• چهارشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96090100184
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند مطرح کرد

جمعیت پرندگان در خطر است

جمعیت پرندگان در خطر است

ایسنا/همدان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از دستگیری شکارچی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: 2 شکارچی غیرمجاز که در روستای بیان نهاوند اقدام به صید سهره طلایی کرده بودند، دستگیر شدند.

عباس نجاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از شکارچیان متواری شده است، اظهار کرد: وسایل صید این شکارچیان توسط مأموران حفاظت محیط زیست جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه منطقه حفاظت‌شده ملوسان با 9500 هکتار وسعت دارای گونه‌های شاخصی از پستانداران و پرندگان است، خاطرنشان کرد: مناطق حفاظت‌شده قوانین ویژه‌ای دارند و حتی ورود به این مناطق مشمول قوانین خاصی است.

نجاری با بیان اینکه منطقه حفاظت‌شده ملوسان دارای 154 گونه پرنده و 34 گونه پستاندار است، تصریح کرد: قوچ، میش، کفتار، گرگ، پرندگان از جمله عقاب طلایی، عقاب دم سفید، عقاب 2 برادر، عقاب مارخور، کرکس، خفاش نعل اسبی، لاک‌پشت مهمیزدار و روباه از گونه‌های شاخص منطقه حفاظت‌شده ملوسان است.

وی به شکارچیان توصیه کرد با توجه به شیوع آنفلوانزای فوق حاد طیور، به هیچ عنوان اقدام به صید پرنده نکنند و تصریح کرد: با توجه به اینکه آنفلوانزای فوق حادپرندگان در استان‌های همجوار مشاهده شده است، برای جلوگیری از انتقال بیماری توصیه می‌شود اقدام به شکار پرندگان نکنند.

جمعیت پرندگان در خطر است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه به لحاظ محیط طبیعی نهاوند، جمعیت پرندگان این شهرستان خوب بوده است، بیان کرد: در سال‌های اخیر گرایش به صید پرندگان افزایش یافته و اگر این روند ادامه یابد جمعیت پرندگان به خطر می‌افتد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 11 پروانه شکار در نهاوند صادر شده است، ادامه داد: در زمان جوجه‌آوری پرندگان مجوز شکار داده نمی‌شود و با توجه به جمعیت پرندگان پروانه صادر می‌شود.

نجاری از وقوع 2 شکار غیرمجاز در 7 ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: در سالجاری 2 متخلف در شهرستان نهاوند دستگیر شدند که پرنده و تشی شکار کرده بودند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند یادآور شد: از ابتدای مهر تا پایان بهمن فصل شکار به شمار می‌رود و پس از آن به علت زادو ولد پرندگان، شکار غیرمجاز است.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha