• دوشنبه / ۶ آذر ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 96090602833
  • خبرنگار : 71093

مدیرعامل بیمه رازی تشریح کرد

آخرین وضعیت صدور بیمه‌نامه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

آخرین وضعیت صدور بیمه‌نامه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

مدیرعامل بیمه رازی درباره بیمه‌نامه‌های صادر شده در مناطق زلزله زده غرب کشور می‌گوید این شرکت در مجموع ۱۰۹۱ بیمه‌نامه آتش‌سوزی در این مناطق صادر کرده است. او با اشاره به اینکه باید ضریب نفوذ بیمه در ایران افزایش یابد تاکید کرد: شرکت‌های بیمه می توانند با توجه به ماهیت ساختمان‌های احداث شده و در نظر گرفتن شرایط منطقه‌ای، بیمه نامه مختلفی برای پوشش اموال بیمه‌گذاران در برابر خطر زلزله و با نرخ فنی و مناسب ارائه کنند.

محمود امرالهی در  گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه آیا شما در مناطق زلزله‌زده بیمه نامه‌ای صادر کرده‌اید و اگر صادر شده پوشش آن چقدر است و آیا تاکنون مبالغی بابت خسارات پرداخت شده است؟ اظهار کرد: بیمه رازی مجموعا تعداد ۱۰۹۱ فقره بیمه نامه آتش سوزی برای استان کرمانشاه و مناطق همجوار صادر کرده است. سرمایه تحت پوشش این بیمه نامه‌ها حدود ۷۸۰۰ میلیارد ریال است و بر اساس آن ساختمان و اثاثه واحدهای مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی تحت پوشش خطرات اصلی و تبعی زلزله قرار گرفته است.

او ادامه داد: برای بیمه نامه‌های صادر شده توسط این شرکت تا این لحظه مجموعا ۵۳ مورد خسارت گزارش شده است که سهم استان کرمانشاه تعداد ۴۸ فقره، استان‌های آذربایجان شرقی و غربی چهار فقره و استان ایلام یک فقره است.

وی درباره اینکه گفته شده حداکثر سه درصد از مناطق زلزله زده تحت پوشش انواع بیمه های حوادث بوده و اینک چطور می‌توان عامه مردم را با صنعت بیمه آشنا کرد که آمارها این چنین کم نباشد گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل عدم خرید بیمه نامه برای خطرات اینچنین، ضعف فرهنگ بیمه در جامعه است و ضریب نفوذ بیمه که حدود ۲.۱ درصدی است نیز موید همین موضوع است.

او ادامه داد: از جمله دلایل دیگر این موضوع می توان به در اولویت نبودن تهیه پوشش های بیمه ای برای خطراتی نظیر زلزله، آتش سوزی و سیل اشاره کرد. به نظر من نقش رسانه ملی و شرکت‌های بیمه برای بیان اهمیت تهیه پوشش های بیمه و به خصوص در زمان رخداد اینگونه حوادث که مردم، به اهمیت بیمه پی می‌برند، بسیار مهم و حیاتی است و این دو نهاد می توانند با اعلام زیان وارده به اهالی مناطق حادثه دیده، اهمیت خرید بیمه نامه متناسب با شرایط آن منطقه را به افراد آن جامعه نشان دهند. با توجه به وجود بسترهای اینترنتی موجود در شرکت های بیمه و شبکه گسترده فروش این شرکت‌ها تهیه این بیمه نامه به راحتی امکان‌پذیر است. در همین راستا نیز شرکت های بیمه باید با ارائه طرح های بیمه ای مختلف و با حق بیمه حداقلی زمینه را برای تهیه بیمه نامه مربوط به اینگونه خطرات را فراهم کنند.

مدیر عامل بیمه رازی در پاسخ به اینکه آیا فکر می کنید لازم است در ایران که روی گسل زلزله است، بیمه نامه جامعی با انواع پوشش های طراحی و به بازار عرضه کرد؟ توضیح داد: در حال حاضر بیمه نامه های آتش‌سوزی دارای پوشش زلزله است و افراد می توانند با خرید این بیمه نامه و درخواست پوشش زلزله، خود را در برابر اینگونه حوادث بیمه کنند. برخی از شرکت های بیمه طرح های متنوع و جدیدی را برای تحت پوشش قرار دادن این ریسک در نظر گرفته اند که با ترویج فرهنگ بیمه ای و ارائه بسترهای مناسب توزیع می‌توان فروش آنها را توسعه داد. از طرفی شرکت های بیمه می توانند با توجه به ماهیت ساختمان های احداث شده و در نظر گرفتن شرایط منطقه ای، بیمه نامه مختلفی برای پوشش اموال بیمه گذاران در برابر خطر زلزله و با نرخ فنی و مناسب ارائه کنند. در همین راستا شرکت های بیمه باید با تهیه پوشش های اتکایی مناسب، ریسک های پذیرفته را توزیع کنند تا در زمان حادثه با مشکل مواجه نشوند.

امراللهی درباره تأسیس صندوق همگانی حوادث طبیعی با وجود این‌که برخی می گویند تأسیس این صندوق برای ایران راهکار مناسبی نیست و برخی آن را مناسب می‌دانند اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور ایران بر روی گسل زلزله واقع شده و از تنوع اقلیمی زیادی برخوردار است، همواره در معرض خطراتی نظیر زلزله، سیل و ... قرار دارد و طی سال های گذشته وقوع این رخدادها خسارت های فاجعه باری برای افراد ایجاد کرده است و علی رغم کمک های دولت، درصد زیادی از خسارت ها قابل جبران نیست؛ از این رو تاسیس صندوق همگانی حوادث طبیعی می تواند یکی از راهکارهای موثر برای جبران خسارت های زیاد و فاجعه بار این حوزه باشد. نظر به اینکه با ایجاد این صندوق، حق بیمه مربوط به این حوادث بسیار اندک می شود، همه افراد می توانند این پوشش ها را تهیه کنند و بر همین اساس تاسیس صندوق همگانی حوادث طبیعی ضروری به نظر می رسد.

وی درباره اقدامات برای زلزله زدگان گفت: ما در همان ساعت های اولیه بعد از حادثه با اعزام تیم کارشناسی به محل حادثه، بررسی های لازم را در این خصوص انجام داد. تیم مدیریت مستقر در ستاد نیز با تشکیل جلسه فوری، ضمن بررسی وضعیت منطقه و با در نظر گرفتن ظرفیت های خود اقدامات فوری برای خدمت به زلزله زدگان استان های غربی در دستور کار خود قرار داد. ارسال ۱۱۰ کانکس به همراه لوازم ضروری زندگی به مناطق زلزله زده، برپایی موکب در منطقه سرپل ذهاب و ارائه غذای گرم به هموطنان، تهیه نان تازه در منطقه سرپل ذهاب و ارسال برای اهالی منطقه، تخصیص بودجه نقدی از محل اعتبارات شرکت برای کمک به زلزله زدگان، جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی پرسنل و اعزام به مناطق زلزله زده، هماهنگی با کارشناسان مستقر در شعبه کرمانشاه برای ارزیابی و پرداخت فوری خسارت به زیان‌دیدگان از اقداماتی بود که ما توانستیم انجام برای زلزله زدگان انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.