• شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 96091809116
  • خبرنگار : 71516

دو شهید و بیش از ۱۰۰۰ زخمی طی‌ درگیری‌ها در غزه و کرانه باختری

دو شهید و بیش از ۱۰۰۰ زخمی طی‌ درگیری‌ها در غزه و کرانه باختری

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که طی دو روز درگیری میان نیروهای رژیم صهیونیستی و شهروندان فلسطینی دو تن شهید و بیش از هزار تن زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: طی دو روز تجاوز نظامیان صهیونیست به شهروندان فلسطینی دو تن شهید و ۱۱۱۴ تن نیز زخمی شدند. ۹۵۴ تن در محل درگیری‌ها معالجه و ۱۶۰ تن به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، تعداد زخمی شدگان در کرانه باختری و قدس به ۹۳۵ تن و تعداد زخمی شدگان در غزه به ۱۷۹ تن رسیده است که حال پنج تن از آن‌ها وخیم است.

غزه

درگیری‌ها در غزه در مناطق تماس در مرزهای شرقی غزه بوده است.

نیروهای اشغالگر به سمت جوانان فلسطینی که در مرزها جمع شده بودند، گلوله واقعی و گاز اشک‌آور شلیک کردند. این تظاهرات‌ها در مناطق مختلف غزه برگزار شد.

با تاریک شدن هوا در پی درگیری‌های شدید دو طرف آرامش نسبی به مناطق درگیری بازگشت.

فلسطینی‌ها روز جمعه را در اعتراض به اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره قدس "روز خشم" نامیده بودند. ترامپ روز چهارشنبه قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت.

کرانه باختری و قدس

در کرانه باختری از جمله قدس صدها تن زخمی و دچار احساس خفگی شدند که علت آن شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور بود.

درگیری با نیروهای اشغالگر بعد از خروج مردم برای تظاهرات روز خشم در پی نماز جمعه در بسیاری از شهرها و شهرک‌های کرانه باختری روی داد که از جمله آنها اردوگاه العروب در شمال الخلیل، شهرک قصره در جنوب غربی نابلس، کفر قدوم در استان قلقیلیه و ورودی شمالی شهر بیت لحم  و نیز رام الله بود.

تظاهرکنندگان علیه تصمیم اخیر ترامپ و دولت آمریکا و سیاست جانبداری آن از اسرائیل شعار می‌دادند و دیگر شهرها و شهرک‌های عربی‌نشین در داخل خط سبز نیز شاهد تظاهرات گسترده بود.

در درگیری‌های روز جمعه صدها فلسطینی تایر آتش زدند و با سنگ به سربازان صهیونیست حمله کردند.

جنبش حماس خواهان انتفاضه جدیدی علیه رژیم صهیونیستی شده است. همزمان با این تظاهرات‌ها به رسمیت شناختن قدس از سوی ترامپ به عنوان پایتخت اسرائیل اعتراضات زیادی را در سرتاسر جهان به دنبال داشته است.

استقرار امنیتی در قدس

در قدس اشغالی اوضاع به نسبت آرام بود چرا که نیروهای امنیتی حضور خود را در تمامی محورهای قدس به ویژه شهرک قدیمی قدس افزایش دادند.

تظاهراتی از مسجد الاقصی به سمت باب العامود برگزار شد اما نیروهای امنیتی آن را سرکوب کرده و اجازه ندادند هیچ جوانی در آنجا تجمع کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha