• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96083017534
  • خبرنگار : 71290

شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا:

سه جبهه ایران، روسیه و ترکیه مقاومت تکفیری‌ها را در هم شکست

سه جبهه ایران، روسیه و ترکیه مقاومت تکفیری‌ها را در هم شکست

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تدبیر رهبری و حرکت به موقع ایران را عامل اصلی شکست گروه تفکیری داعش دانست.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر این که عامل اصلی شکست داعش تدبیر مقام معظم رهبری و حرکت به موقع ایران بوده است، گفت: زمانی که داعش برنامه های خود را شروع کرد رهبری تنها فردی بودند که گفتند این گروه تکفیری، ملعون و خبیث هستند و باید به کمک مردم سوریه شتافت.

وی افزود: خوشبختانه با حرکت به موقع جمهوری اسلامی ایران بعد از چند سال علیرغم این که تعداد زیادی از مسلمانان به ناحق به دست تکفیری‌ها کشته و شهید شدند امروز شاهد نابودی این گروه تکفیری هستیم و پوزه آمریکا، عربستان سعودی و کشورهایی مانند امارات به خاک مالیده شده است.

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: امروز داعش پایگاه مشخصی ندارد و امیدواریم ریشه این‌ها یا همان ته‌مانده‌هایشان هم هرچه سریعتر به درک واصل شوند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس در ادامه گفت: سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی همیشه در خط مقدم جبهه بوده و بر خلاف فرماندهان نظامی دنیا که از دور مدیریت می‌کنند، همواره در صحنه بوده‌ و حضور وی عامل پیروزی بر داعش است.

شهریاری همچنین با اشاره به مشارکت و اثرگذاری کشورهایی مانند عراق، ترکیه و روسیه برای از بین بردن گروه تکفیری داعش اظهار کرد: گروه حشد الشعبی هم که در عراق وارد کار شد به دلیل فتوای آیت الله سیستانی بود که با فتوای جهادی وی وارد صحنه مبارزه شدند، البته باید در این زمینه از پوتین هم تشکر کرد که کمک موثری در سوریه داشت و تا آخرین لحظات ایستادگی کرد.

وی در پایان تصریح کرد: کشور ترکیه اگر چه در ابتدا سر ناسازگاری داشت اما در این اواخر به جبهه ایران و روسیه پیوست و در واقع سه جبهه ایران، روسیه و ترکیه توانستند مقاومت تکفیری‌ها را در هم شکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha