• سه‌شنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96091407762
  • خبرنگار : 71368

سالاری در جلسه شورای شهر تهران:

ضرورت اصلاح ساختار معاونت شهرسازی/ شهر را با بخشنامه نمی‌توان اداره کرد

ضرورت اصلاح ساختار معاونت شهرسازی/ شهر را با بخشنامه نمی‌توان اداره کرد

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران بر لزوم اصلاح ساختار سازمانی معاونت شهرسازی و معماری خبر تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمد سالاری پس از استماع گزارش معاون شهرسازی شهرداری تهران پس از آنکه انتظار ما این بود که حالا بعد از گذشت سه ماه در جلسه امروز سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی حوزه شهرسازی ارائه شود، گفت: اکنون مجموعه شورا و کسانی که به گونه‌ای با ماموریت‌های شهرسازی و معماری در تهران سروکار دارند می‌خواهند بدانند که معاونت شهرسازی چه رویکردهایی در این حوزه اتخاذ کرده است.

وی با بیان اینکه معاون شهردار از لزوم تجدید نظر در طرح تفصیلی تهران صحبت می‌کند؛ اما این تجدیدنظر ممکن است تبعات جدی برای جامعه شهری تهران داشته باشد، گفت: معاون شهرسازی باید توضیح دهد که این تجدیدنظر با چه رویکرد و سیاست‌هایی قرار است انجام شود.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به لزوم ساماندهی سیما و منظر شهری گفت: هرچند کمیته‌های نمای مناطق در ابتدای راه هستند و اشکالاتی در نحوه فعالیت آنها وجود دارد اما ساماندهی منظر شهری یکی از راهبردهای طرح تفصیلی است که متاسفانه در گذشته هیچ‌گونه برنامه عملیاتی در این حوزه اجرا نشده است و اکنون این نگرانی وجود دارد که رویکرد معاونت جدید درخصوص تداوم فعالیت این کمیته‌ها ابهاماتی ایجاد شود.

سالاری افزود: آقای حجت باید توضیح می‌داد که اساسا کمیته‌های نما جزو تکالیف طرح جامع است و نه تنها جمع‌آوری آنها مطرح نیست؛ بلکه باید این کمیته‌ها تقویت شده و حرکت‌شان بر مبنای اصول معماری و شهرسازی و در راستای هویت‌بخشی به شهر تهران باشد.

وی با تاکید بر پژوهش‌محور کردن معاونت شهرسازی گفت: متاسفانه معاونت شهرسازی طی دهه‌های گذشته به منبع درآمد شهرداری تبدیل شده و در راستای درآمدزایی، شهرفروشی و بارگذاری انبوه را در دستور کار قرار داده و حالا باید توضیح داده شود که چه سیاست و رویکردهایی دارند.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه بخشنامه اصلاح ساختار سازمانی شهردار تهران مهم‌تر از دو بخشنامه قبلی بود، گفت: باید اصلاح ساختار معاونت شهرسازی و پژوهش‌محورکردن این معاونت جزو اولویت‌های شهرداری باشد؛ چراکه با یک بخشنامه نمی‌توان شهر را اداره کرد و معاونان باید در مناطق حضور یابند و مردم را از بلاتکلیفی ایجاد شده در سطح مناطق رها کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha