• جمعه / ۱۷ آذر ۱۳۹۶ / ۱۷:۵۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 96091709017
  • منبع : نمایندگی مرکزی

دری نجف آبادی:

پایگاه مقدس اسلام نباید به پایتخت جنایتکاران تبدیل شود

پایگاه مقدس اسلام نباید به پایتخت جنایتکاران تبدیل شود

ایسنا/مرکزی خطیب جمعه اراک گفت: پایگاه مقدس اسلام نباید به پایتخت جنایتکاران تبدیل شود.

به گزارش ایسنا،  آیت‌ الله قربانعلی دری ‌نجف‌ آبادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک با اشاره به اقدام ترامپ در خصوص انتقال سفارت آمریکا به قدس و در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، بر به نتیجه نرسیدن توطئه‌های آمریکایی اسراییلی تاکید کرد و گفت: این اقدام هم یک توطئه دیگر از سوی دشمنان اسلام است که موفقیتی حاصل نخواهد کرد.

وی ترامپ را بازیچه و ابزار دست صهیونیست‌ها دانست و با بیان اینکه اسراییل نخواهد توانست با این توطئه ها به اهداف شوم خود دست یابد اظهار کرد: قبله اول مسلمانان برای اسلام و مسلمین ارزشمند بوده و همواره متعلق به آنان خواهد بود و قطعا علیرغم تمامی توطئه های دشمنان، این سرزمین مقدس آزاد خواهد شد.

دری ‌نجف‌ آبادی با تاکید بر لزوم وحدت و هوشیاری هرچه بیشتر امت‌های اسلامی برای مقابله در برابر توطئه‌های مختلف آمریکا و اسراییل گفت: مسلمانان هر روز بیدارتر از گذشته هستند و با وحدت خود هر روز قوی تر شده و این نقشه ها را خنثی خواهند کرد.

خطیب جمعه اراک با بیان اینکه توطئه اخیر آمریکا و اسراییل قلب فلسطین را هدف قرار داده و اعتراض مسلمانان را برانگیخته است افزود: ملت ایران همواره از ملت مظلوم فلسطین حمایت کرده و باز هم در این مسیر حرکت خواهد کرد.

دری‌نجف‌آبادی گفت: مردم ایران در راهپیمایی امروز خود اعتراض خود نسبت به این اقدام ترامپ را اعلام و آنرا محکوم خواهند کرد.

وی این اقدام ترامپ را اشتباه بزرگ دیگری از سوی او دانست و گفت: این اقدام بر خلاف مصالح منطقه و دنیاست.

وی اظهار کرد: این اقدام آمریکا شناخت مردم دنیا از این کشور را افزایش داد. رییس جمهور آمریکا نسبت به تحریم ایران و ممانعت از ورود ایرانیان به کشور خود اقدام کرده است ولی از آنجا که نمی خواهد نفت و ثروت عربستان را از دست بدهد سیاست های متفاوتی را در خصوص این کشور به کار می گیرد، در واقع متاسفانه عربستان مطیع آمریکا و خریدار اسلحه‌های ساخت این کشور است و از سیاست‌های او در منطقه حمایت می کند در حالیکه ایران کشوری مستقل و قدرتمند است و آمریکا استقلال و قدرت ایران را برنمی تابد.

دری ‌نجف‌ آبادی با تاکید بر اهتمام امت اسلام بر نجات و آزادی فلسطین و قدس شریف گفت: بزرگمردانی همچون سردار سلیمانی، مردان گردان های زینبیون، فاطمیون و امثال محسن حججی در این راه حرکت کرده و آزادی این خطه مقدس را محقق خواهند کرد.   

وی با بیان اینکه دفاع از این سرزمین مقدس مصداق دفاع از استقلال و شرف مسلمانان و دنیای اسلام است گفت: قدس شریف نباید به پایتخت جنایت و جنایتکاران تبدیل شود و مسلمانان چنین اجازه‌ای را نخواهند داد.

دری ‌نجف‌ آبادی در ادامه سخنان خود با اشاره به معضل آل سعود و وهابیت تکفیری و مشکلاتی که برای اسلام و مسلمانان ایجاد می کنند گفت: اسراییل به عنوان دشمن بزرگ اسلام در غرب آسیا، توسط آل سعود حمایت می شود.

خطیب جمعه اراک به فرا رسیدن روز دانشجو نیز اشاره کرد و گفت: دشمن شناسی دانشجویان و دانش آموزان و افزایش آگاهی آنان در راستای مقابله با دشمنان اسلام و ایران امری اساسی است و باید در این خصوص اقداماتی عملی را در جبهه علم و دانش رقم زد.

به گزارش ایسنا، نمازگزاران اراکی پس از اقامه نماز جمعه و استماع سخنان خطیب جمعه اراک، به خیابان‌ها آمده و در محکومیت اقدام ترامپ راهپیمایی کردند.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha