• چهارشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 96090100114
  • منبع : نمایندگی قزوین

تقویت ساختارهای مناسب زیربنایی گردشگری با احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی

تقویت ساختارهای مناسب زیربنایی گردشگری با احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی

ایسنا/قزوین مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی از بررسی موضوع تقویت ساختارهای مناسب زیربنایی گردشگری و احداث اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان در دهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، «محسن اسماعیلی» با اشاره به برگزاری کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی به ریاست «علی فرخ‌زاد» معاون عمرانی استاندار و دبیری «مسعود حق لطفی» مدیرکل راه و شهرسازی گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی در محیط‌های طبیعی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست‌محیطی و به شکلی سازگار با معماری و سیمای طبیعی منطقه احداث می‌شوند.

وی تصریح کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی، زمینه حضور و اقامت طبیعت‌گردان را باکیفیتی قابل‌قبول و تعریف‌شده در محیط‌های طبیعی را فراهم می‌کند.

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی افزود: در این جلسه ضوابط و شرایط استقرار اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز موردبحث و بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در دهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مسائلی چون رقابت‌پذیری، اقتصاد، اقلیم و فرهنگ، نیاز مناطق، نظارت دهیاری و شوراها، ایجاد جذابیت در روستاها برای توسعه صنعت گردشگری در روستاها، پیامدهای اجتماعی آن، کنترل انجام‌گرفته توسط میراث فرهنگی برای پالایش و ارسال درخواست‌ها، توانمندی و قابلیت ساخت توسط متقاضی و تغییر کاربری پس از ساخت مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

اسماعیلی تصریح کرد: با توجه به موارد یاد شده، مقرر شد رویکرد اصلی و محوریت در داخل بافت روستا در راستای احیا و باز زنده سازی باشد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی یادآور شد: لیکن در موارد خارج از بافت روستا صرفاً در روستاهایی که باهدف و قابلیت گردشگری هستند در قالب مجتمع اقامتی با ملاحظات بوم‌گردی با رویکرد و ضوابط بومی منطقه در جلسات قابل‌ بررسی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha