• شنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 96081307466
  • خبرنگار : 71511

سردار کارگر: می توان در حوزه فرهنگی نیز از پدافند غیرعامل استفاده کرد

سردار کارگر: می توان در حوزه فرهنگی نیز از پدافند غیرعامل استفاده کرد

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گفت: پدافند غیرعامل مانند واکسنی است که می توند بدن را مقابل تهدیدها واکسینه کند. در این راستا می توان مقابل جنگ نرم و تهاجم فرهنگی از پدافند غیرعامل استفاده کرد.

سردار بهمن کارگر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این سوال که آیا می شود برای امور فرهنگی و در جنگ نرم از پدافند غیرعامل استفاده کرد، گفت: تاریخچه پدافند غیرعامل نشان می دهد که این موضوع در ابتدا بیشتر در حوزه مهندسی بوده است اما بعدا با پیشرفت علم و گسترش ابزارهای جدید متوجه شدیم که پدافند غیرعامل در حوزه های مختلفی قابل پیگیری و اجرا است.

وی در تعریف پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل یعنی قبل از اینکه به کشور و تجهیزاتش حمله شود آن تجهیزات را دور از دسترس دشمن قرار دهیم تا دشمن نتواند به آن آسیبی بزند یا کمتر به تجهیزات آسیب وارد شود. به طور مثال اگر در بمباران شهرها کل شهر از کار افتاد، یعنی آنکه پدافند غیرعامل ما خوب عمل نکرده است.

کارگر همچنین گفت: حالا در مثال دیگر می توان به فضای مجازی اشاره کنیم. این فضا می تواند برای ما فرصت باشد. وقتی که پدافند غیرعامل ما در این حوزه خوب عمل نکند، به تهدید تبدیل می شود.

وی سپس تصریح کرد: پدافند غیرعامل را می توان در حوزه‌های مختلف تعریف کرد. در حوزه جنگ نرم هم همینطور است. مثلا در حوزه‌هایی مانند افکارسنجی جوانان، دانشگاهیان و دانش آموزان اگر قوی عمل کنیم هرچقدر هم که مورد تهدید جنگ نرم و تهاجم فرهنگی قرار بگیریم باز این اقشار مصون می مانند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه پدافند غیرعامل مانند واکسنی است که بدن را مقابل تهاجم‌ها واکسینه می کند، گفت: در این میان نقش رسانه‌ها بسیار مهم و ارزشمند است. امروزه اخبار جزو لاینفک سبد خانوار مردم شده‌اند. جوانان ما چندین ساعت خود را در فضای مجازی سپری می کنند. نقش رسانه‌ها در اینجا مشخص می شود که اگر در چنین فضایی خوب عمل کنند جامعه به تعالی می رسد و اگر عملکردشان منفی باشد جامعه به فساد کشیده می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha