سراسر کشور که در آماده باش کامل هستند، 80 پایگاه در استان‌های معین سه استان مرزی نیز پیش بینی شده است، گفت: در سه استان دارای پایانه مرزی یعنی کرمانشاه، ایلام و خوزستان نیز 97 پایگاه ثابت و موقت پیش بینی شده است.

نماینده هلال احمر و مدیر پایگاه‌های سازمان‌ امداد و نجات با بیان اینکه 6675 نفر در روز در کشور به زائران ارائه خدمات خواهند کرد، گفت: همچنین 1920 نفر در روز نیز در خارج از کشور یعنی در خاک عراق اقدام به ارائه خدمات درمانی و امدادی به زائران خواهند کرد.

وی اضافه کرد: 119 دستگاه آمبولانس که 25 دستگاه آن در کشور عراق مستقر می‌شود از دیگر تدابیر هلال احمر است، همچنین 8 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 45 دستگاه خودروی عملیاتی نیز در این مأموریت به کار گرفته خواهند شد.

به گفته سجادی، توان یگان‌های عملیاتی هلال احمر در طرح اربعین امسال 20 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha