• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 96091910343
  • خبرنگار : 71594

کارشناسان سازمان ملل خواستار احترام کامل به حقوق آیت‌الله عیسی قاسم شدند

کارشناسان سازمان ملل خواستار احترام کامل به حقوق آیت‌الله عیسی قاسم شدند

کارشناسان سازمان ملل ضمن استقبال از مراقبت‌های پزشکی برای آیت‌الله شیخ عیسی قاسم خواستار احترام کامل به حقوق وی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، چهار کارشناس سازمان ملل متحد از بحرین خواستند تا به حقوق رهبر ارشد شیعه، آیت الله شیخ عیسی قاسم 76 ساله، احترام کامل بگذارد.

کارشناسان در بیانیه مشترک اظهار داشتند: "ما از این خبر خوشحال هستیم که دولت بحرین در نهایت به آیت‌الله شیخ عیسی قاسم اجازه رفتن به بیمارستان برای دسترسی به درمان‌های نجات‌بخش را داده است، اما ما نگران این هستیم که او تحت نظارت شدیدتر قرار گیرد."

کارشناسان گفتند: "ما از مقامات بحرین می‌خواهیم تا به ایشان اجازه ملاقات با بازدید کنندگان داده شود و اطمینان حاصل شود که کارکنان پزشکی بدون هیچ گونه فشاری بتوانند او را درمان کنند و بتواند پس از خروج از بیمارستان، به داروهای لازم دسترسی پیدا کند". آقای قاسم از ماه ژوئن 2016 از شهروندی بحرین محروم شد و در ماه مه سال 2017 به اتهام موهوم پولشویی در رابطه با خمس، محکوم گردید. او تحت شکنجه واقع شده و بیش از شش ماه است که از شرایط بد جسمانی رنج می برد.

روزی که سلامتی وی در 26 نوامبر 2017 در معرض خطر حیاتی قرار گرفت، 3 ساعت زمان برد تا برای یک پزشک اجازه ورود به خانه ایشان صادر شد و علی رغم درخواست دکتر برای بستری فوری وی در بیمارستان، یک هفته طول کشید تا وی به بیمارستان منتقل شد.

گزارشگران ویژه اشاره کردند که احترام به حقوق همه افراد بدون تبعیض بر اساس دین یا باور، باعث جلوگیری از درگیری و خشونت می‌شود.

کارشناسان سازمان ملل متحد از "آزار و اذیت سیستماتیک" شیعیان بحرین توسط مقامات و از اینکه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم شهروندی خود را بدون داشتن فرصتی برای دفاع از خود، از دست داده است و در معرض خطر اخراج قرار گرفته، ابراز نگرانی عمیق کردند. در ماه ژوئن سال 2017 آنها از بحرین خواستند تا روند صعودی نقض حقوق بشر خود را پایان دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha