• سه‌شنبه / ۷ آذر ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 96090703465
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش کرمانشاه:

دانش آموزان مناطق زلزله‌زده برای بازگشت به فرآیند آموزش به زمان نیاز دارند

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده استان برای بازگشت به فرآیند تعلیم و تربیت نیاز به زمان دارند، گفت: هنوز دانش آموزان برای حضور در کلاس درس تمرکز کافی پیدا نکرده‌اند و تمام حواسشان به زلزله و احتمال وقوع مجدد آن است.

بهروز عسگری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، به مدرسه آمدن و از سرگیری فرآیند تعلیم و تربیت را برای دانش‌آموزان مناطق زلزله زده سخت دانست و افزود: بعضی از این دانش‌آموزان هنوز هم از قرار گرفتن در فضای مسقف و یا دور شدن از خانواده خود واهمه دارند و سوالات خیلی زیادی مثل اینکه کی به شرایط عادی بر می گردیم، خانه ما کی ساخته می‌شود و آیا زلزله بزرگتری در راه است، را مطرح می کنند.

عسگری با اشاره به اینکه برای مشاوران مدارس مناطق زلزله‌زده کلاس‌های آموزشی گذاشته شده، اظهار کرد: در حال حاضر 85 نفر از مشاوران در مدارس بازگشایی شده مناطق زلزله زده، دانش‌آموزان را به بازگشت به شرایط عادی هدایت می کنند، ضمن اینکه این مشاوران حتی چادر به چادر رفته و با دانش آموزان صحبت کرده و آنها را به بازگشت به زندگی و مدرسه هدایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: مشاوران در حال مداخلات پس از بحران بوده و می کوشند تا دانش‌آموزان را به زندگی بازگردانند و آمادگی روحی آنها را برای حضور در کلاس درس بالا ببرند.

عسگری با بیان اینکه بجز در شهرستان سرپل‌ذهاب مشکلی برای ارائه مشاوره به دانش‌آموزان نداریم، گفت: در شهرستان سرپلذهاب به دلیل تعدد چادرهای برپا شده اندکی کار مشاوره دهی سخت است ونیاز به اعزام مجدد مشاور به این شهرستان وجود دارد.

رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه از بین مشاوران داوطلب استان قرار است بین 80 تا 90 مشاور آموزش دیده و به مناطق زلزله زده اعزام شوند، گفت: با اعزام این افراد مشکل تعداد کم مشاوران حل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha