• پنجشنبه / ۹ آذر ۱۳۹۶ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96090904743
  • منبع : نمایندگی خوزستان

‌خوزستان گندم 11 میلیون و 700 هزار نفر را تولید می‌کند

‌خوزستان گندم 11 میلیون و 700 هزار نفر را تولید می‌کند

ایسنا/خوزستان ‌رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه رسالت اصلی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های آن در استان‌ها تولید مواد غذایی و کمک به ایجاد امنیت غذایی بر اساس نیازهای کشور است، گفت: بخش کشاورزی خوزستان یک رویکرد ملی دارد و در حال حاضر گندم 11 میلیون و 700 هزار نفر را تولید می‌کند.

‌به گزارش ایسنا‌، کیخسرو چنگلوایی در مراسم تفاهم نامه میان معاونت علمی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان که امروز 9آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در برخی زمان‌ها افزایش ضریب خوداتکایی و افزایش تولید محصولات و خودکفایی را باید درنظر داشته باشیم و به آن توجه کنیم.


وی افزود: در 6 تا 7 سال اخیر بیشتر نامگذاری‌های سال از سوی مقام معظم رهبری اقتصادی و تأکید بر اقتصاد مقاومتی است و در این زمینه یکی از ملموس ترین و عملی ترین شکل های اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه در عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی تولید غذا و کشاورزی حرف اول را در کشور می‌زنند، تصریح کرد: بخش کشاورزی خوزستان یک رویکرد ملی دارد و در حال حاضر گندم 11 میلیون و 700 هزار نفر را تولید می‌کند. همچنین در خوزستان شکر مورد نیاز 31 میلیون نفر از جمعیت کشور تولید می‌شود.

چنگلوایی عنوان کرد: بخش عمده‌ای از ذرت کشور یعنی حدود 38 درصد از این نیاز، در خوزستان تولید می‌شود. همچنین 97 درصد از چغندر پاییزه کشور در استان تولید و 50 درصد صادرات خرمای کشور از خوزستان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های استان به ویژه در طرح 550 هزار هکتاری می‌توانیم از شرایط تولیدی فعلی نیز فراتر برویم و تا سال 1404 از تولید 16 میلیون تن محصولات کشاورزی به تولید 27 میلیون تن محصولات کشاورزی برسیم و نیاز غذایی 27 میلیون نفر را تولید کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تثبیت وضع موجود و رسیدن به آن هدف ترسیم شده و حفظ این رشد منوط به این است که ما علمی و به صورت دانش بنیان کار کرده و به تحقیقات روی بیاوریم. همچنین با آموزش و انتقال یافته‌های علمی، بخش اجرا و تحقیقات را دارای پیوندی مستحکم تری کنیم.

چنگلوایی اظهار کرد: مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های استان ارتباط خوبی میان آنها برقرار است و باید از سایر ظرفیت‌ها استفاده شود و در این زمینه سازمان علمی پژوهشی سپاه قطعا می‌تواند از نظر سخت افزاری و نرم افزاری به ما کمک کند.

وی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده میان این سازمان و معاونت علمی سپاه گفت: باید به این تفاهم نامه حالت کمی بدهیم و از حالت توصیفی خارج کنیم و بعد فعالیت و واحد زمانی آن را به عنوان مکمل تفاهمنامه طی برنامه‌ای تدوین کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: هر سه ماه یک بار این برنامه‌های تفاهمنامه را پیگیری و نقاط ضعف و قوت را تعیین کنیم و در صورت نیاز به بازنگری این کار را انجام بدهیم، همچنین معیارها و شاخص‌هایی نیز برای ارزیابی تفاهمنامه تعیین کنیم که کارگروه می‌تواند این کار را انجام دهد.
 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha