• شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 96090401615
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی:

یک هزارم خدمت ایثارگران را جبران نکرده‌ایم

یک هزارم خدمت ایثارگران را جبران نکرده‌ایم

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: خدمت به خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان، توفیق الهی است.

 به گزارش ایسنا،مجید خدابخش در دیدار با مدیران بنیاد شهید این استان گفت: افتخار می‌کنیم که استان آذربایجان شرقی،9800 شهید، 1900 آزاده و بیش از 20 هزار جانباز تقدیم آرمان‌های مقدس انقلاب و نام جمهوری اسلامی کرده است. 

 وی افزود: با شنیدن آمار شهدا، جانبازان و ایثارگران و مرور خاطرات فداکاری‌ها و جانفشانی‌های آنان، مسئولیت‌مان سنگین‌تر می شود و باید تمامی مدیران استان در راستای رفع مشکلات این قشر و خانواده‌های مربوطه، متناسب با قوانین تلاش کنند.تمامی مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید در کنار خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران باشند و به جرأت می‌توان گفت که تا کنون یک هزارم خدمتی را که باید در قبال ایثار و شجاعت‌های این عزیزان می‌بایست انجام می‌دادیم را انجام نداده‌ایم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تدوین و تصویب قانون جامع ایثارگران اظهار کرد: اجرای این قانون، کمترین چیزی است که باید از سوی تمامی مدیران استانی رعایت شود. 

خدابخش، خدمت به خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را توفیقی برای دست‌اندرکاران دستگاه‌هایی همچون بنیاد شهید دانست و گفت: خانواده‌های جانبازان و ایثارگران جز فداکارترین و مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند. اسم کاری را که یک شخص بیش از 30 سال است یک ویلچری را مدیریت می‌کند و به او می‌رسد جز ایثار واقعی نمی توان نام نهاد. 

 وی در پاسخ به طرح مشکلاتی همچون دغدغه اشتغال برای خانواده‌های جانبازان و آزادگان از سوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با بیان اینکه دولت، تمامی تلاش خود را در این خصوص با تکیه بر استفاده بیش از پیش از توان بخش خصوصی به کار می‌گیرد،ادامه داد: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با موسسه اقتصادی کوثر وارد مذاکره شود و توزیع امکانات و ایجاد سرمایه‌گذاری در سایر استان‌های کشور همچون آذربایجان‌شرقی را پیگیری کند. 

استاندارآذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، بیکاری را یکی از مهمترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت دانست و اظهار کرد: همه با هم باید دست به دست هم دهیم و با افزایش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و همچنین تکیه بر توان بخش خصوصی داخلی، بیکاری را در جامعه ریشه کن کنیم. 

خدابخش در پایان، عملکرد اداره کل بنیاد شهید و مور ایثارگران استان را مطلوب خواند و گفت: ممکن است خدمت ارائه شده، یک هزارم انتظارات خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و ... نباشد و بهتر است این اداره کل برای ارائه خدمت هرچه بیشتر و بهتر اقدام کند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha