• شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96082011183
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

ورود موتورهای سنگین و خودروهای ۲ دیفرانسیل به کویر مرنجاب محدود شد

ورود موتورهای سنگین و خودروهای ۲ دیفرانسیل به کویر مرنجاب محدود شد

ایسنا/اصفهان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل گفت: به علت خسارت زیاد به طبیعت و محیط زیست کویر، ورود موتورهای سنگین و خودروهای ۲ دیفرانسیل به کویر مرنجاب محدود شده است.

جواد صدیقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص محدودیت اعمال شده اظهار کرد: با توجه به خساراتی که تورهای بدون مجوز و افراد بی مبالات به طبیعت بکر کویر به خصوص منطقه گردشگری مرنجاب وارد کرده اند و با دستور دادستان شهرستان ورود موتورهای سنگین و ماشین های دو دیفرانسیل فاقد مجوز رسمی به این منطقه ممنوع شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل افزود: با پیگیری‌های اداره منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تخریب اراضی کویری و همکاری اداره میراث از این پس ورود تورها با حساسیت بیشتری بررسی خواهد شد تا خسارت کمتری به طبیعت وارد شود.

صدیقیان افزود: در هفته گذشته خودروهای دو دیفرانسل زیادی به منطقه مرنجاب وارد شدند و اثرات بد زیست محیطی برجای گذاشتند و با اعتراض حامیان محیط زیست، فعالان گردشگری٬ مرتع داران و ساربان ها روبرو شدیم و تصمیم بر این شد بیشتر از گذشته حساسیت به خرج دهیم و از این منطقه حفاظت کنیم.

وی با بیان اینکه بیشتر مواقع ورود گردشگران و تورهای گردشگری برای منطقه مرنجاب خساراتی به دنبال دارد، افزود: افرادی که وارد مناطق کویری می شود باید با فرهنگ برخورد با طبیعت کویر آشنا باشد تا نه به محیط زیست خسارت وارد شود و نه خودشان دچار مشکل شود، در حال حاضر دنبال راهکاری برای فرهنگ سازی بیشتر و راهنمایی به منظور سهولت گردشگری با توزیع بروشورها و نقشه راه‌ها ر این منطقه هستیم.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل تصریح کرد: از گردشگران و تورهای که به کویر وارد می‌شوند می‌خواهیم به طبیعت احترام بگذارند تا در پایان تفریح و گردش خود محیط اطراف خود را بهتر از قبل ترک کنند و با محافظت از کویر، این میراث گرانبها را برای نسل‌های بعد نیز حفظ کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha