• جمعه / ۱۷ آذر ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 96091708763
  • خبرنگار : 71516

خروش ملت فلسطین در "روز خشم"/زخمی شدن ده‌ها تن در قدس و دیگر مناطق فلسطینی

خروش ملت فلسطین در "روز خشم"/زخمی شدن ده‌ها تن در قدس و دیگر مناطق فلسطینی

درگیری‌های شدید میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی به دنبال تظاهرات گسترده فلسطینی‌ها علیه اقدام دونالد ترامپ درباره قدس، از امروز(جمعه) بار دیگر ازسر گرفته شد و انتظار می‌رود در "روز خشم" فلسطینیان درگیری‌های شدیدتری نسبت به روز پنجشنبه رخ دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، در پی به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تظاهرات گسترده‌ای در سرتاسر اراض فلسطین به راه افتاده که امروز نیز شدیدتر از روز گذشته در تمامی مناطق فلسطینی از جمله قدس، کرانه باختری و نوارغزه ادامه داشته باشد.

جوانان فلسطینی در شهرهای مختلف با آتش زدن لاستیک و ایجاد موانع تقریبا روند ترافیک در تمامی شهرهای بزرگ فلسطینی را مختل کردند و با نظامیان صهیونیست درگیر شدند. نیروهای رژیم صهیونیستی نیز با استفاده از ابزارهای ضد شورش به ویژه گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی به رویارویی با فلسطینیان خشمگین پرداختند.

در این درگیری‌ها که نسبت به روز گذشته بر شدت آن به شکل قابل توجهی افزوده شده ده‌ها فلسطینی زخمی شده‌اند و هر لحظه بر شمار فلسطینیانی که در اعتراض به اقدام نابخردانه ترامپ به خیابان‌ها آمده‌اند افزوده می‌شود.

پنجشنبه‌شب نیز درگیری‌های شدیدی میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی در منطقه الطور در قدس رخ داد.

بیش از 100 فلسطینی در این درگیری‌های روز پنجشنبه به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی زخمی شدند. این درگیری‌ها در سراسر شهرهای کرانه باختری، نوار غزه و همچنین قدس رخ داد.

با تداوم اعتراض‌های مردمی در فلسطین اشغالی نیروهای رژیم صهیونیستی در مرکز شهر قدس و دیگر نواحی فلسطینی مستقر شده‌اند و ایست‌های بازرسی را در این مناطق ایجاد کرده‌اند.

گروه‌های فلسطینی امروز(جمعه) را روز خشم اعلام کرده‌ و از مردم فلسطین خواسته‌ بودند انتفاضه مردمی دیگری به راه بیندازند. اقدام دونالد ترامپ با خشم و اعتراض کشورهای مختلف جهان مواجه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha