• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۶ / ۰۰:۱۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 96091105941
  • خبرنگار : 71431

/اختصاصی ایسنا/

شرط استفاده از کسرخدمت‌های قدیمی سربازی برای متولدین سال 72 و ماقبل

شرط استفاده از کسرخدمت‌های قدیمی سربازی برای متولدین سال 72 و ماقبل

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح نحوه استفاده از کسر خدمت‌های قدیمی مربوط به رزمندگی، ایثارگری و آزادگی برای متولدین سال 72 و قبل از آن را تشریح کرد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز ثبت نام از متقاضیان بهره‌مندی از کسر خدمت‌های جدید سربازی اظهار کرد: همانطور که پیش از این نیز اطلاع رسانی شده بود برابر قانون برنامه ششم توسعه و هماهنگی‌های انجام شده با ستاد کل نیروهای مسلح هر ساله 20 هزار نفر از افرادی که والدین‌شان سابقه حضور در جبهه یا آزادگی را داشته یا ایثارگر باشند در صورتیکه بیشترین امتیاز را کسب کنند کسر خدمت دریافت خواهند کرد و از روز گذشته به مدت یک ماه نیز ثبت نام از متقاضیان در دفاتر پلیس+10 آغاز شده است.

کمالی با اشاره به کسر خدمت‌های قدیمی مربوط به رزمندگی، ایثارگری و آزادگی خاطرنشان کرد: در گذشته کسر خدمت برای مشمولان متولد سال 72 و قبل از آن وجود داشت که با اجرای قانون جدید از 19 آذرماه امسال این کسر خدمت‌ها از رده اعتبار ساقط خواهد شد.

کمالی شرط استفاده از این کسرخدمت‌ها را برای متولدین سال 72 و قبل از آن ثبت کردن این کسر خدمت‌ها در یگان‌های نیروهای مسلح اعلام کرد و افزود: والدین این افراد اگر تا قبل از 19 ماه جاری کسر خدمت‌های مربوط به سوابق رزمندگی، ایثارگری یا آزادگی خود را در یگان‌های نیروهای مسلح ثبت کنند فرزندانشان می‌توانند از این کسر خدمت‌ها بهره‌مند شوند در غیر اینصورت این کسر خدمت‌ها فاقد اعتبار است.

وی شرط مهم دیگر برای بهره‌مندی از کسر خدمت‌های قدیم و جدید را نداشتن غیبت اعلام کرد و به ایسنا گفت: تاکید ما به تمامی مشمولان این است که پیش از ورود به غیبت وضعیت سربازی خود را مشخص کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۲ ۱۰:۰۰

سلام و خسته نباشید، با گذشت دو روز از زمان اعلام شده برای ثبت نام کسری خدمت ایثارگری دومین روز متوالی است که به مراکز پلیس+10 پاکدشت مراجعه مینمایم که در هر دو روز میگویند سایت بسته است و امکان ثبت نام وجود ندارد. لطفا پیگیری بفرمایید.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۲ ۱۱:۱۴

با سلام. لطفا از سردار کمالی در مورد اجرای قانون خرید خدمت فرزندان ایثارگران (جزء ۳ الحاقی تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۶) سوال بفرمایید. با سپاس.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۲ ۱۲:۳۹

سلام.خسته نباشید. من کسری گرفتم طبق قانون قبل همون متولدین ۷۲ دیروز بردم یگان میگن قانون قبل لغو شده و الان قانون جدید.... چیکار کنیم ما این وسط.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۲ ۱۲:۴۳

حداقل این صحبتاشون سردار یه ابلاغیه بزنن برای یگان ها... ممنون میشم پیگیری کنید

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۲ ۱۶:۰۱

سلام. لطفا میشه در مورد ثبت کسری خدمت در یگان های نیروی مسلح توضیح بیشتری بدین. یعنی برای متولدین 72 به قبل علاوه بر ثبت نام در مراکز پلیس+10 باید به یگان های نیروی مسلح هم مراجعه بشه؟ اگر بله این مراجعه باید حضوری باشه؟ ممنون میشم اگر پاسخ بدین.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۲ ۲۲:۴۹

با سلام خدمت استاد بزرگوار....استاد دیروز و امروز در دفاتر پلیس +10 ثبت نام ایثارگران شروع شده است که متاسفانه گاهی تخلفاتی هم از جانب مردم وجود داشت...مثلا کسی ۶ ماه ایثارگری داشت،در ثبت ۲۶ ماه وارد می کرد و هدفش این بود که در اولویت قرار بگرد و بعد اظهار کند که اشتباه کرده و آمار دقیق نداشته و زودتر کسری بگیرد...کسی رو دیدم که ۲۸ ماه ایثارگری داشت و کسری آن رو یک سال پیش برای پسر ارشد خود گرفته بود و مجدد ثبت نام می کرد و اذعان داشت که سیستم ثبت نام شلوغ هست و متوجه نخواهند شد....استدعا دارم دستور فرمایید که به ستادکل به دقت این امر را بررسی کنند که امثال ماها که با صداقت اطلاعات وارد میکنیم در اولویت های آخر قرار نگیریم.ممنون...

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۵ ۱۷:۱۴

ببخشید من یک سوال داشتم اعلام کردن افرادی که غیبت سربازی دارن چنانچه تا 22 بهمن خود رامعرفی کنند غیبت آنها بخشیده میشود آیا با پست کردن دفترچه تا زمان اعلام شده برای افراد غیب آیا کسری خدمت به این افراد تعلق میگیرد؟؟