• سه‌شنبه / ۷ آذر ۱۳۹۶ / ۰۰:۰۸
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 96090603022
  • خبرنگار : 71506

"وقتی شنیدم باید ببازم، دنیا روی سرم خراب شد"

علیرضا کریمی: گفتند به ما چه با اسراییل کشتی نگرفتی!

علیرضا کریمی: گفتند به ما چه با اسراییل کشتی نگرفتی!

نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران با اشاره به اینکه برای دومین مرتبه بدلیل کشتی نگرفتن با حریف اسراییلی از رسیدن به مدال طلای جهان بازمانده است، گفت: امیدوارم مسوولان این‌بار بر خلاف قبل به قول‌شان عمل کنند و پاداش من را بدهند.

به گزارش ایسنا،‌ علیرضا کریمی با وجود داشتن تنها ۲۳ سال سن افتخارات زیادی را برای کشتی ایران در رده‌های سنی مختلف به ارمغان آورده و بارها باعث اهتزاز پرچم ایران در رویدادهای جهانی و آسیایی شده است.

کریمی، یک مدال نقره و ۲ طلای آسیا در رده نوجوانان، طلای جهان و آسیا در رده جوانان و ۲ طلای آسیا و برنز با ارزش جهان در رده بزرگسالان را در کارنامه خود دارد. باید به ویترین افتخارات کریمی دو مدال طلای جهان نیز اضافه می‌شد اما هم‌گروهی با نماینده اشغالگر قدس در رقابت‌های جهانی جوانان و این‌بار در رقابت‌های جهانی زیر ۲۳ سال باعث شد وی علی‌رغم شایستگی در رسیدن به ۲ مدال طلای جهان، مقابل رقبا به عمد شکست بخورد تا با نماینده اسراییل سرشاخ نشود.

این اتفاق نه تنها باعث لطمه روحی شدید به این کشتی‌گیر و بر باد رفتن زحمات چندین ماهه او در تمرینات تیم ملی شد بلکه باعث شد تیم ایران که با مدال طلای کریمی می‌توانست بر سکوی سوم جهان بایستد در نهایت در جایگاه هشتمی جهان قرار گیرد تا از این بابت نیز کشتی ایران شدیدا متضرر شود و کشتی‌گیر گمنام رژیم صهیونیستی ضمن گرفتن سکوی سومی از ایران، براحتی به مدال برنز جهان برسد.

علیرضا کریمی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا، درباره حذف ناباورانه از رقابت های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان بدلیل مبارزه نکردن با نماینده رژیم صهیونیستی و اینکه برای دومین مرتبه این اتفاق باعث شد از رسیدن به مدال طلای جهان در عین شایستگی بازبماند صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید:

*فکرش را هم نمی‌کردیم کشتی گیر اسراییلی از پس آمریکا بربیاید

روز وزن کشی من بعد از کشتی گیر اسراییل وزن کشی کردم. قرعه او ۲۳ شد و قرعه من ۲۲. ابتدا فکر کردم در همان دور اول به کشتی گیر اسراییلی خوردم اما بعد معلوم شد من دور اول به حریف روس خوردم و کشتی گیر اسراییلی به حریف آمریکایی خورد و برنده این ۲ مبارزه دور دوم باید به مصاف هم می رفتند. ما هم از این موضوع خوشحال شدیم چرا که تا حد زیادی اطمینان داشتیم کشتی گیر اسراییلی مقابل حریف آمریکایی شکست بخورد و به دور دوم نرسد اما اتفاقات رخ داده کاملا بر خلاف انتظارات و پیش بینی ما بود.

*یک دقیقه مانده به پایان مبارزه گفتند"باید ببازی"

کشتی من با حریف روس و مبارزه کشتی گیران آمریکا و اسراییل حدودا همزمان با هم شروع شد. من پرقدرت مبارزه را آغاز کردم و تا دقیقه ۵ مبارزه و یک دقیقه مانده به پایان ۳ بر ۲ از حریفم پیش بودم. تازه بدنم راه افتاده بود و حریف روس هم کاملا بریده بود. دنبال این بودم که امتیازات بیشتری هم از او بگیرم تا با اختلاف بالا او را شکست بدهم اما یک دقیقه مانده به پایان مبارزه به یکباره دیدم مربیانم چلنج را انداختند و اعتراض کردند. وقتی این صحنه را دیدم به آن ها گفتم من که جلو هستم و مشکلی نیست پس چرا چلنج کردید که آن ها به من گفتند حریف اسراییلی موفق به شکست کشتی‌گیر آمریکایی شد و تو باید به حریفت ببازی تا دور بعد به اسراییل نخوری.

*وقتی گفتند باید ببازی دنیا روی سرم خراب شد

وقتی این حرف را شنیدم دنیا روی سرم خراب شد. در یک آن تمام زحمات و سختی هایی که ماه ها در تمرینات و دور از خانواده به امید کسب مدال طلای جهان متحمل شده بودم از جلوی چشمانم گذشت. شوکه شده بودم و انگار سطل آب یخ را روی سرم ریختند. دیگر قدرت ایستادن روی پاهایم را هم نداشتم. دیدم ده نفر همگی فریاد می زنند "باید ببازی باید ببازی". به کشتی برگشتم کاملا وا دادم. حریف روس بلافاصله شروع کرد به حمله کردن من هم فقط ایستاده بودم. من را در خاک نشاند و به راحتی و بدون هیچ مقاومتی چند فتیله پیچ روی من اجرا کرد و در ده ثانیه کار را تمام کرد و کار من هم تمام شد.

* گفتند هر کسی گفته با اسراییل کشتی نگیرید پاداشت را هم بدهد!

 برای دومین مرتبه است که با قرعه اسراییل در مسابقات جهانی مواجه می شوم. یک‌بار نیز در مسابقات جهانی جوانان در سال ۲۰۱۳ به قرعه اسراییل خوردم و به حقم که مدال طلا بود نرسیدم. آن زمان قهرمان آسیا هم شده بودم و به من گفتند به اندازه پاداش قهرمان جهان که ۴۰ سکه بود به تو می دهیم اما وقتی پدرم پس از مسابقات جهانی ۱۳۹۲ با نامه فدراسیون کشتی به وزارت ورزش رفت و خواستار عمل مسوولان به قول‌شان شد به او گفته بودند، "به ما ربطی ندارد که پاداش کشتی نگرفتنش مقابل اسراییل را بدهیم. بروید از هر کس که گفته با اسراییل کشتی نگیرید پاداش‌تان را از او بگیرید"در نهایت هم به جای ۴۰ سکه فقط یک کارت هدیه یک میلیون تومانی دادند و تمام!

*همه زحماتم بر باد رفت

امسال هم قرار بود به نفرات اول ۶۰ سکه پاداش بدهند اما باز هم به کشتی گیر اسراییل خوردم و به حقم نرسیدم و همه زحماتم بر باد رفت. براحتی قهرمان جهان می‌شدم اما این اتفاق مانع آن شد. من حریف روس را براحتی می بردم اما این اتفاق باعث شد او فینالیست شود. من دیگر فینالیست این وزن را که کشتی گیر قزاق بود را پیش از این  ۴ مرتبه ده بر صفر شکست داده بودم. حتی تا ثانیه های پایانی فینال کشتی گیر روس شکست خورده بود اما در ثانیه های پایانی امتیاز گرفت و حریف قزاق را شکست داد و قهرمان شد.

*اسراییل ظالم است اما زحمات من را نادیده می‌گیرند، ظلم نیست؟

 من ماه‌ها برای رسیدن به مدال طلای جهان زحمت کشیدم و براحتی می‌توانستم به مدال طلای جهان برسم. قبول دارم اسراییل ظالم است و ظلم می‌کند اما اگر باز هم مسوولان ورزش ما براحتی زحمات من را نادیده بگیرند ظلم نیست؟ کشتی گیران وضعیت مالی خوبی ندارند و تنها دلخوشی همه ما به کسب مدال جهانی و پس از خوشحال کردن مردم، گرفتن پاداش است. از مسوولان وزارت ورزش انتظار دارم آن ها نیز اینگونه مواقع به قول و تعهداتشان عمل کنند.

*روس‌ها حذف می‌شدند هم من هم فدراسیون محروم می‌شدیم

اینکه می‌گویند روس را می‌بردی بعد با اسراییل کشتی نمی‌گرفتی حرف درستی نیست چون با اینکار کشتی گیر روس حذف می‌شد و روس ها بدلیل نفوذی که در اتحادیه جهانی دارند شدیدا معترض می‌شدند و آنوقت هم من و هم فدراسیون کشتی را محروم می کردند.

*این اتفاق بر روحیه کل تیم تاثیر بد گذاشت

این اتفاق نه تنها بر روحیه من بلکه بر کل تیم اثر منفی گذاشت و باعث شد بچه ها در روز نخست شوکه شوند و آن‌طور که باید کشتی نگیرند. وقتی من از تشک کشتی بیرون آمدم بقیه بچه ها هاج و واج من را نگاه می کردند و به هم ریخته بودند. اگر این اتفاق نمی افتاد و من به مدال طلایم می رسیدم آنوقت ایران به جای هشتمی در جهان بر سکوی سوم می ایستاد.

در ادامه دقیقه آخر از مبارزه علیرضا کریمی و حریف روسی را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۰۰:۲۲

حیف واقعا متاسفیم برای این طرز تفکر...

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۳ ۲۳:۰۲

این یعنی شما اسراییل رو کشور می‌دونی!!!

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۰۰:۲۴

آخه کی میخواد جواب این بچه رو بده.جواب این همه زحماتشو؟ این چه روش مبارزه با ظالمه؟اینکه از دستش فرار کنیم با برنده ایم یا اونا؟؟!!

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۱۱:۵۰

دوست عزیز. در مسابقات جام جهانی کشورهای متعددی بازی می‌کنند دقت کنید گفتم کشورها. اگر ما با اسراییل بازی کنیم یعنی این که ما اسراییل رو به عنوان کشور پذیرفتیم. اصلا بحث ظلم نیست. مگه کشور آمریکا ظالم نیست؟ آیا ما با حریفان آمریکایی کشتی نمی‌گیریم؟

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۰۴:۰۶

متاسفانه کشتی نگرفتن کشتی گیر ما مقابل حریف اسرائیلی باعث شد کشتی گیر اسرائیل به مقام سوم برسد و پرچم این کشور در سالن مسابقات بالا برود.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۰۸:۵۷

ایشان قهرمان واقعی است. واقعا شایسته پاداش هستند.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۰۷:۴۱

چرا عکسو عوض کردین؟

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۰۸:۲۳

اصلا همونی که گفته با اسرائیل کشتی نگیرین مگه قبلا نگفته بود موسیقی حرامه بعدا حلالش کرد ؟بیایید این گناه کبیره ورزش کردن دوتا ورزشکار که هیچ ربطی هم به سیاست ندارن را هم آزاد کنید

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۱۱:۵۶

خوب می‌گفتید چه کسی موسیقی حرام رو حلال کرده؟ چرا از چیزی که سر در نمیارید راجع بهش حرف می‌زنید؟ موسیقی حرام حرامه. این فتواها از جیب بیرون نمیاد که مطابق میل بعضی‌ها تغییر کنه. راجع به موسیقی گفتند اگر غنا نباشه اگر موجب مفسده نباشه یا لهو و لعب نباشه حرام نیست. بلکه اگر موجب این بشه که انسان به یاد خدا و اهل بیت بیوفته چه بسا حتی ارزشمند هم باشه. اما مسابقه دادن با اسراییل حالا در هر ورزشی که باشه بیانگر این هست که ما اسراییل رو به عنوان یک کشور به رسمیت شناختیم که این عقیده ما نیست و نخواهد بود. لطفا قبل از هرگونه اظهار نظر احساسی و سطحی کمی فکر کنید بعد نظر بدید.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۱۹:۴۹

دوست عزیز، میدان مسابقه کمی از میدان جنگ نداره، اگه خدای نکرده روزی اسراییل به ایران حمله کنه ما کاری نمی‌کنیم و می‌گیم قبولت نداربم برو پی کارت! آیا زمان آن نرسیده که چشمان‌مان را به واقعیت‌های دنیا باز کنیم؟

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۰۸:۳۷

سلام..به نظرم ما اینجوری نه تنها کمکی به فلسطین نمیکنیم بلکه کاملا داریم به نفع اسراییل عمل میکنیم و ان رفتن روی سکوی ورزشکار صهیونیستی است

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۰۹:۰۳

سلام .کریمی قهرمانه . ولی یک سوال دارم . اگه مربی روس هم به هر دلیلی به کشتی گیر روس میگفت بازی رو بباز ، تصور کنید چی میشد .؟

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۰۹:۰۶

بهتر نبود کار خودش را میکرد. اول روس و بعد اون یکی را میبرد. نیاز به اینهمه آه و ناله و زاری هم نبود. با صلابت کار خودش را میکرد؟

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۰۹:۱۴

باید کاری را که شجایی آغازگرش بود دنبال میکرد.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۱۰:۴۰

این روش اشتباه است. ما باید در ورزش هم به‌عنوان یک میدان مبارزه برای سربلندی ایران عزیز بجنگیم و از کشورمان دفاع کنیم. امروز؛ در دنیای سیاست‌زده کنونی؛ گاهی اوقات زمین فوتبال؛ تشک کشتی و ...به میدان جنگ تبدیل میشود. غرور ملی اهرم بسیار سازنده‌ای برای کشور است. چشم‌ها را بشویند و غرور ما و جوانان ما را نشکنند.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۱۱:۲۶

واقعا ناراحت کننده است. این جوان مگه چند سال می‌تونه بدن‌شو تو اوج آمادگی نگه داره شاید کشتی قهرمانیش به پایان برسه. اگه چیزی که بهش قول دادن و خیلی کمتر از حق واقعی اون هم هست را بهش ندن واقعا نامردیه کامله.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۱۱:۵۰

به خدا گریه‌ام گرفت

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۱۱:۵۶

واقعا به این میگن ورزش ؟

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۱۲:۰۰

هیچ کدام از کشورهای مسلمان این برخورد رو توی ورزش نمی‌کنند...

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۱۲:۱۶

این چه سیاستی؟ ما داریم دقیقا به اسراییل مدال و مقام می‌دیم. باید تجدید نظر کرد.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۸ ۰۰:۴۶

شاید اسرایلیه می برد

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۱۲:۴۵

آخه حریف اسراییلی را به خاک بمالیم که برای ما خیلی بهتر.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۱۴:۳۳

کلا با این کارا مخالفم. تو جلسات سازمان ملل شرکت نکنین چون اونجا هم یه اسراییلی کنارمون نشسته.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۱۴:۴۰

ادامه این سیاست فقط به نفع اسراییله

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۱۴:۵۱

دلم سوخت بدجور واسه کریمی قهرمان به‌خدا

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۱۷:۴۲

پس دسته جمعی دنیارو ترک کنیم چون اسراییل رو به رسمیت میشناسه! یه سوال: اگر اسراییل به ما حمله کنه چه کار میکنیم؟! ۱. مبارزه ۲. به رسمیت نمیشناسیم و نگاه میکنیم تا بهمون حمله کنه!!! الله وکیلی اینکار درست نیست سازمان ملل رو هم ترک کنیم چون اونجام هستن

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۱۹:۱۲

کاش هرچیزی سرجای خودش بود مسائل رو باهم قاطی نمیکردن

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۱۹:۳۰

یک ورزشکارعمرشو میزاره رو ورزش آخه چرا؟حالا اسرائیل سوم شدخوبه ؟

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۱۹:۳۸

واقعا حالم واسه این طرز تفکر به هم میخوره تبریک به مسئولین کشورمون برای موفقیت اسرائیل

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۲۰:۱۷

تیم فوتبال فلسطین با تیم اسرائیل بازی دوستانه انجام میده اونوقت ما شدیم کاسه داغ تراز آش به خاطر فلسطینیا پا روی افتخارات ملی کشورمون میذاریم اونوقت همین فلسطینیا صدامی که به کشورمون حمله کرد و باعث شهادت تعداد زیادی از مردم ایران شد و کلی ویرانی به جا گذاشت به عنوان قهرمان وشهید ازش نام میبرن ازقدیم گفتن برا کسی بمیر که حداقل برات تب کنه

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۲۲:۴۶

به خدا اگه ایشون از ایران برن و تبعیت یک کشور دیگر رو بگیرند حق دارند. خیلی ناراحت کننده اس.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۲۲:۵۹

ده ها مدال با ارزش جهاني را ورزشكاران شايسته ما از دست داده اند در المپيك و جهاني

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۷ ۲۳:۱۸

خوشحالم که این مرد بزرگ لااقل برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران اذعان کرد که باخت زوری انتخاب خودش نبوده و احساس می کنه بهش ظلم شده. تا دیگه رسانه های دولتی وانمود نکنند که ورزشکارامون با طیب خاطر این حرکت اجباری رو انجام میدن

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۸ ۰۰:۰۵

متاسفم

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۸ ۰۰:۵۰

کریمی کارشو کرد حالا باید مسولین ورزشی ازخجالت کریمی در بیان وبی منت هیکل کریمی رو طلا بارون کنن این خواسته همه مردمه اما کو گوش شنوا

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۸ ۰۹:۰۴

این سیاست ها بیشتر مردم ایران را از فلسطین متنفر میکنه

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۸ ۰۹:۳۴

من یه کشتی گیرم،فقط میتونم بگم برای این دیدگاه متاسفم.انسانم ارزوست.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۸ ۱۲:۴۱

با این کارها زمین بازی را از تقابل نظامی با اسرائیل به فضای عموم مردم جهان تغییر می دیم. اگر از جنگ با اسرائیل واهمه ای هست، باید از این نوع عملکردها حمایت بشه. هزینه کلی جایزه ای که باید علیرضا کریمی، این شیرمرد، بدهند اندازه کمترین تجهیزات جنگی هم نیست. سینه اش را سپر کرد... غمی هم از این نداره... ناراحتیش اینه که چرا اینجا پشتشو خالی می کنند...

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۶ ۲۰:۲۰

ایول به مدل فکر کردنت دمت گرم احسنت. به بینش باز و قوی تو سید مصطفی

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۸ ۱۴:۴۶

خیلی ناراحت کننده هستش، مثل اینه که وقتی خیلی به آرزوت نزدیکی و دستتو برای گرفتنش دراز کردی، کسی ازت دورش کنه... کل هدف و امید این پسر رو ازش گرفتن... واقعا تاسف...

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۸ ۱۷:۵۹

حضور در مقابل آنها یعنی به رسمیت شناختن آن رژیم و پذیرفتن ان به عنوان نماینده یک کشور حتی اگر پیروز هم شویم. البته این بستگی به غیرت فرد دارد اگر مثلا صدام یا همین اسراییل ایران را اشغال کرده بود ما چه توقعی از دیگران داشتیم. این نظرات که خسارت بزرگ است و... برای کسی است که فقط دنیا را هدف بداند اما یک مسلمان که به خدا و قیامت اعتقاد دارد با خداوند معامله میکند ضرر دنیایی را تحمل می کند تا ضرر بزرگتر اخرتی نکند و پاداش برتر آخرتی را دریابد شهدا همین کار را کردند یک فرصت پیروزی مهمتر است یا جان را دادن. کریمی و امثال ایشان اگر با خدا معامله کنند حتما پاداشی می گیرند که قابل مقایسه با پیروزیهای دنیایی نیست. رژیم اسراییل فقط غاصب یک کشور نیست قصد تصرف تمام عالم را دارد و سایر ملل را برده خود می داند و دشمن اسلام است نه فقط فلسطینیها خوب است مبانی فکری صهیونیست اشنا شویم. البته اینها دلیل نمی شود که مسئولین قدرشناسی نکنند مگر اینکه خودشان هم مشکلی داشته باشند. امیدوارم این نظر را هم منتشر کنید

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۹ ۱۳:۵۲

منم به جدایی ورزش از سیاست رای می‌دهم. شما هم اگه رای میدی لایک بزن

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۱۹:۳۶

منم😃😃😃

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۳ ۱۱:۵۵

سلام. آدم ازخوندن بعضی نظرات واقعا حیرت می‌کنه یعنی این افراد از همین آب و خاکند؟ همین خاکی که پوریای ولی و تختی رو تربیت کرده. خاکی که چندصد هزار شهید برای دفاع از عزت و شرف و ناموسش داده و هنوز هم ادامه داره. تو خبرها خوندم نوجوان شطرنج باز مصری از بازی با شطرنج باز اسراییلی خودداری کرده و گفته من هرگز با یک اسراییلی پشت یک میز نمی‌نشینم چون اونا دشمن ما هستند و با دشمن پشت یک میز نشستن خطاست. چه برسه به ورزشکارای ما که تو میدان مسابقه ذکرشون یا علی و یا ابالفضل هست. افتخار تنها به داشتن مدال نیست بلکه افتخار به کسب عزت و آبرو در پیشگاه خدا و وجدان آدم‌هاست.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۷:۳۴

احسنت که با کارت نشون دادی ارزش مبارزه ندارن.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۶ ۱۹:۴۷

آمریکا به کشوری مستقل حمله نکرده و کشوری آمریکا رو داخل یک کشور دیگه پایه گذاری نکرده ولی اسراییل این کارو کرده. هر دو ظالمن ولی اون یکی فرق می‌کنه. و اگه با نماینده‌های اسرائیل تقابل کنیم اونا رو به رسمیت شناختیم و تمام زحمات به باد می‌ره. یکم دقت کنید برد باخت مهم نیست به حساب نیاوردن مهمه. کار درست همینه خدا دوست داره.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۸ ۱۷:۳۸

واقعا ناراحت کننده است. شما فکر کنید کشتی اسراییل کل تیمش رو از نفرات خوبی از روسیه ببنده اونوقت تیم ما چه برنامه‌ای می‌خواد داشته باشه؟ متاسفانه تو کشور ما هیچی جای خودش قرار نداره سیاست با همه چی قاطی شده.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۳ ۲۳:۰۰

سلام بر دوستان صدها و هزاران رحمت بر این مرد شریف، که پای اعتقادش ایستاد. اعتقادی که فقط به زبون بگیم هیچ ارزشی ندارد هیچ. همه می‌دانیم علیرضا مستحق طلاست، و کنارکشیدن از مسابقه فرار کردن نیست، ایستادن پای اعتقاد است.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۳ ۲۳:۰۸

قربونت...

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۶ ۱۲:۰۵

اگر این‌طور که دوستان می‌گن این‌کار جواب نمی‌ده و سیاست اشتباهیه پس چرا صدای اون نتانیاهو در اومد و علیه این ورزشکار حرف زد که چرا بازی نکردی و این حرفا؟ ایشون از بازی نکردن با حریف صهیونیستی ناراحت نیستن از بدقولی مسوولان ناراحتن ان‌شاءالله به سر هر کسی که اسراییل رو کشور می‌دونه بلایی‌هایی که به سر فلسطینی‌ها اومد بیاد تا با گوشت و استخون درک کنه یک رژیم غاصب، هیچ وقت نمی‌تونه کشور باشه.