• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۶ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96091206673
  • منبع : نمایندگی یزد

معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

لایحه درآمد پایدار و مدیریت یکپارچه شهری در دستور کار دولت است

لایحه درآمد پایدار و مدیریت یکپارچه شهری در دستور کار دولت است

معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: دولت یازدهم تنها دولتی بود که برنامه‌ریزی جدی برای حمایت از شهرداری‌ها و شورای‌های اسلامی شهرها را انجام داده است.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد، هیربد معصومی در جریان سفر خود به استان یزد با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که‌ امر شهرداری‌ها یکی از اولویت‌های اجرایی دولت یازدهم بوده است، اظهار کرد: لایحه مدیریت یکپارچه شهری و لایحه درآمد پایدار از جمله لوایحی بوده که دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفته شده است.

وی تعیین سطح مدیر محلی را از دیگر اولویت‌های اجرایی دولت در راستای اجرای لایحه مدیریت یکپارچه شهری دانست و بیان کرد:‌ کلیات این لایحه در کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی تأیید شده است.

معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: دولت یازدهم تنها دولتی بود که برنامه‌ریزی جدی برای حمایت از شهرداری‌ها و شورای‌های اسلامی شهرها را انجام داده است.

معصومی عدم استفاده از زمینه‌های ایجاد شده توسط دولت در حوزه توسعه شهری و خدمات شهرداری‌ها را یکی از مشکلات مربوط به سیستم شهرداری و شوراهای اسلامی عنوان کرد و گفت:‌ بررسی این‌که چرا شوراهای اسلامی نتوانستند از فرصت‌های ایجاد شده استفاده کنند ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بیش از 30 درصد مالیات ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها است، ‌تصریح کرد:‌ برخی از شهرداری‌های کشور بیش از 50 درصد ارزش افزوده را اخذ می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به این‌که در وزارت کشور توانایی و سوابق اجرایی شورای اسلامی شهر و شهردار از جمله مهمترین مواردی است که مورد بررسی قرار می گیرند،‌گفت: خوشبختانه شهر یزد از این ظرفیت به خوبی برخوردار است .

 


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۲ ۲۰:۰۵

بسیار عالی شهر فروشی باید کاهش پیدا کند. البته هزینه مدیریت شهری هم باید مدیریت بشود.