• یکشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۶ / ۰۱:۱۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 96080603495
  • خبرنگار : 71060

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو مطرح کرد

آمار بالای خرابی ماشین‌های چینی/خودروی چینی به قیمت تویوتا

آمار بالای خرابی ماشین‌های چینی/خودروی چینی به قیمت تویوتا

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با تاکید بر آمار بالای خرابی خودروهای چینی، طراحی این خودروها و کیفیت قطعات آنها را دلایل اصلی این امر دانست.

علیرضا نیک آیین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اکنون مراجعات خریداران خودروهای چینی به تعمیرگاه‌ها آمار بالایی دارد، چراکه این خودروها از نظر طراحی و فنی دچار مشکلات متعدد هستند.

وی با بیان این که قطعات یدکی خودروهای چینی که در بازار وجود دارد در اکثر موارد قطعات اصل شرکت تولیدکننده نیست، اظهار کرد: قطعاتی که در این حوزه وارد بازار می‌شود فاقد اصالت کافی است و قطعاتی که شرکت خودروسازی تولید می‌کند، نیست.

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اشاره به اینکه عموما خودروهای چینی کپی‌برداری شده از برندهای مطرح دنیا هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه این امکان وجود ندارد که کپی‌برداری این خودروها به صورت دقیق باشد خودروسازان این کشور به اجبار تغییراتی را در ساختار ایجاد کرده‌اند که این تغییرات موجب شده است نیاز این خودروها به تعمیر به مراتب بیش از سایر خودروها باشد.

نیک آیین ادامه داد: زمانی که یک شرکت خودروساز در طراحی اصلی یک خودرو دست می‌برد، شرایطی به وجود می‌آید که ممکن است تعمیر خودرو را هنگام خرابی با مشکلاتی مواجه کند. به عنوان مثال اکنون برای تعویض دیسک و صفحه یک خودروی ام وی ام لازم است که هزینه‌ای معادل یک پژو ۲۰۶ داشته باشیم. از سوی دیگر به دلیل اصلی نبودن قطعات، این خودروها در بیشتر موارد نیاز به تکرر تعمیر دارند و به طور مثال اگر قرار است یک قطعه برای آنها یک سال کار کند چند ماه نگذشته دچار مشکل می‌شود.

وی بخش دیگری از مشکلات خودروهای چینی را مربوط به مبحث آیرو دینامیک دانست و گفت: با توجه به اینکه آب بندی برخی از خودروهای چینی دچار مشکل است در موارد متعدد شاهدیم که برای برخی انواع خودروهای چینی چنین موضوعی مشکلات متعدد ایجاد می‌کند.

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در بخش پایانی صحبت‌های خود به ارائه‌ توضیحاتی درباره قیمت خودروهای چینی پرداخت و گفت: زمانی که مشتری بخواهد یک خودرو با ظاهری جدید و قیمتی پایین داشته باشد مجبور است به سراغ خودروهای چینی برود، اما متاسفانه در شرایط فعلی تعرفه‌های گمرکی به گونه‌ای است که قیمت تمام شده خودرو را بسیار بالا می‌برد؛ به گونه‌ای که اکنون با قیمت یک خودروی چینی این امکان وجود دارد که در کشورهای حاشیه خلیج فارس ماشین ژاپنی یا تویوتا خریداری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۸-۰۷ ۰۸:۱۲

يك ايراني واقعي هرگز ماشين چيني كه بسيار بي كيفيت هستند را خريداري نمي كند.

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۰۷ ۱۵:۰۷

دولت اصلاً باید جلوی ورود و تولید این خودروهای چینی را بگیرد. فقط عامل خروج ارز و سرمایه ملی هست که می تواند به شکوفایی صنعت خودروی داخلی و اشتغال جوانان بیانجامد.