• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۶ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 96091508041
  • خبرنگار : 71577

چگونه مرسولات پستی خود را رهگیری کنیم؟

چگونه مرسولات پستی خود را رهگیری کنیم؟

بسیاری از شهروندانی که از خدمات پستی استفاده می‌کنند ممکن است گاهی از خدمات ویژه شرکت ملی پست بی اطلاع باشند؛ شرکت ملی پست در یکی از خدمات خود امکان رهگیری مرسولات پستی را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

به گزارش ایسنا، برای استفاده از خدمات رهگیری مرسولات ثبتی شرکت ملی پست فرستنده یا گیرنده باید قبض رسید یا شماره بارکد مرسوله را در اختیار داشته باشد. پس از آن به نشانی http://newtracking.post.ir / مراجعه و با ورود شماره بارکد مرسوله در باکس مربوطه سرنوشت مرسولات را در تمام مراحل قبول، رهسپاری و توزیع رهگیری کند.

در ادامه همچنین برخی دیگر از پرسش های احتمالی شهروندان در استفاده از خدمات شرکت ملی پست که سایت این شرکت پاسخ داده است مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علت برگشت مرسولات چیست؟

مرسولات پستی که به عللی از جمله نقص نشانی گیرنده، عدم مراجعه گیرنده برای دریافت مرسوله ثبتی، نقل مکان گیرنده محترم، شناخته نشدن گیرنده در نشانی مندرج روی مرسوله، فوت گیرنده و ... توزیع نشود به فرستنده مرسوله باگزدانده می شود.

داخل یک نامه چه می توان قرار داد؟

مرسولات نامه صرفاً باید حاوی اسناد، مدارک و مکاتبات باشد و قراردادن هر نوع شیء و کالا از جمله سنجاق در مرسولات نامه ممنوع است.

پست جواب قبول چیست؟

مشتریان می توانند با عقد قرارداد فرم های نظر سنجی را همراه محصول خود توزیع نموده وهزینه ای پستی را متقبل شوند. وظیفه جمع آوری فرم های مذکور از صندوق پستی معابر و تحویل به مشتری بر عهده پست خواهد بود.

هزینه های پستی دریافتی از مشتری چیست؟

در این شیوه ریز کلیه هزینه های پستی دریافت شده از مشتریان شامل کرایه پستی، هزینه لفاف بندی و ... در قبض رسیده فرستنده درج می گردد.

مهلت نگهداری مرسولات پستی چقدر است؟

مرسولات به فراخور نوع سرویس، مدت زمان مشخصی (به عنوان مثال مرسوله پیشتاز تا 5 روز پس از دو بار مراجعه پستچی به نشانی گیرنده محترم در باجه نگهداری می شود) جهت تحویل به گیرنده در محل اداره پست(باجه معطله) نگهداری می شود که مشتری می تواند به استناد نشانی مندرج روی اطلاعیه ورود، به اداره پست مراجعه کرده و نسبت به دریافت مرسوله ثبتی خود اقدام کند.

آیا گیرنده می تواند شماره تلفن پستچی محل اقامت خود را داشته باشد؟

گیرنده مرسوله می تواند با تماس با اداره پست محل اقامت خود نسبت به دریافت شماره تلفن همراه پستچی اقدام کند.

در صورتی که گیرنده حضور نداشته باشد سرنوشت مرسوله چه می شود؟

برای تحویل مرسولات ثبتی، پستچی به نشانی گیرنده مراجعه می کند چنانچه گیرنده به هر علتی در نشانی مندرج روی مرسوله حضور نداشته باشد، پستچی اقدام به صدور اطلاعیه ورود کرده و به اطلاع گیرنده هم می رساند در روز و ساعت مشخصی مجدداً جهت تحویل مرسوله مجددا اقدام کند در صورتی که در مراجعه بعدی هم تحویل مرسوله انجام نشود پستچی اقدام به صدور برگ اطلاعیه مجدد کرده و از گیرنده تقاضا می شود تا به نشانی مشخص شده اداره پست مراجعه و نسبت به دریافت مرسوله خود اقدام کند؛ این اطلاعیه ورود در صندوق پستی مکان و یا در هر محل دیگر در دسترس گیرنده، قرار داده می شود.

پست ویژه چیست؟

با استفاده از این سرویس مشتریان  می توانند مرسولات خود را به نقاط مشخصی بفرستند به نحوی که 10 یا 12 روز بعد (به انتخاب فرستنده) مرسوله به گیرنده تحویل داده شود.

برای دریافت کد پستی باید چه فرایندی را طی کرد؟

مشتریان می توانند با مراجعه به نشانی http://gavahi.post.ir / یا باجه های پستی نسبت به اخذ کد پستی خود یا گیرنده اقدام کنند.

جستجوی اسناد و مدارک (پست یافته) چگونه است؟

برای جستجوی اسناد و مدارک، خدمات پست یافته و جوینده یابنده در باجه های پستی و از طریق سایت شرکت پست به نشانی http://postyafteh.post.ir / قابل ارائه است. بر این اساس مشتری مشخصات کامل سند یا مدرک مفقود شده خود را در محل مشخص شده در نشانی فوق وارد می کند یا به متصدی باجه پستی اعلام می کند تا در صورت یافت شدن، مدرک به صاحب مدرک تحویل و یا با استفاده از سرویس جوینده یابنده (که فقط  به صورت حضوری در باجه های پستی ارائه می شود) در صورت یافت شدن مدرک، صاحب مدرک به هر نحو از موضوع مطلع شود.

آیا نرخ ارسال مرسولات با اولویت و بدون اولویت متفاوت است؟

 از آنجائیکه مرسولات با الویت از سرعت بیشتری در ارسال و توزیع برخوردارند لذا نرخ این خدمات از سایر خدمات بدون اولویت گرانتر است.

خدمت اعتبار سنجی نشانی شهروندان چیست؟

سرویس اعتبارسنجی نشانی شهروند، خدمت نوین پستی است که به اشخاص حقیقی یا حقوقی (دولتی و خصوصی) این امکان را می دهد تا بر اساس ساز و کارهای اجرایی که تلفیقی از خدمات الکترونیکی و فیزیکی است، اعتبار نشانی پستی مشتریان و مخاطبان خود را اعتبار سنجی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۰ ۱۷:۳۸

عالی

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۲۰ ۱۷:۴۴

چرا همش مینویسه شماره مرسوله اشتباهه؟

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۰ ۱۶:۴۰

وقتی یه پیام از طرف پست میاد که خونه باشید و مرسوله در حال ارساله بعد درریافت این پیام چقد طول میکشه مرسوله بیاد

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۲ ۱۸:۳۱

۴ روز تا ۱ ماه برا پست بروجرد هست بقیه رو نمی دونم😂😂😂😂

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۳۰ ۱۸:۰۵

با عرض سلام من دو هفته هستش که منتظربسته ام هستم مگه چه خبر دو هفته این هم از پست

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۱۲ ۱۶:۲۱

سلام ببخشید بسته ی ما کی به منزل میرسه سه روزه هنوز نیوردن

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۱۵ ۱۳:۱۴

من مشهد زندگی میکنم کارت ماشینم مسترد شده به تهران برای گرفتنش ایا باید حضوری برم تهران؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۶ ۱۳:۴۲

سلام من یه اخطاریه طلاق رو پست کردم ۲۱ فروردین هنوز هنوز جوابش نیومده باید کجا پیگیری کنم

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۰۹ ۱۴:۴۵

پیام بسته خودراتحویل بگییریدچیست

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۰۹ ۲۳:۲۸

سلام,من کتاب استخدام نیروی انتظامی را از سایت خریداری کرده ام اما حالا به من کد رهگیری نداده بنظرتون چیکار کنم

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۰ ۱۴:۰۵

از کجا باید متوجه بشم که بسته ما کجاست؟ از تاریخ 6 آبان از شیراز یه بسته ارسال کردن برام هنوز نرسیده تهران هستم

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۳ ۰۰:۰۵

اگه کد مرسولات نداشته باشیم برای خرید اینترنتی چکار کنیم

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۴:۰۶

سلام من اشتباهی از یک جنس دوتا سفارش دادم ، چطوری میتونم یکی از اون ها رو لغو کنم ؟

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۸ ۱۵:۵۱

سلام یک بار ارسال کردند ما نبودیم دوباره ارسال میشه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۰ ۰۲:۱۶

سلام پستچی یه بار اومده آدرسم رو پیدا نکرده الان چی میشه

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۹ ۲۳:۲۰

سلام میشه لطف کنید جواب منو برین لطفا ممنون ایا میشه کسی که مرسوله رو داده و کد مرسوله رو گرفته بعد دو ساعت دوباره بره بگیره مرسوله رو لطفا جواب بدین برگه رو نشون داده فکر کنم پس گرفته مرسوله رو پولشم زدم مرسی جواب بدین به خطم پیام بدین واتساپ ندارم ممنون میشه ؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۷ ۰۲:۳۵

به ماموران پستی تذکر بدید مردم همینطورم خودشون خستن لطفا یکم با حوصله تر با مراجعه کنندگان برخورد کنن مثلا پست منطقه ی فاز۲ اهواز همیشه ی خدا برخوردشون با مردم تند و بد بوده خیلیم بیخیالن اصلا هم جوابگوی مردم نیستن روزانه اونجا کلی بحث و دعوا بخاطره همین مسائل پیش اومده

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۲ ۱۲:۵۰

من از تهران یه بسته سفارش دادم هنوز نیاورده.چرا مگه چیه؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۹ ۱۱:۴۶

محصول من رسیده اداره پست یا ن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۲ ۱۵:۰۹

سلام من بسته ام ۲شهریورازمشهدخارج شده واومده توتهران گیرکرده بایدبیاداستان زنجان شکایتم کردم چیکارکنم الان

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۲ ۱۵:۰۹

سلام من بسته ام ۲شهریورازمشهدخارج شده واومده توتهران گیرکرده بایدبیاداستان زنجان شکایتم کردم چیکارکنم الان

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۵ ۱۳:۰۰

من یه بسته ی پستی از یزد داشتم ینی سفارش داده بودم یچیزی 😐 پری روز اومد به گوشیم زنگ زد گوشیم سایلینت بود من نشنیدم بد رفتم به پشتیبانیه اون فروشگاه گفتم گفتش فردا منتظر باشین اگه نیووردن به اداره پست مراجعه کنید دیروز منتظر شدم نیووردن امروز میخواستم برم اداره پست اما متاسفانه تا ۲ بیشتر باز نیست 😐 نمیرسم برم دیگه اینم که تا ۵ روزه دیگه برگشت میخوره الانم نزدیکه ۳ روزش رفته تازه پوله پستم داده بودم پوله من چی میشه این وسطط من هم پوله پستو داده بودم هم پوله کالارو 😐 من پولمو میخوااامممم

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۵ ۰۸:۵۷

اينجا همه فقط سوال مي كنند هيچ كس پاسخگو نيست ؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۱ ۱۳:۴۴

سلام من یک بسته از یزد به زاهدان خواستم ۳ روز نیومده ممنون میشم بگید