• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 96091910096
  • خبرنگار : 71467

/لایحه بودجه ۹۷/

روال جدید دریافت عوارض خروج از کشور/ هر نفر ۲۲۰ هزار تومان

روال جدید دریافت عوارض خروج از کشور/ هر نفر ۲۲۰ هزار تومان

در لایحه بودجه سال آینده عوارض خروج از کشور برای هر نفر۲۲۰ هزار تومان تعیین شده که نسبت به ۷۵ هزار تومان سال قبل تا ۱۴۵ هزار تومان رشد دارد.

به گزارش ایسنا، طبق لایحه بودجه سال ۱۳۹۶، درآمد حاصل از عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور برای سال آینده حدود ۱۱۷۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که در دو بخش تامین می‌شود. عوارض خروج برای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان و عوارض خروج زائرین حج تمتع و عتبات عالیات  ۱۱۰ هزار تومان تعیین شده است.

اما روند دریافت عوارض خروج متفاوت خواهد بود به گونه‌ای که برای سفر اول برای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان دریافت می‌شود، اما در سفر دوم ۵۰ درصد به این عوارض افزایش یافته و به ۳۳۰ هزار تومان می‌رسد همچنین در سفر سوم و سفرهای بعدی تا صد در صد افزایش خواهد داشت.

این در حالی است که در سال گذشته در لایحه بودجه عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور در دو بخش بود. عوارض خروج هوایی که برای هر نفر ۷۵ هزار تومان و خروج زمینی و دریایی که برای هر نفر ۲۵ هزار تومان تعیین شده بود. همچنین برای افرادی که به منظور حج تمتع، عمره و عتبات عالیات از کشور خارج می‌شدند، عوارض ۵۰ درصد تعیین شده بود.

از عوارض دریافتی خروج مسافر از کشور، مبلغ ۴۰ هزار تومان برای توسعه زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص پیدا می‌کند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۲:۴۸

آخه مگه میشه ؟!! بر اساس چه قانونی ؟ چرا؟!! چرا پول ناحق میگیرند ؟؟ کاش واقعا خرج فرودگاهها میکردند

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۷:۱۲

اگه خرج فرودگاه بشه پس چرا بلیط میخری؟ یه مبلغی از بلیط هواپیما برای خرج و مخارج فرودگاهه دیگه. چه خرجی دوست عزیز؟ کیسه دوختن برای جیبمون.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۳:۱۱

به نظرم بیش از این دنبال بهانه برای پول گرفتن از مردم نگردید. یکدفعه کل حساب ها را بلوکه کنید خیال همه را راحت کنید. بد نیست یه نگاه به حقوق پایه تصویبی خودتان بیاندازید. ملاک کارتان چیست؟! توسعه گردشگری با خالی کردن جیب مردم امکان پذیر نیست. شما دست از سر هر چیزی بردارید خود به خود رشد می کند.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۳:۱۶

انصافا ظلمه

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۲۰:۲۲

چرا ظلمه؟ کجاس ظلمه؟ بخورن نوش جونشون.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۳:۲۰

واقعا كه در هيچ جاي دنيا از خروج ملت ماليات نمي گيرند فقط كشور ايران،

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۳:۲۱

بی سابقه است شرم آور است

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۳:۲۱

در صورت تصویب مجلس البته

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۳:۲۳

فقط زورشون به مردم رسيده

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۳:۲۵

واقعا زیاده. لطفا یه گزارش تهیه کنید که کجای دنیا از اتباع خود اون کشور عوارض خروج گرفته میشه.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۳:۳۸

سلام متاسفانه ایران تنها کشوری است به نظر من که مردمان کشورش برای خروج باید عوارض خروج بدهند.ما که در خارج از کشور هستیم به عنوانه یک خارجی‌ هنوز یک ریال عوارض خروج ندادیم.قبلا کسانی‌ که اقامت خارج داشتند چیزی نمی‌دادن ولی‌ از مدتی‌ قبل ۷۵۰۰۰ تومن بود که خیلی‌ بود برای کسی‌ که خانواده ۴ نفری دارد میشد ۳۰۰۰۰۰ تومن. حالا که ۲۲۰۰۰۰ تومن شد باید ۸۸۰۰۰۰ تومن برای یک خانواده ` نفری باید داد این یک دزدی آشکار است .چطور می‌شه در ایران نرخ تورم زیر ۱۰% است یک دفعه دولت یک سرویس در تمام دنیا را ۳۰۰% گران می‌کند که معقول نیست از ما ایرانی‌‌ها میگیرند و به غیر ایرانی‌ هدیه میدهند.بهتر است برسی‌ شود

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۰۸ ۰۸:۲۷

سلام. آقای ... با زوار حسین ابن علی علیه السلام. جنگ نکنید.این ظلم بزرگیست برای چی اینهمه عوارض میخواهید بگیرید..آیاحق ما اینه ..جایزه ما این اینهمه براتون تبلیغ کردیم..چرا میخواهید مردم از زیارت اباعبدالله علیه السلام منع کنید..ازکجا اینهمه پول بدن بشما..

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۴:۱۸

عوارض نه. سر گردنه. چه خبره آخه؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۴:۲۸

واقعاً چرا؟ ! بفرمایید ایرانیان خارج از کشور دیگه برنگردند!!! یعنی پول ویزای یک مملکت بیگانهه باید کمتر باشه از پول اقامت در کشور خودت ؟؟؟

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۹:۲۸

با ۲۲۰ هزارتومان میشه از سریلانکا به دوبی پرواز کرد ...چهار ساعت و نیم پرواز...واقعا ناجوانمردانه هست این افزایش..

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۴:۲۹

سرگردنه هست .فرودگاهی که امکانات آن صفر هست .نه پارکینگ دارد که حتی برای دزدی مدیران خوب در امدی هم دارد .نه اینکه دوتا هواپیما همزمان می نشیند می شود جنگل در فرودگاه بین المللی و کارگران نظافت چی شدن ...

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۴:۳۴

هیچ فرقی نخواهد کرد.نه بر تعداد گردش گران خارج کشور.نه به افزایش و بهبود و تنوع ارایه خدمات گردشگری داخلی و مهمتر نه بحال مصارف بهینه مصارف افزایش در آمد نجومی وزیر منصفانه برای عامه مردم

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۴:۴۲

افزایش حقوق 10 در صد ولی افزایش خروج از کشور 200 در صد این کارمند کشی است

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۴:۴۳

واقعا جای تاسف خواهد داشت برای کشوری مثل ایران اگر مجلس تصویب کند.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۵:۰۴

واقعا متاسفم براي دولتي كه عاجزه از تامين هزينه اش و داعما دستش تو جيب مردمه حالا فكر كنين دانشجوها بيماران خونواده ها و خيلي هاي ديگه كه مجبورا برن خارج چرا بايد ماليات بدن؟ كجاي دنيا وقتي دارين از جايي خارج ميشين ازتون پول ميگيرن عوارض و خدمات فرودگاهي كه تو بليط هر ايرلايني جدا محاسبه ميشه اين وزير اقتصاد هم كه تخته گاز داره ميره اول ارز و دلار بردن بالا حالا هم عوارض رو

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۵:۰۴

وافعا متاسفم ... کجای دنیا 60 دلار از هموظنش برای خروج از کشور میگیرد اف بر شما

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۵:۰۷

اقای روحانی ... من پدر بیمار دارم و هر دو ماه میام چند روز به ایشان سر میزنم و بر میگردم. حال باید سالانه چند میلیون تومان به شما پول برای چه بدهم؟ بابت چه خدمتی که به من ارایه می کنید؟

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۵:۲۳

دزدی روز روشن ..اخه با کدوم عقل

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۵:۵۰

خرج حماس و سوريه و لبنان رفته بالا.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۵:۳۸

سلام. واقعا شرم آوره. چرا بايد كمبود نقدينگي از جيب مردم تامين بشه؟ اين راحت ترين راه براي تامين كسري بودجه است. چرا كمي از فسفر مغزتان را خرج نمي كنيد تا راه ديگري براي درآمد كسب كنيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۵:۳۹

از جيب خودى در ميارن ميریزن تو جيب غريبه ها! اين اسم اش ماليات نيست توهين به يك ملت است

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۵:۴۱

برای بسیاری از امتحانات بین المللی و یا گرفتن ویزای تحصیلی تعدادی از کشورها، نیاز بود مردم مجبور باشن که برن تو کشورهای دیگه، حالا هزینه زور هم میگیرید؟ ندانم کاری خودتون و ضعف در جذب گردشگر رو با گرون کردن عوارض جبران می‌کنید؟!

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۵:۴۷

آخه تو کدوم ... از مردمشون عوارض خروج می گیرن؟ در ضمن مگه همین دولت تورم زیر 10% را همه جا جار نمی زنه؟ بر مبنای کدوم منطق قیمت های خودشو 300 تا 400 درصد افزایش می ده؟ بابا بسه دیگه، به خدا خسته شدیم دیگه :-)

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۵:۵۰

واقعا ظلمه. انشالله نمايندگان مجلس مشت محكمي به جواب اين ناحقي ميدن. همون جلوي اختلاسها رو بگيرين اندازه ١٠٠ برابر اينا بودجه دارين واسه مملكت

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۵:۵۸

قابل توجه نمایندگان محترم مجلس که داد از پشتیبانی از ملت می‌زنند. کاری می‌کنند که کسی جرات خارج رفتن رو نداشته باشه با این خرجها و دلار 4300 تومانی. به به عالیه

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۶:۰۱

خجالت بکشید. کشورهای دیگه تمامی‌ تلاششون رو می‌کنند که به ملت خدمات بدهند، شما از هر فرصتی استفاده می‌کنید که جیب ملت رو خالی‌ کنید؟! الان با ۳۰ یورو (۱۵۰ هزار تومن) از یک کشور به یک کشور اروپایی دیگه می‌شه پرواز کرد، اون وقت شما میخوای ۲۲۰ هزار تومن بگیرید بابت چی‌؟

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۶:۰۱

آقای روحانی این همان بی عدالتیست. شمشیر خود را از رو بستید برای مردمی که درآمدشان کم است؟! واقعا تاسف انگیزه

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۶:۰۷

من در عمان زندگی میکنم و هر ماه به خانواده ام در ایران سر میزدم و سعی می کردم بعضی تفریحات و خریدهایم را در ایران انجام دهم. پیام این افزایش مبلغ ورودی برای من روشن است. دیگر نیا !

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۶:۰۹

حرامتان باشد به حق علي ..

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۶:۱۱

قدیم‌ها راهزن‌ها جلوی مردم و کاروان‌ها رو می‌گرفتند و یک باج سیبیل می‌گرفتند می‌گذاشتند رد شوند، الان دولت نقش اون راهزنی رو به عهده گرفته و سر گردنه (فرودگاه) باج سیبیل می‌خواد.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۶:۱۳

سفر یک دانشجو یا استاد جهت کار علمی مهمتر هست یا سفر به عتبات؟ بابت چه تسهیلاتی این پول گرفته می‌شود؟

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۶:۱۴

آقای روحانی! شما از همه بدترید. شما بر خلاف بقیه با وعده و وعید کار بیچاره کردن ملت بدبخت و کندن پوست مردم را جلو بردید. شما هم مثل رییس جمهورهای قبلی دور اول ظاهر سازی کردید تا دور دوم هر چه می‌توانید از افزایش دلار و تورم و عوارض از جیب مردم بردارید. متاسفانه این روال همیشگی است .

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۶:۱۷

ظلم آشکار!

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۶:۱۸

شرم آوره. امیدوارم که این پول زور به تصویب مجلس نرسد.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۶:۲۴

هيچ جاي دنيا عوارض خروج از كشور از مردمشون نمي‌گيرن. ... تو سر دولت گدا كنن كه دستش همش تو جيب ملته

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۶:۲۷

به جای اون، صندوق صدقه ها رو زیاد می کردین

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۶:۲۷

دوره های ریاست جمهوری این شکلی است دور اول عوام فریبی و وعده و وعید، دور دوم کاسبی با قیمت ارز و تورم و افزایش قیمت خدمات و فقیرتر کردن مردم و خالی کردن جیب مردمی که همه راههای اعتراض واسشون بسته‌ست. حالا یه رییس جمهور با قلدری یکی با دروغگویی یکی با لبخند و فریب، مردم بیچاره هم هی دل به انتخاب بعدی می بندن و این داستان ادامه دارد

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۶:۳۵

خبر شوکه کننده... آخه رو چه حسابی 3 برابر کردید عوارض رو؟ چه امکاناتی در قبالش ارائه میدید؟ مگه قراره هزینه های ارگانها رو مردم پرداخت کنن؟

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۶:۳۶

واقعا آدم متاسف میشه که ایسنا که مثلا خبرگزاری دانشجو هاست یه متن اعتراضی به همچین خیانت هایی منتشر نمیکنه: سرقت دولتیها از جیب ایرانیان در غربت!

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۶:۴۵

اونایی که دارن که سفراشون رو میرن و فرقی هم نمیکنه دلار چند باشه و عوارض چدر بشه. قشر متوسط هم باید در حسرت همین دو تا دونه کشور درب و داغون دور و برمون بمونه

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۶:۵۳

یه جوری میخوان عوارض بگیرن که یه بار خارج شدی و عوارض دادی دیگه به کشور برنگردی. در راستای کنترل جمعیت.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۷:۱۰

امروز افزایش چند برابری عوارض خروج، دیروز کاهش سرعت مجاز خودروها در معابر برای گرفتن جریمه های بیشتر از مردم، چند وقت پیش افزایش 2 برابری نرخ جریمه ها، فردا افزایش نرخ نان، پس فردا افزایش قیمت بنزین و سوخت و....... و همینطور تمام کسری های بودجه که سببش دزدی های ... بوده رو مردم ایران باید پرداخت کنن. هر روز یک کیسه نو برای جیب مردم میدوزن؛ هر روز، هر روز، هر روز.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۷:۱۰

بسیار ناعادلانه و مسخره. مخصوصا قسمت افزایش تصاعدی عوارض خروج.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۷:۵۸

با گران شدن خروجی دیگر تصمیم میگیرم که به ایران نیایم و در عوض پولمو صرف خرج در کشورهای دیگر اروپایی کنم. من که مقیم هستم و در سال دو یا سه بار می‌امدم ایران و کلی دلار و یورو خرج میکردم، الان دیگه نمیام . متشکرم

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۷:۵۹

دزد و دزدی که شاخ و دم نداره. اينطوري کشورداري مي‌کنيد

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۸:۰۲

اینم یه دزدی جدید.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۸:۰۷

افزايش ١٥٠درصدي تعرفه خودرو، افزايش ماليات، وضع موسسات و بانك ها، كسري در دولت، اختلاسها و دزدي ها؛ آیا مردم بايد تاوان بدن؟ حقوق مردم سالي چقد افزايش پيدا ميكنه؟

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۸:۰۸

اگر اين اجرائى بشه ديگه هر سال نميام ايران.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۸:۱۸

خجالت آوره

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۸:۲۰

بر چه اساسی این همه افزایش قیمت؟ 200 درصد؟ اگر اینطوری باشه ما مشاغل آزاد هم باید 200 درصد افزایش قیمت کالامونو داشته باشیم.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۸:۳۵

هر کسی خارج از ایران رفته باشه میدونه فرودگاه‌های ایران قابل مقایسه با حتی فرودگاههای کشورهای همسایه نیست با خدمات افتضاح. در حالی که فرودگاه دبی (شهری از کشوری که بعد از انقلاب به وجود آمد) پرسرعترین اینترنت دنیا را به رایگان دارد؛ مدتهاست که فرودگاه ما اصلا اینترنت ندارد.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۸:۳۸

شرم بر ما که مشتی ... واسمون قانون مینویسن. پس با این حساب یارانه ها باید ماه اول 300 هزار تومان و در ماههای بعد هی اضافه بشه

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۹:۲۱

من با هزار گرفتاری امسال اومدم ایران رای دادم به کسانی که الان همین ردیف بودجه رو به مجلس اعلام کردن ..بهتره برا خانوادم ویزا بفرستم بیان بهم سربزنن هم خرجش کمتره هم بهتره!!! آخه این رسم مهمان نوازی از ایرانیان مقیم خارج کشور نیست...بعد میگن سرمایه گذاری خارجی کمه اینجا...

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۱۹:۴۹

از ماست که برماست . دیگه تا شاه عبدالعظیم نمیتونیم بریم چه برسه به کشورهای خارجی از فردا هم اگه بخوای از خونه بری بیرون خرید اول باید عوارض خروج از محله رو بدی بعد بتونی خارج شی . کشورهای دیگه دنبال کاهش هزینه ها هستن ما معکوس کار میکنیم

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۲۰:۱۶

فقط ۲۲۰ هزار تومان؟! اینکه مبلغی نیست. خروجی بایدحداقل بشود ۲۲۰ میلیون تومان. برویم فرنگ چکار کنیم؟! واقعا با این فرودگاه عالی و پروازهای عالی و ارزان مان باید عوارض بیش‌تر از این ها داد. خاک بر سر فرودگاه دبی/قطر/استانبول و...

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۲۰:۴۴

علی برکت الله

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۲۰:۵۹

تنها چیزی که به نظرم میاد اینه که عاملان این قوانین اصلا ایرانی نیستند! واقعا خجالت میکشم ازینکه ایرانیم

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۲۱:۱۲

پول زور میگیرند. بعدش هم سیستم درست و حسابی هم واسه این زورگیری ندارند و ادم باید حد اقل دوساعت زود تر بره فروگاه و با یک مشت ادم عقدهای جلوی باجه زورگیری عوارض خروچ معطل بشه.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۲۱:۱۴

من در خارج از ایران زندگی میکنم با خانواده ۴ نفر هستیم اقای روحانی من حداقل دو بار در سال میام و خیلی از خریدهام رو از این انجام میدم. این یعنی ۵ سال یک بار بیا. تو پول به دست میاری او هموطنم که من ازش خرید میکنم پول از دست میده. با کارهای و حرفهای عجیبت از رای دادن به پشیمونمون کردی.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۲۱:۱۷

قانون دریافت عوارض خروج از کشور در سال ۱۳۶۴ در مجلس و شورای نگهبان ایران تصویب و دولت مکلف شد از هر مسافری که با گذرنامه ایرانی سفر می‌کند، عوارض بگیرد. این قانون کودکان زیر هفت سال و شاغلان برخی مشاغل یا موارد خاص را مستثنی می‌کرد و برای زائران هم پنجاه درصد تخفیف قائل شده بود. در آن زمان عوارض خروج برای بار اول در هر سال پنج هزار تومان و برای بار دوم به بعد ده هزار تومان بود. این عوارض "برای توسعه گردشگری" به خزانه دولت می‌رود و هیئت وزیران هر سه سال یک بار با توجه به نرخ تورم مبلغ جدید را تعیین می‌کند.

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۹ ۲۳:۲۵

کاملا درسته این عوارض نیست جریمه خروج از کشوره.از ماست که بر ماست. دست همه مسولین درد نکنه!ً!

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۲۱:۵۸

این دیگه عوارض نیست جریمه خروج از کشوره . برای امثال من که خانواده ام خارج از ایران دانشجو هستن واقعا اجحافه این هزینه .

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۲۲:۱۵

شرم آور زشت ناعادلانه ظالمانه طفلک مردم ایران

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۲۲:۴۸

سلام خدمت گردانندگان امور مملکتی فقط تنها خواهشی که دارم اینه که دستگاههای دریافت عوارض تو فرودگاه رو زیاد کنن که ما تو صف معطل نسیم والا اعتراض میکنیما!!

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۲۲:۵۸

میبخشید میشه حقوقای ما هم همینجوری سالی ۵۰ درصد الی ۱۰۰ درصد اضافه کنید که ما عقب نیفتیم از تورم !‌

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۲۳:۳۰

کسری بودجه رو با افزایش تعرفه واردات. عوارض خروجی و ارزش افزوده جبران میکنن...

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۹ ۲۳:۴۰

ما که از پول نفت و گاز کشور سهمی نداشتیم دیگه دست توی جیبمون نکنید

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۰ ۰۲:۰۴

یعنی امکانش هست که مجلس تصویب نکنه؟روزبه روز ناامیدتر میشیم....

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۰ ۰۸:۳۹

ای کاش این تعرفه ها رو با حقوق های نجومی خودشون چک نمیکردن . باید حواسشون به مردم باشه ، میگن تورم نیست و حقوق کارمندا 5 درصد و یا 10 درصد افزایش پیدا کنه ولی جالب اینجاس که حقوق نجومی آن آقایون میگیرن و بدبختی هاش مال ما کارمنداس یه سفر دیگه نمیتونیم با خیال راحت بریم ای کاش به جای افزایش تعرفه عوارض خروج از کشور تعرفه افزایش حقوق هم در نظر میگرفتن فقط به فکر پر کردن جیب خودشونن

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۰ ۰۸:۴۷

ضعف و بی تدبیری خودتون رو در جذب گردشگر و توسعه گردشگری با زورگویی و دست درازی به جیب مردم توجیح میکنید؟! بخاطر روابط غلط بین المللی بسیاری از مردم مجبورا برای انواع امتحانات و خدمات کنسولی به کشورهای دیگر مراجعه کنند، حالا شما چون قدرت دارید، یک فشار دیگه هم بر مردم میارید، و از اینکه سهم سازمان شما از ۱۰ به ۴۰ هزار تومن رسیده احساس خوشحالی میکنید؟ این موفقیت شماست؟ برنامه ریزی های منسجم و با تدبیر شما باعث این رشد منابع میشه؟ یا با زورگویی از جیب مردم ور میدارید تا پول برای اختلاس فراهم باشه!

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۰ ۰۹:۱۶

چرا مردم باید منابع اینها را تامین کنند و چرا این همه افزایش هزینه اصلا اینا از مردم نظر خواهی هم میکنن یا فقط حمایت تام ا لختیار مردم رو میخان چرا از پول نفت یا هزاران منابع دیگه این کشور استفاده نمیشه و یا چرا مخارج خودشون که تو جاهای دیگه هزینه میشه رو بهره برداری نمیکنن من که صددرصد مخالفم البته اگه ما رو به حساب بیارن

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۰ ۰۹:۳۶

ایا کسی هست که نظرات ما رو به گوش این اقایون برسونه و بگه آقا شما که این پیشنهاد رو دادی به فکر مردم بودی آیا فهمیدی که چه فشاری داری به اونا میاری آیا نظر مردم و رفاه مردم که عضو این کشور غنی هستند ولی دارن با سختی زندگی می کنن هستی لطفا به فکر باش و تجدیدنظر کن شما برو منابع دیگه ای برای تامین پیدا کن اگه نمی تونی بزار نیروی تازه نفس و با استعداد بیاد مطمن باش خیلی راههای بهتری هست که نزاره به این مردم که همش دارن با سختی و مشکلات زندگی دسته و پنجه نرم می کنن فشار بیاد

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۰ ۱۰:۰۹

انشالله مجلس تصویب نخواهد کرد...

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۰ ۱۱:۱۷

به نظرم این یه دزدی آشکاره آخه رو چه حسابی چرا اینقدر بی در و پیکره این مملکت من دانشجو بزور خرج بلیط هواپیمام رو جور میکنم - واقعا بعد از درسم دوست ندارم این خراب شده برگردم

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۰ ۱۱:۵۶

مایه شرمه این قانون

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۰ ۱۳:۱۷

شورش و دراوردن مردم و مسخره کردن

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۰ ۱۸:۲۱

ظلم و نابرابری شرم آور است

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۰ ۲۱:۲۷

با خرابکاری تو سیاست خارجه دولت ، کشورا به ما ویزا نمیدن یک کشور خارجی بریم باید چند برابر شهروند کشورهای دیگه پول بدیم شما حتی ساده ترین خدمات مانند سیستم بانکی متصل را برای ما نگذاشتید که مجبوریم نقد پول ببریم شما خیلی پول میخواید اینهمه از بیت المال خرج بورس دانشجو برای خارج نکنید تا چند تا مقاله چرت بده و بعد پناهنده بشه شما این آقازاده ها و ژن خوب را پول از بیت المال ندید تا کسری بودجه درست بشه شما میلیاردی خرج سفر آشپز و بنا و ویزا چاپ کن سفارت ایران در خارج ندید به جای دزدی از جیب مردم عادی ، حقوق بیت المال خرج ماشین شاسی بلند و ویلا شمال و تو جیبی آقازاده نکنید، بودجه جبران میشه شما حق از حقوق نجومی بگیرها بگیرید حقوق جبران میشه تازه شنیدم این قانون زمان شاه تصویب شده، هنوز دولت نفهمیده ما انقلاب کردیم تا حامی مردم باشیم نه حامی جیب آقازاده ها

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۰ ۲۲:۳۹

واقعا خجالت اوره این دولت چه طوری میخواد با فقر مبارزه کنه چطوری نرخ تورم و نه درصد تعیین کرده بهتره دولت رو یک بچه دو ساله اداره کنه مسلما بهتر کار خواهد کرد.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۰ ۲۲:۴۸

اگه نمایندگان مجلس تصویب کنند در حق مردم ظلم کردند

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۱ ۰۷:۵۵

آقای روحانی چخبره؟!!! خدایا هر چه زود تر ۱۴۰۰رو بیار!!!

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۱ ۰۸:۴۶

واقعا نامردیه من می خواستم برای یه سفر برم الان باید کلیم بزارم برا فروش!! کلا باید از ایران رفت امیدی به اصلاح نیست.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۱ ۱۲:۳۶

نه شرقی نه غربی نه شرقی عوارض خروج میده، نه غربی، فقط پاسپورت جمهوری اسلامی میده اگر یک آمریکایی از ایران خارج شود، پولی به دولت ایران نمیده، اما اگر یک ایرانی باشد، باید عوارض دهد...

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۱ ۱۴:۳۰

اگردرهرکاری مردم حضور داشته باشند ونظرات خودشون را به گوش برسونن هرکار غلطی درست میشود مسلم بدون که چند نفر انسان پولدار بخواهند چیزی را تصویب کنند همینه این عوارض زیاده ومردم اعتراض دارند باید کمتر بشه خیال میکنید اگر به درد مردم نرسید چی میشه به ناراحتی های مردم اضافه میشه واین کاردرستی نیست ما برای کم نیاوردن بودجه های کشور باید ازخرج های اضافی بزنیم وصرفه جویی کنیم پولهایی که صرف کارهای اشتباه میکنیم را به خزانه برگردونیم واینهمه به بار مردم اضافه نکنیم

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۲ ۰۰:۱۸

من مدرس موسیقی تو اذربایجانم هر دفه بخام برم و بیام باید هرچی کاسبی کردم بدم به این ...

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۲ ۰۳:۰۴

اسْتَعْمِلِ الْعَدْلَ وَ احْذَرِ الْعَسْفَ وَ الْحَيْفَ فَإِنَّ الْعَسْفَ يَعُودُ بِالْجَلَاءِ وَ الْحَيْفَ يَدْعُو إِلَى السَّيْف‏ عدالت را اجرا كن و از زورگويى و ستمگرى بپرهيز زيرا زورگويى مردم را به ترك از وطن وامى‏ دارد، و ستم آنان را به قيام مسلّحانه مى ‏كشاند. حضرت علي ع

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۱ ۲۲:۰۹

لطفا افزايش عوارض خروج را براي اختلاس گران أجرا كنيد

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۱ ۲۲:۱۳

سلام...دستت دردنکنه اگه بشه سربازهاروبیشتربکنیدزیادتوی صف نمونیم

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۱ ۲۲:۳۲

دزدی تا کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۲ ۰۴:۴۶

واقعا متاسفم برای دولتمردان ایرانی که فقط بفکر جیب خودشون هستند اگه واقعا بفکر بودید و این پول ها رو برای رفاه مردم میخواستید الان مردم بیچاره زلزله زده تو چادر از سرما نمیلرزیدند اون از اون مسکن مهر ساختنتون اونم از اون کمک کردنتون بابا کاری نمیکنید لااقل جیب ما رو نزنید این همه سرمایه ملی داره ایران پس کو پولش ...

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۳ ۱۰:۰۸

دولت با اين كار داره دهن كجي ميكنه به كسايي كه ميگفتن عوارض خروج ازكشور زيارت كربلا در اربعين خرج زلزله زده هاي كرمانشاه بشود.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۳ ۱۱:۵۳

شرم آوره دزدی تا کجا تا کی سکوت تا کی تحمل ظلم

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۳ ۱۵:۵۸

تا کی میخاهید مردم را زیر بار هزینه ها و دزدی ها و پول نفت ندادن ها له کنید.. چرا ریالی به فکر مردم نیستید چرا به مسئول یا مدیر با حقوق نجومی نمیگوئید که بس است دزدی . چرا جلوی اختلاس ها را نمیگیرید. یکدفعه بیایید همه ی ما را قتل عام کنید و بروید هر کاری که دلتان میخاهد میکنید را بیشتر کنید

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۴ ۱۱:۴۶

داروقه ناتینگهام

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۴ ۱۹:۲۰

سلام.به همه ی نمایندگان مجلس امیدوارم که با تصویب نکردن افزایش عوارض خروج از کشور به هم وطنان خودتان رحم کنید و به دولت اجازه افزایش ندهید که این باعث افزایش تورم بیش از 10% قول داده بودین میشود که خواهد شد

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۵ ۱۳:۰۹

باسلام چرا این دولت تدیر و امید عوارض ورود اجناس بی کیفیت چینی را بالا نمی برد و منافع حاصل از آن را صرف توسعه گردشگری نمی کند؟ لیوان هم از چین می آید مگر با کاهش سود سپرده ها قرار نبود تولید کشور تقویت شود که نشد دروغ تا کی ؟ چرا با تغییر وزیر اقتصاد افسار تورم در رفت ؟ هنوز سال عوض نشده همه چیز گران شد؟ چرا ما کشور مان را دوست نداریم تا کی باید سوء مدیریت ها را تحمل کنیم . مگر مملکت ما اسلامی نیست آیه شریفه قرآن کریم سوره ۲۹ العنکبوت برای چه اقشاری قابل اجراست ؟: قُلْ سِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانْظُرُوا کَیْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ یُنْشِئُ لنَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ ﴿۲۰﴾ بجای تسهیل کردن سفر روز بروز بلیط هواپیما گران می شود چه رسد به عوارض خروج از کشور

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۵ ۱۸:۲۲

خوب گیرم عوارض داره خروجمون ولی چرا بر میگردیم پولو بهمون پس نمیدید... ها....

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۶ ۱۲:۳۸

آره ما عوارض بدیم بره تو جیب امثال بابک زنجانی و خاوری و خرج سفر آقا زاده ها و خرج کنفرانسهای چرت و پرت و مقاله های چرت استادای دانشگاه بشه

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۶ ۲۳:۵۱

بخدا ستم به مردمه

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۷ ۱۳:۳۵

دولت بدبخت... تو این تورم و گرونی، برای مردم قوز بالا قوز میشه. زمین گرده

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۷ ۱۷:۱۵

درود به همه کسانی که در خدمت مردم هستند نه سوار مردم.تحت چه عنوان باید عوارض خروج از کشور تا این حد بالا برود؟ درحالی که این بلیط خود شامل عوارض نیز هست.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۸ ۰۱:۲۴

همتون فقط میگید و شعار میدید ، واقعا اگه کسی یه مدت نره و بیاد ، درامد فرودگاه به صفر میرسه ، اونوقت میشه یه کارایی کرد ، ولی همین خود شماها که این نظرات رو عنوان کردید این مبلغ که چه عرض کنم ۱ میلیون هم بشه دو دستی تقدیم میکنید.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۷ ۲۰:۱۸

واقعا جای تاسف داره😔 خدا ریشه ظلم و بکنه ،ما باید کجا شکایت کنیم؟ کجای دنیا عوارض خروج از کشور میگیرن که اینا میگیرن... زمان جنگ ایران و عراق تصویب کردن و تا الانم دارن خون ملت و میمکن...

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۸ ۲۳:۱۱

این واقعأ ظلم و اجحافه در حق ملت

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۹ ۱۲:۴۵

اینجوری میگن که وقتی دوبرابر شو تصویب کردن همه خوشحال بشن که خوب شد سه برابرش نکردن دستشون درد نکنه به جای این کارا کاسه گدایی دست بگیرن سنگین ترن

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۳۰ ۱۵:۱۷

دزدیه این ظلمه.همین کارارو میکنن مردم فرار میکنن میرن از این خراب شده.الان هارپ و زلزله هم که اضافه شد

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۰۲ ۲۱:۲۲

شرم اوره

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۰۳ ۱۲:۰۴

سلام با احترام به همه انانی که چه نظر مخالف وچه موافق دارند وبه سمع ونظر همه میرسونند البته اینها همه درجهت رشد وخط مشی دولت اگرقراربگیره اونوقت خیلی خوبه نظر من درمورد عوارض اینه که اصول گراها ازهمین الان دارند جبهه اعتدالیون را به هرنحوی که شده می کوبند تا درانتخابات اینده موفق بشن وماها هم بهر صورتی دانسته وندانسته داریم کمکشون میکنیم اگردرانتخابات اینده تعدادی از اون حزب شرکت هم نکنند باز به نفع اونهاست این را بدانید ومتوجه باشید همه ما میدونیم که دولت اصلاحات برای سیاست خارجی بهتره واز این دولت که مسولیت درحال حاضر با اونه میخواهیم که ارتباطات بانکی با کشورهای دیگر را درست کنه تا کم مردم بوسیله دلالهای گردن کلفت ومنفعت طلب سرکیسه بشوند

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۰۴ ۱۵:۴۵

شب میخوابن صبح نقشه جدیدمیکشن هدف خالی کردن جیب منوتوبقیه مسایل فرمالیته

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۰۶ ۲۱:۳۹

جالبه اینو سه برابر و سی برابر میکنن بعد از تورم سه درصدی حرف میزنن

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۰۷ ۱۷:۰۱

متاسفم ... بنده سالی دو مرتبه میرم کربلا کل هزینه رفت و برگشتم میشه ۵۰۰تومن اون وقت این دولت به اصطلاح....... ولش کن کربلا رو هم از ما بگیرید اقا جون اصلاخوبه هر ایرانی ماهی یک میلیون به حساب دولت بریزه اینها دست از سر ما ور دارن

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۳ ۰۹:۳۹

امیدوارم که گوش شنوایی برای این صحبت ها باشه چون همان طور که این خانم اشاره کرد با افزایش قیمتها این قشر متوسط و حتی زیر متوسط است که زیر فشار و ظلم قرار می گیرد و چندین دلیل دیگر ..

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۲۵ ۱۳:۳۹

چرا؟!! چرا

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۲۶ ۰۷:۵۹

عوارض خروج (انگلیسی: Departure tax) نوعی از هزینه است که تحت نام‌های مختلف توسط یک کشور زمانی که یک فرد در حال خروج از کشور است از وی اخذ می‌شود. در حالی که در بسیاری از کشورها چنین عوارضی وجود ندارد و در بعضی کشورها هم فقط عوارض پرواز می‌گیرند که در قیمت بلیت هواپیما گنجانده می‌شود؛ در برخی کشورهای معدود، علاوه بر «عوارض پرواز» از شهروندان خود «عوارض خروج» هم می‌گیرند. مانند ایران و ترکیه. گاهی این عوارض فقط شامل مرز هوایی می‌شود و گاهی شامل مرزهای آبی و زمینی هم هست که مسافران هنگام خروج از کشور مبلغی را در فرودگاه یا سایر مبادی خروجی پرداخت می‌کنند. عوارض خروج در ایران پیش از انقلاب ۵۷ عوارض خروج از ایرانیان اخذ نمی‌شد اما پس از شروع جنگ ایران و عراق، دولت وقت برای جبران برخی از هزینه‌ها، عوارض خروج را به قوانین کشور اضافه کرد. سعید زمانیان دهکردی از نمایندگان سابق مجلس از حوزه شهرکرد در این باره گفته بود «با توجه به شرایط اقتصادی کشور در زمان جنگ تحمیلی این قانون تصویب شد» اما پس از خاتمه جنگ هم این مسئله ادامه پیدا کرد.بعضی کشورها که میگیرند خیلی فقیرند وفقط از مرزهای هوایی و خیلی که به ویکی پدیا مراجعه کنید

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۳۰ ۱۱:۳۲

یعنی از تاریخ اعلام شده تصویب شد منظورم اینه که اگر فردی در فروردین 96 رفته و الان در حال حاضر بخواد بره باید 330 پرداخت کنه یا بعد از آن تاریخ اگر دومین بار باشد 330 پرداخت می کنه ؟

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۳۰ ۱۱:۳۵

واقعا خدا ازتون نگذره الهی ... حقوق آدمو 10 درصد افزایش می دید بعد میاید دو برابر عوارض خروج از کشور می گیرید؟....

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۰۹:۳۲

سلام این همان وعده ارزانی و رفاهی بود که اقای رییس جمهور قبل از انتخابات داده بود خوش به حال ما ایرانیها باید کلاه مان را بالاتر بیندازیم.

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۰۴ ۰۳:۲۰

طرف میره ترکیه و کشورهای همسایه هزینه ویزا نمی گیرند ولی بیش از 50سال عمر دارم یک سال در حوالی مهران و منطقه چزابه سومار وفکه در طول سالهای 60 و61 و62 در جبهه های جنگ بسیجی داوطلب بدون حقوق فقط هدفمان زیارت امام حسین ع بود ،حال اجبارا باید با شرکت سماء ،من دو میلیون ندارم می خوام دو روزه برم زیارت کنم و برگردم . انشالا مسئولین در این. خصوص اقدام کنند .

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۰۹ ۱۴:۵۰

اگه قبل از عید بخواهیم برویم همون 75هزارتومن رو باید بدیم ؟

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۱۴ ۱۲:۳۰

آیا ماکه کارت اقامت کشوری را داریم باید برای خروج عوارض پرداخت کنیم؟