• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۶ / ۰۷:۰۰
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 96091809645
  • خبرنگار : 71460

تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

تونس؛ جاه‌طلب‌ها در رویای موفقیت

تونس؛ جاه‌طلب‌ها در رویای موفقیت

تیم ملی تونس امیدوار است عملکرد آبرومندانه‌ای در جام جهانی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی تونس بعد از حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ توانست بالاخره حضور در این رقابت‌ها را برای یک بار دیگر تجربه کند. تونس در ادامه پیشرفت‌های چند سال اخیر خود توانست با شایستگی به عنوان تیم نخست گروه جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد.

تونس تاکنون پنج بار در جام جهانی حاضر بوده و برای ششمین بار باید در تابستان در روسیه به میدان برود. تونسی‌ها اولین بار در سال ۱۹۷۸ یعنی همان سالی که ایران اولین حضور در جام جهانی را به دست آورد در این رقابت‌ها شرکت کرد. تونس مانند ایران تا سال ۱۹۹۸ صبر کرد تا در این رقابت‌ها حاضر باشد. در سومین حضور در جام جهانی ۲۰۰۲ حاضر بود و در جام جهانی ۲۰۰۶ نیز یکی از ۳۲ تیم این رقابت‌ها بود و در هیچ دوره نتوانسته است از مرحله گروهی به دور حذفی راه یابد.

بیشتر بازیکنان این تیم در حال حاضر در تیم‌های عربی توپ می‌زنند و چند بازیکن نیز در تیم‌های اروپایی فعالیت می‌کنند.

* ستاره

یوسف مساکنی

مهاجم گلزن تیم ملی تونس که در لیگ ستارگان قطر و تیم لخویا بازی می‌کند، سابقه رویارویی با نمایندگان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد و برابر پرسپولیس در دو بازی رفت و برگشت به میدان رفت. او در ۵۱ بازی ملی برای تیم ملی تونس موفق شده ۱۴ گل به ثمر برساند که سه گل آن در انتخابی جام جهانی در قاره آفریقا بوده است. این مهاجم ۲۷ ساله اولین حضور خود را در جام جهانی تجربه می‌کند و امید اول گلزنی تیم ملی کشورش محسوب می‌شود.

یوسف مساکنی

* سرمربی

نبیل ملعول سرمربی تیم ملی تونس

نبیل ملعول

نبیل ملعول تونسی بعد از سه سال حضور روی نیمکت کویت به تیم ملی کشورش رفت و از سال ۲۰۱۷ عهده دار مسئولیت تیم ملی تونس بوده است. ملعول در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ سرمربی تیم ملی کویت بود. او سابقه مربیگری در چند تیم باشگاهی در حوزه خلیج فارس را در کارنامه خود دارد و اکنون روی نیمکت تونس برای جام جهانی خواهد نشست. 

* تیم ملی تونس در یک نگاه 

افتخارات: قهرمانی در جام ملت های آفریقا ۲۰۰۴

بهترین گلزن: عصام جمعه (۳۶ گل زده)

بیشترین بازی: سعدوک ساسی (۱۱۶ بازی)

نحوه صعود: تیم اول گروه

عملکرد دوره قبل: -

هم‌گروه‌ها: بلژیک، پاناما، انگلیس

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha