• یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96082112123
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

وزیر علوم در پیام تسلیت درگذشت دکتر عراقی تصریح کرد:

نقش اساسی دکتر عراقی در ارتقای جایگاه رشته حقوق در دانشگاه‌ها

نقش اساسی دکتر عراقی در ارتقای جایگاه رشته حقوق در دانشگاه‌ها

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز یکشنبه در پیامی، درگذشت دکتر عزت‌الله عراقی، استاد بازنشسته حقوق دانشگاه تهران را تسلیت گفت و نوشت: این استاد نام آور، نقشی اساسی در ارتقای جایگاه رشته حقوق در دانشگاه های کشور ایفا کرده است.

به گزارش ایسنا، متن کامل پیام تسلیت وزیر علوم به شرح زیر است:

«انا للّه و انا الیه راجعون

درگذشت دکتر عزت‌الله عراقی، استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، جامعه علمی، دانشگاهی و خانواده بزرگ آموزش عالی را در اندوهی عمیق فرو برد.

اینجانب درگذشت این استاد نام‌آور و فرهیخته را که در طول حیات با برکت خود با تألیف کتب و مقالات متعدد علمی، نقشی اساسی در ارتقای جایگاه رشته حقوق در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور ایفاء کردند، به قاطبه جامعه علمی و دانشگاهی، همکاران، دانشجویان و به‌ویژه خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم.

خداوند متعال، روح بلندش را با سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) محشور بگرداند؛ ان‌شاءالله.

براساس برنامه اعلام شده، قرار است پیکر دکتر عزت الله عراقی، استاد حقوق دانشگاه تهران صبح روز دوشنبه (فردا) از مقابل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران تشییع شود.

شادروان دکتر عراقی روز شنبه در سن ۷۷ سالگی و پس از مدت‌ها تحمل بیماری دارفانی را وداع گفت. وی از سال ۱۳۴۹ به عضویت هیات علمی دانشگاه تهران درآمد و سال ها به عنوان استاد رشته حقوق و عضو گروه حقوق خصوصی و اسلامی این دانشگاه به فعالیت پرداخت.

کتاب «حقوق بین‌المللی کار» این استاد برجسته در دوره هفتم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال برگزیده شد.

مراسم ترحیم و بزرگداشت این استاد برجسته رشته حقوق نیز قرار است روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه - از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ - در مسجد جامع شهرک قدس برگزار شود.

دانشگاه تهران در ۲۲ آذرماه سال ۱۳۹۵ با برگزاری آیین نکوداشت استاد عراقی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی - که با حضور معاون حقوقی وقت رئیس جمهوری برگزار شد- از خدمات علمی و فرهنگی وی تجلیل کرد.»

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، با پیگیری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و موافقت شهردار تهران، پیکر شادروان دکتر عراقی در قطعه نام آوران آرامستان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha