• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96082212659
  • خبرنگار : 71496

تاکید وزیر خارجه مصر بر اجرای شروط ارائه شده به قطر

تاکید وزیر خارجه مصر بر اجرای شروط ارائه شده به قطر

وزیر امور خارجه مصر در دیدار با پادشاه بحرین تاکید کرد، قاهره به اجرای خواسته‌های ۱۳ گانه مطرح شده از سوی کشورهای تحریم کننده به قطر، پایبند است.

به گزارش ایسنا، به نقل از  شبکه خبری العربیة، احمد ابوزید، سخنگوی وزارت خارجه مصر اظهار داشت، سامح شکری، وزیر امور خارجه این کشور در دیدار با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین تاکید کرد: قاهره بر اجرای ۱۳ خواسته کشورهای تحریم کننده از سوی قطر تاکید داشته و اجرای آنها را معیاری برای تغییر موضع‌گیری‌های قطر درخصوص کشورهای منطقه می‌داند.

شکری در این دیدار به صورت شفاهی پیام عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر را به پادشاه بحرین داد و دو طرف به ارزیابی و بررسی رویکردهای مصر نسبت به تحولات منطقه و تاثیر آن بر کشورهای عربی پرداختند.

مذاکرات شکری با پادشاه بحرین به بررسی تحولات اخیر لبنان، یمن، عراق و سوریه و نیز بحران قطر اختصاص یافت و در این دیدار شکری بر حمایت کامل مصر از امنیت و ثبات بحرین و منافع مشترک دو کشور، تلاش برای حفظ امنیت ملی کشورهای عربی تاکید کرده و "تمامی اقدامات تروریستی و خرابکاری‌ها علیه امنیت و ثبات بحرین" را محکوم کرد.

وزیر امور خارجه مصر درباره شرایط منطقه با اشاره به اهمیت تلاش در راستای دور نگه داشتن منطقه از عوامل تنش‌زا و کشمکش‌ها و عدم ثبات گفت: با توجه به نقش و مسئولیت مصر در منطقه و تاکید این کشور بر حفظ امنیت ملی کشورهای عربی امید می‌رود هماهنگی‌ها و رایزنی‌ها جهت مقابله با چالش‌های موجود افزایش یابد.

پادشاه بحرین نیز در این دیدار بر "روابط عمیق و تاریخی" مصر و بحرین و همکاری‌های دو کشور در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.

پادشاه بحرین در ادامه از سفر شکری به بحرین در این مرحله تقدیر کرده و گفت: این سفر نشان دهنده حمایت قاهره از منامه و توجه واقعی مصر به مسائل کشورهای عربی و ثبات و سلامت مردم آنها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha