• پنجشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۶ / ۰۸:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96081810494
  • خبرنگار : 71145

/به روز رسانی شد/

ارتش سوریه آزادسازی بوکمال را اعلام کرد

ارتش سوریه آزادسازی بوکمال را اعلام کرد

فرماندهی کل ارتش سوریه امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای آزادسازی بوکمال، آخرین مقر اصلی داعش در سوریه را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سانا، فرماندهی کل ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، یگان‌های ارتش سوریه با همکاری نیروهای هم‌پیمان شهر بوکمال در حومه دیر الزور را آزاد کردند.

این فرماندهی افزود: آزادسازی بوکمال اهمیت زیادی دارد و به منزله سقوط طرح داعش در منطقه و نابودی اوهام آن برای تقسیم خاورمیانه است.

فرماندهی ارتش سوریه ادامه داد: بار دیگر عهد می‌بندیم که نیروهای مسلح به محافظت از کشور در برابر طرح‌های تروریستی بپردازند و طرح‌های صهیوآمریکایی را ساقط کنند.

این فرماندهی افزود:‌ آزادسازی بوکمال تسلط بر مساحت‌های عظیمی از مرزها را محقق و راه‌های ارتباطی بین عراق و سوریه را امن کرد.

در پی انتشار خبر تسلط کامل ارتش سوریه بر بوکمال رسانه مرکزی جنگ سوریه اعلام کرد، بعد از آزادسازی بوکمال تنها منطقه کشیده شده از شمال بوکمال تا المیادین در دست داعش باقی مانده است.

این رسانه افزود،‌ داعش بعد از آزادسازی بوکمال مساحت‌های اندکی در غرب و شرق رود فرات را که به طول ۶۰ کیلومتر است،‌ در اختیار دارد.

پیشتر خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داده بود، یگان‌های ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان در پی تسلط بر مساحت‌های جدید در اطراف شهر بوکمال این شهر را به طور کامل تحت محاصره خود درآورده‌اند.

برخی منابع می‌گویند،‌ این مهم در پی انجام عملیات با مشارکت نیروهای حشد شعبی بود که وارد خاک سوریه شده‌اند. نیروهای سوری روز چهارشنبه وارد شهر بوکمال شدند.

بوکمال اهمیت زیادی برای طرفین درگیری دارد به طوریکه نیروهای نظام سوریه و هم‌پیمانان آنها با حمایت جنگنده‌های روسی از یک طرف و آمریکا به واسطه نیروهای دموکراتیک سوریه از سوی دیگر برای تسلط بر آن تلاش می‌کنند.

دو طرف برای رسیدن به این منطقه با هدف تحقق اهداف مرحله آینده در تلاش هستند.

یگان‌های ارتش سوریه مستقر در دیرالزور با ورود به شهر بوکمال پیشروی جدیدی در راستای ریشه کردن عناصر داعش در کرانه شرقی رود فرات محقق کردند.

خبرنگار سانا گزارش داد، یگان‌های ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان خطوط دفاعی داعش را شکسته و وارد شهر شدند در پی آن درگیری‌های شدیدی با گروه‌های تکفیری در این شهر که در حومه جنوب شرقی دیر الزور آخرین مقرهای اصلی داعش است، درگرفت.

این پیشروی در پی تماس یگان‌های ارتش و هم‌پیمانانشان با نیروهای عراقی در مرزهای دو کشور بعد از پاکسازی منطقه از باقی‌مانده‌های داعش بود به طوریکه مساحت‌های گسترده‌ای که در آن نیروهای تروریستی بین مرزهای سوریه  و عراق بودند، محاصره شد. آن جزو مثلثی است که دو ظلع دیگرش البعاجات سوریه و العاکاشات در عراق است.

خبرنگار سانا گفت: روز گذشته یگان‌های ارتش سوریه و هم‌پیمانان‌شان در پی پاکسازی منطقه در مرزهای دو کشور به نیروهای عراقی رسیدند.

در پی شکستن محاصره داعش بر شهر دیر الزور در سپتامبر گذشته یگان‌های ارتش سوریه بر ده‌ها روستا و شهرک در دو کرانه شرقی و غربی رود فرات در میان شکستن صفوف داعش تسلط یافته‌اند.

در حالی که برخی رسانه‌ها نظیر اسپوتنیک گزارش دادند،‌ ارتش سوریه و هم‌پیمانان شهر بوکمال را به طور کامل آزاد کرده‌اند و نیروهای سوری عملیات پاکسازی بوکمال و خنثی سازی مین‌های به جا گذاشته شده توسط داعش را شروع کرده‌اند،‌ دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری این خبر را تکذیب کرد و مدعی شد،‌ ارتش تنها ۵۰ درصد بوکمال را آزاد کرده است.

ارتش سوریه همچنین جاده اثریا - خناصر به عمق ۱۵ کیلومتر را امن و تعدادی روستا و مجمتع مسکونی را از دست تروریست‌های النصره در حومه شمالی شرقی حماة آزاد کرد.

ارتش سوریه عملیات نابودی تروریسم را در حومه شمال شرقی حماة آغاز کرد و توانست این جاده را امن کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha