• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96082313474
  • خبرنگار : 71496

فیگارو: لبنانی‌ها نگران برنامه‌های ولیعهد عربستان هستند

فیگارو: لبنانی‌ها نگران برنامه‌های ولیعهد عربستان هستند

مصاحبه سعد حریری در ریاض بازتاب گسترده‌ای در محافل سیاسی فرانسه داشت اما این مصاحبه بیشتر از آنکه پاسخی درباره شرایط فعلی لبنان و عربستان که با بازداشت‌های گسترده مواجه است، ارائه دهد، سوالات بیشتری را ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا، مطبوعات فرانسه با تمرکز ویژه بر تحولات اخیر مربوط به سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان در تیترهای خود بیشتر بر شرایط اعمال شده بر حریری تاکید کرده و اینگونه نوشتند که به نظر می‌رسد حریری تحت فشار بوده و احتمالا در عربستان بازداشت است.

مجله فیگارو درباره این مصاحبه نوشت: مصاحبه حریری نگرانی‌های لبنانی‌ها را انعکاس داد و مناقشه میان عربستان و ایران در پس این استعفا می‌تواند لبنان را با بحران‌های بیشتری مواجه کرده و آن را به کشوری ضعیف تبدیل کند.

فیگارو در گزارش خود تاکید کرد: به نظر می‌رسد سفر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به ریاض در کاهش نگرانی‌های فرانسه از تحولات اخیر عربستان و لبنان موثر نبوده است. به ویژه که ماکرون پس از دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از هرگونه صحبتی که به افزایش ابهامات درباره شرایط فعلی منطقه بینجامد،‌ خودداری کرد.

این در حالی است که ریاست جمهوری فرانسه در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال بازداشت حریری در عربستان و ممانعت از بازگشتش به لبنان با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: پاریس به دنبال آن است که نهادهای دولتی لبنان فعال و موثر باقی بمانند و چهره‌های سیاسی این کشور از آزادی عمل برخوردار باشند.

فیگارو به نقل از یک مسؤول لبنانی نوشت: بن سلمان در این پرونده تا آخر پیش خواهد رفت و بر این کار اصرار دارد و لبنانی‌ها نمی‌دانند که او دقیقا تا کجا می‌خواهد پیش برود.

این مجله فرانسوی در ادامه نوشت: تلاش‌های دیپلماتیک و امنیتی لبنان در سطوح مختلف نشان دهنده آن است که لبنانی‌ها به دنبال کسب حمایتی بین‌المللی جهت پاسخ دهی به فشارهای اعمال شده از سوی عربستان و نیز اهانت این کشور به مردم لبنان با بازداشت حریری و توهین ریاض به محافل سنی در راس آن جریان المستقبل و خانواده حریری هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha