• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 96082414412
  • منبع : نمایندگی زنجان

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد:

نارضایتی 40 درصد دانش‌آموزان از رشته تحصیلی‌شان در سال اول دانشگاه

مرتضی تمجیدی

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طبق آمار منتشر شده 40 درصد دانش‌آموزان در سال نخست حضور در دانشگاه از رشته تحصیلی خود ناراضی هستند که در بهبود این وضعیت راهنمایی و هدایت معلمان نقش به‌سزایی دارد.

به گزارش ایسنا، «مرتضی تمجیدی» در بازدید از دبیرستان شهید عزیزی و در جمع کادر آموزشی و اجرایی این آموزشگاه با اشاره به مسائلی از قبیل رخنه فضای مجازی در اذهان دانش‌آموزان، لزوم تربیت دانش‌آموزان با هویت ایرانی - اسلامی، اهمیت مطالعه و روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: با رخنه فضای مجازی در اذهان دانش‌آموزان نحوه تأثیرپذیری از معلم نیز تغییر کرده و لازم است در این زمینه معلمان نگرشی متفاوت اتخاذ کنند، زیرا معلم در آن واحد می‌تواند نقش مشاور و مربی را ایفا کند.

وی به ارائه تعریفی از مدرسه پرداخت و عنوان کرد: مدرسه باید جایگاهی جهت رشد دانش‌آموزان بود و مسیر ورود آن‌ها را به جامعه سهل و آسان کند.

این مسئول با اشاره به اهمیت شکل‌گیری هویت ایرانی - اسلامی در درون دانش‌آموزان، گفت: هویت دانش‌آموزان در سن نوجوانی که مرحله گذر از کودکی و ورود به جوانی است شکل می‌گیرد و با توجه به اینکه دانش‌آموزان در این دوره با تضادها و تناقض‌ها روبه‌رو هستند توجه به این نکته ضروری است که دانش‌آموزان هویتی مطلوب جامعه یا برعکس آن را کسب می‌کنند که طبق اعلام صاحب‌نظران این حیطه، هویت ایرانی - اسلامی هویت مطلوب جامعه است.

تمجیدی در ادامه با تأکید بر این‌که دانش‌آموز به معلم با دید الگوی رفتاری نگاه می‌کند، افزود: دانش‌آموز از معلم دو درس فرا می‌گیرد یکی دروس مختلف تحصیلی و دیگری منش و شخصیت، از این‌رو معلم می‌تواند در شکل‌گیری هویت اسلامی - ایرانی و رفتاری متناسب با جامعه دینی نقشی بی‌بدیل در این زمینه ایفا کند.

این مسئول با اشاره به فرا رسیدن هفته کتاب و تأکید بر ضرورت ایجاد ارتباط میان دانش‌آموز و کتاب درسی و غیردرسی، یادآور شد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی وظیفه آحاد مختلف جامعه به‌ویژه مسئولان و دبیران آموزش و پرورش است.

وی با تأکید بر این‌که زندگی دانش‌آموزان سرشار از مسأله و گاهی رنج و درد است، تصریح کرد: باید با برقراری ارتباط بین دانش‌آموز و کتاب، نحوه مواجهه با این مسائل را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

تمجیدی در ادامه به مسأله هدایت تحصیلی گریزی زد و گفت: طبق آمار منتشره 40 درصد دانش‌آموزان در سال نخست حضور در دانشگاه از رشته تحصیلی خود ناراضی هستند که در بهبود این وضعیت راهنمایی و هدایت معلمان نقش بسزایی دارد.

در ادامه این جلسه نیز معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: لزوم ایجاد رشته‌های جدید متناسب با صنعت موجود در هر منطقه در مدارس کار و دانش، تشخیص و دقت مدیران و دبیران این مدارس را می‌طلبد.

«محمود شهبازی» افزود: ارتقای میانگین نمرات نهایی دانش‌آموزان، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق آموزشی بوده و تحقق این مهم از اهداف آموزش و پرورش است، از این‌رو دقت نظر در امور جهت تحقق این مهم امری اجتناب‌ناپذیر است.

در ادامه این جلسه نیز مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره نیز اظهار کرد دستیابی به اهداف آموزش و پرورش از اولویت‌های اصلی این مجموعه در شهرستان خرم‌دره است.

«لعیا جعفری» با تأکید بر این‌که دانش‌آموزان بخش عمده‌ای زندگی خود را در مدارس سپری می‌کنند و تحت تعلیم و تربیت و پرورش مربیان و معلمان و مدیران مدرسه خود قرار می‌گیرند که این موضوع بیانگر نقش مهم آموزش و پرورش و مدارس در تربیت این دانش‌اموزان است، تصریح کرد: به هر میزان که آموزش و پرورش بتواند نقش تربیتی و پرورشی خود را بهتر انجام دهد، به همان اندازه هم دانش‌آموزان خروجی این مدارس افرادی توانمندتر و مفیدتر خواهند بود که البته تعامل و همکاری خانواده‌ها نیز در این زمینه کارساز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.