• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96082213060
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی۲۲ آبان بخوانید؛

انتصاب یک معاون و یک مشاور/امدادرسانی برای زلزله مرگبار/ایران در تحولات منطقه/احضار مشایی و...

انتصاب یک معاون و یک مشاور/امدادرسانی برای زلزله مرگبار/ایران در تحولات منطقه/احضار مشایی و...

حمید ابوطالبی مشاور رییس جمهور شد، دیدار جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی استانهای آذربایجان‌شرقی و قم با رهبری، نگاه متفاوت یک نماینده به سهمیه‌بندی کسر خدمت فرزندان ایثارگران، ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، نامه ترامپ به نتانیاهو، تشییع پیکر «سید عزت‌الله عراقی»، ۲۴ آبان ماه؛ سومین جلسه دادگاه «حمید بقایی»، ابراز ناخرسندی همسر نازنین زاغری از اظهارات وزیر خارجه انگیس درباره وی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، ۲۲ آبان ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی استانهای آذربایجان‌شرقی و قم، با تشکر از ملت، دولت و جوانان مبارز عراق و مسئولان عتبات عالیات، تصریح کردند:پدیده‌عظیم‌اربعین نشانه گسترش روح جهاد و شهادت در راه خداست.

رییس جمهور در حکمی حمید ابوطالبی را به عنوان مشاور رئیس جمهور منصوب کرد. همچنین با حکم رییس دفتر رییس جمهور؛ مجید تخت روانچی به سمت "معاون سیاسی دفتر رییس جمهور" منصوب شد.

اسحاق جهانگیری درجلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به گزارش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص پروژه ها و برنامه های مرتبط با مبارزه هوشمند با قاچاق کالا، پدیده قاچاق را از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری و سایر مسئولین کشور برشمرد و گفت: مقابله با قاچاق باید هم با روش های اقتصادی و هم از طریق مبارزه هوشمند دنبال شود.  همچنین معاون اول رییس جمهور آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری  با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را ابلاغ کرد.

امیر خجسته در واکنش به ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص اجرایی شدن قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران گفت: ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص اجرای قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران اقدامی مثبت، اما تغییر در متن قانون بدعتی غیرقابل توجیه است.

رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از نتانیاهو به دلیل حمایتش از سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل که در آن علیه ایران صحبت کرده بود، قدردانی کرد و گفت: با هم با ایران مقابله می‌کنیم.

همچنین زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان با بیان این‌که در نشست روز دوشنبه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا درباره حفظ برجام گفت‌وگو خواهد شد، تاکید کرد که اتحادیه اروپا خواهان حفظ توافق هسته‌ای با ایران است. وی افزود: درباره نحوه تعامل با آمریکا برای حفظ توافق و نقش ایران در منطقه گفت‌وگو می‌کنیم.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز با خبرنگاران از سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران تا پایان سال جاری میلادی خبر داد و گفت: : سفر جانسون به تهران ربطی به سخنانش درباره زاغری ندارد.وی همچنین جان باختن تعدادی از شهروندان عراقی را در زلزله اخیر تسلیت گفت و با دولت و ملت این کشور ابراز همدردی کرد.

کامل ابوجابر وزیر خارجه پیشین اردن ضمن اشاره به اینکه جنگ عربستان با ایران برای ما منافعی نخواهد داشت، گفت: مصر و اردن برای حل مشکلات منطقه باید با هم همکاری و هماهنگی داشته باشند.

 همچنین وزیر خارجه قطر گفت: ایران همسایه کشورهای خلیج ( فارس) است و با آن منافع مشترک داریم. محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت: تنش میان ایران و عربستان می‌تواند بحران جدیدی را به وجود آورد که منطقه توان تحمل آن‌را ندارد. وی با اشاره به این‌که ایران همسایه‌ ماست و با آن منافع مشترک داریم افزود: بحران با ایران را باید از طریق گفت‌وگو حل کرد.

در همین ارتباط یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «عربستان در حدی نیست که بخواهد به ایران حمله کند» گفت: عربستان برای اسرائیل و آمریکا نقش بازی می‌کند. ابوالفضل حسن‌بیگی با بیان اینکه «فروش سلاح یکی از مهمترین درآمدهای آمریکا است» گفت: آمریکا برای افزایش مشتری خرید اسلحه از هیچ اقدامی چشم پوشی نمی‌کند که آخرین نمونه آن افزایش تنش با کره شمالی و به دنبال آن فروش سلاح به کره جنوبی و ژاپن است.

شبکه اسکای‌ نیوز به نقل از مقامات انگلیسی گزارش داد: وزیر امور خارجه انگلیس با همسر نازنین زاغری درباره این شهروند دو تابعیتی گفت‌وگو کرد و همسر نازنین زاغری ـ راتکلیف در تماس تلفنی با بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس اظهارات وی درباره علت سفر زاغری به ایران را رد کرده است. رسانه‌ها و محافل سیاسی انگلیس نیز وزیر امور خارجه را به ارائه اطلاعات نادرست در رابطه با این پرونده متهم می‌کنند. مقامات انگلیس گفته‌اند که بوریس جانسون روز یک‌شنبه (۱۲ نوامبر) با ریچارد راتکلیف، همسر نازنین زاغری گفت‌وگوی تلفنی انجام داده است.

مراسم تشییع پیکر «سید عزت‌الله عراقی» معروف به پدر حقوق کار ایران دقایقی پیش با حضور جمعی از جامعه حقوقی کشور برگزار شد.در این مراسم علاوه بر دانشجویان و اساتید دانشکده حقوق و علوم سیاسی، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور نیز حضور داشت.

حسن کیا وکیل دادگستری با تاکید بر اینکه فراکسیون حقوق شهروندی باید ارتباطی تنگاتنگ با مردم داشته باشد گفت: تدوین و انتشار منشور حقوق شهروندی، گامی بلند در جهت آشنایی مردم با حقوق شهروندی خود و ایجاد روحیه مطالبه گری در مردم بود و با تشکیل فراکسیون حقوق شهروندی در مجلس، نمایندگان مردم باید پیگیر اجرایی شدن این حقوق باشند.

آیت الله آملی لاریجانی در ابتدای جلسه مسئولان عالی قضایی،آملی لاریجانی با بیان اینکه یکی از محورهای مهم جلسه اخیر سران سه قوه، تصمیم گیری برای حل مشکل سپرده گذاران موسسات مالی بوده است، اظهار کرد: متاسفانه بر اثر برخی سوء نظارت ها گرفتاری هایی از جانب موسسات مالی و اعتباری برای بخشی از هموطنان به وجود آمده است. در حال حاضر ما نباید صرفاً به دنبال مقصر باشیم بلکه اصلی ترین هدف هر سه قوه این است که مشکل سپرده گذاران حل شود یعنی به نحو مقتضی، اموال مردم به آنان بازگردد و جبران خسارت صورت گیرد. رییس قوه قضاییه تاکید کرد: هدف اصلی هر سه قوه حل مشکل سپرده گذاران موسسات مالی است.

وکیل‌مدافع حمید بقایی گفت: سومین جلسه دادگاه «حمید بقایی» ۲۴ آبان ماه برگزار می‌شود. عادل حیدری اظهار کرد: جلسه بعدی رسیدگی به پرونده موکلم روز چهارشنبه، ۲۴ آبان ماه در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه ویژه کارکنان دولت برگزار می‌شود.

همچنین اسفندیار رحیم مشایی به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. رییس دفتر رییس‌جمهور سابق به اتهام تبلیغ علیه نظام، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، توهین به مسئولان نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای امروز (دوشنبه) ۲۲ آبان ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گزارش کامل ایسنا از بسیج همگانی برای کمک به زلزله‌زدگان را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha