• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 96080201089
  • خبرنگار : 71186

خودروسازان در جاده گرانی می‌تازند/ ناظران کجایند!؟

خودروسازان در جاده گرانی می‌تازند/ ناظران کجایند!؟

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروسازان در چند ماه اخیر در چند مرحله محصولاتشان را گران کرده‌اند اما خبری از سازمانهای نظارتی و مدافع حقوق مصرف‌کننده نیست.

امرالله امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه خودروسازان همچنان از انحصاری بودن بازار این محصول سوءاستفاده کرده و همچنان بر طبل گرانی می‌کوبند.

وی با اشاره به اینکه خودروسازان در چند ماه اخیر در چند مرحله محصولاتشان را گران کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در این شرایط شاهد سکوت سازمانهای نظارتی به ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: سازمانهای نظارتی باید به سرعت وارد عمل شده و خودروسازان را بازخواست کنند که به چه علت به صورت پی در پی قیمت محصولات خود را افزایش می‌دهند.

وی افزود: افزایش قیمت باید به واسطه افزایش کیفیت، ایمنی، رفاه و آپشن خودروها اتفاق بیافتد. خودروسازان اگر اقدام جدیدی در این رابطه کرده‌اند به مردم اعلام کنند تا آنها نیز متوجه دلایل گرانی‌های اخیر شوند اگر نه قیمت‌ها را به نرخ‌های پیشین کاهش دهند.

به گزارش ایسنا، گروه خودروسازی سایپا ابتدای هفته جاری هشت محصول خود را گران کرد.

از روز گذشته نیز شرکت کرمان موتور چهار محصول خود را گران کرده است.

ایران خودرو، پارس خودرو و زامیاد نیز در حدود دو ماه گذشته محصولات خود را گران کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۸-۰۲ ۱۵:۵۱

خودروسازا پوست کلفت تر از این حرفان

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۰۲ ۲۱:۴۶

گرانی خودرو حق مسلم خودروسازان هست. خودروسازان بنگاه هایی با بازده منفی هستندو هزینه هایشان زیاد هست و ریخت وپاش و مدیران باحقوق نجومی و هدایا برای روسا هم هست. تازه اینها وارداتچی و مونتاژچی هستند و همه چیزشان ورداتی و وابسته به قیمت دلار هست. اگر قیمت افزایش پیدا نکند کیفیت بیشتر افت خواهد کرد چون مدیریت ماهش هزینه تولید بلد نیستندو حتی حق تعدیل نیرو ندارند.