• دوشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 96080100302
  • منبع : نمایندگی قزوین

رونق گردشگری قزوین با ساماندهی دولت‌خانه صفوی

رونق گردشگری قزوین با ساماندهی دولت‌خانه صفوی

ایسنا/قزوین معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: گردشگری استان با ساماندهی و احیای دولت‌خانه صفوی که معرف هویت تاریخی این دیار است، رونق می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، «سیدسعید شاهرخی» در بازدید از مجموعه دولت‌خانه صفوی بر حفظ و رسیدگی مستمر از آثار تاریخی تأکید و اظهار کرد: بازسازی این مجموعه می‌تواند ضمن حفظ هویت فرهنگی و تاریخی شهر، باعث تحول در بخش گردشگری و رونق در حوزه اشتغال و اقتصاد استان شود.

وی ادامه داد: استان قزوین ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بالایی دارد که از آن‌ها باید برای تقویت گردشگری استان بهره بگیریم.

به گزارش ایسنا، مجموعه باغ صفوی که به دولت‌خانه صفوی معروف است، با 6 هکتار مساحت در مرکز شهر قزوین واقع‌شده و کاخ چهلستون و سردرب عالی‌قاپو را که یادگار پایتختی قزوین در دوران صفویه است را در خود جا داده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در ادامه از مسجد جامع عتیق شهر قزوین بازدید کرد که قدیمی‌ترین بخش این مسجد در سال 192 هجری قمری به دستور هارون‌الرشید بنا شده است.

بر اساس این گزارش، مسجد جامع عتیق در غرب خیابان شهدا(سپه) و مرکز بافت تاریخی شهر قزوین واقع‌شده از جمله بناهای عظیم و باشکوه تاریخی - مذهبی و یکی از کهن‌ترین و کم‌نظیرترین مساجد چهار ایوانی ایران بشمار می‌رود.

شاهرخی در ادامه از مجموعه هتل سنتی خانه بهروزی شهر قزوین بازدید و خاطرنشان کرد: احیاکنندگان خانه‌های تاریخی در قزوین مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، خانه بهروزی مربوط به دوره قاجار است و در قزوین، خیابان امام، کوچهٔ زرگرها واقع‌شده است. این اثر در تاریخ 11 مرداد 1384 با شماره ثبت 12608 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

خانه بهروزی مربوط به دوران قاجاریه از جمله بناهای شیوه معماری خانه‌سازی قزوین است که، با حیاط مرکزی اصلی و حیاط‌های جانبی شکل‌گرفته و حیاط اندرونی با تناسبات نیم کشکولی، در دو جبهه دارای شاه‌نشین‌های تابستانی و زمستانی و در دو جبهه دیگر دارای ایوان‌های طاق نمایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha