• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۶ / ۰۱:۵۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 96091910458
  • خبرنگار : 71461

حوزه‌ علمیه و سازمان اوقاف از بودجه ۹۷ چقدر سهم می‌برند؟

حوزه‌ علمیه و سازمان اوقاف از بودجه ۹۷ چقدر سهم می‌برند؟

سهم سازمان‌های فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، شورای عالیه حوزه‌های علمیه و ... به همراه زیرمجموعه‌های آنها از لایحه بودجه ۹۷ درحالی تعیین شده که تقریبا همه آنها از افزایش بودجه برخوردار شده‌اند.

به گزارش ایسنا، روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه حسن روحانی لایحه بودجه سال ۹۷ را تقدیم مجلس کرد که براساس آن میزان بودجه در نظر گرفته شده برای سازمان اوقاف، ستاد اقامه نماز، مرکز خدمات حوزه علمیه، و ... مشخص شده است.

* برآوردِ بودجه‌ سازمان اوقاف و امور خیریه چهار هزار و ۳۹ میلیارد و ۸۰۸ میلیون ریال است که در این میان سازمان اوقاف و امور خیریه (دو هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال)، دانشگاه علوم و معارف قرآنی (۳۸۹ میلیارد و۴۰۸ میلیون ریال) و حمایت از مدارس علوم دینی اهل سنت (۸۸۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال) از این بودجه سهم خواهند داشت.

* برآوردِ بودجه‌ سازمان تبلیغات اسلامی مجموعا چهار هزار و ۳۶۴ میلیارد و ۵۸۲ میلیون ریال است که از میان زیرمجموعه‌های آن، سهم سازمان تبلیغات اسلامی یک‌هزار و ۷۰۲ میلیارد و ۴۱۶ میلیون ریال، موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی (۲۵۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال)، بنیاد دایره‌المعارف اسلامی (۹۱ میلیارد و ۷۳۱ میلیون ریال)، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی (۱۴۰ میلیارد و ۸۳۹ میلیون ریال)، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه (۴۲۴ میلیارد ریال)، مرکز رسیدگی به امور مساجد (۳۸۵ میلیارد ریال) و همچنین ستاد اقامه نماز (۲۲۹ میلیارد ریال) برآورد شده است.

* برآوردِ بودجه‌ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به صورت کلی بیش از سه هزار و ۳۴۸ میلیارد ریال است. در این بین بودجه‌های پیش‌بینی شده برای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (دو هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال)، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی (۳۷۳ میلیارد ریال) مجمع جهانی اهل بیت (۴۷۸ میلیارد ریال)، دانشگاه اهل بیت (۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال) و دانشگاه مذاهب اسلامی (۱۴۵ میلیارد و ۸۲۷ میلیون ریال) در نظر گرفته شده است.  

* برآوردِ بودجه‌ شورای عالیه حوزه‌های علمیه مجموعا چهار هزار و ۴۶۴ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال و شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران دو هزار و ۷۱۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال  تعیین شده است.

* برآوردِ بودجه‌ جامعه المصطفی برای سال آینده سه هزار و ۵۱ میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال پیشنهاد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۰ ۰۹:۳۸

خروجی این موسسات در فرهنگ جامعه چقدر است ؟

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۷ ۱۰:۲۰

هیچی

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۹ ۰۹:۲۷

بعضی این مؤسسات که آموزشیه نه فرهنگی و باید بودجه شون اونجا بیاد ضمناً حالا خروجی جاهای دیگه مثل دانشگاهها چیه. کیفیتمون پایینه و البته نظارت و سنجیدن بهره وری خوبه

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۲ ۱۶:۲۶

جالب تر اونجاس که می بینی هنوز پول تصحیح اوراق معلما رو واسه امتحانات نهایی با هزار جور عشوه و ناز میدن . اونوقت وقتی می رسه به این نهاد هایی که رسما به جز پول هدر دادن کاری نمی تونن بکنن همه ی دولت دست و دل باز میشن .

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۴ ۱۸:۴۳

عزیزم بودجه آموزش و پرورش شما که هشت برابره حوزه است که!!! حدود 35 هزار میلیارد ریال . اینکه شما پول برگه را از مردم میگیری یک وجهه اینکه این 35 هزار میلیار را کجا خرج می کنین و آخر هم همیشه طلبکار دولت هستین یک چیز دیگه .

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۵ ۲۰:۵۴

عزیزم 35 هزار میلیارد خرج معلمین و کسانی میشه که حداقل 10 میلیون نفر رو دارن آموزش میدن ولی اون طرف...

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۶ ۱۷:۴۱

خدايي نفع حوزه براي مردم كجاست كه اينقدر سهم ميبريد

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۴ ۱۹:۲۳

اونوقت یه زلزله یا حادثه ای اتفاق میافته شروع به گدایی از مردم میکنن کی تو این مملکت راضیه روی بیت المال اینجوری رژه برن ؟؟؟

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۹ ۲۳:۲۴

نفهمیدم!!!!! چه ربطی داشت؟؟؟!!!!!

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۵ ۱۳:۱۰

ظظظظظظللللللللللممممممم است

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۵ ۱۴:۴۴

نزدیک به هزار میلیارد تومان ..!!!! خدای من !!!

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۶ ۱۵:۰۱

البته دولت شاید بخشی از این بودجه را به بدهد. سال گذشته نیمی از بودجه داده شد.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۵ ۱۵:۱۷

چه مقایسه ظالمانه ای ! برادر 13 میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم رو شما با چندین هزار روحانی وطلبه مقایسه می کنید کل مبلغ رو تقسیم کن به ازای افراد ببین سرانه هر کدام چه قدر می شود ؟ ضمن اینکه اوقاف به تنهایی میلیاردها تومان درآمد از منابع اوقافی خودش دارد و حوزه های علمیه نیز از وجوهات شرعیه بهره مندند.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۵ ۱۷:۲۷

کامل با شما موافقم و انصافا اگر کسی این ظلم آشکار را بخواهد منکر شود یا توجیه بکند قطعا در مقابل مردم است تا در کنار آنان.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۹ ۰۹:۰۴

لطفاً وقتی دانش آموزان رو روی معلمان جوع میزنید یه جایی هم برای مخاطبان روحانیون در نظر بگیرید

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۸ ۰۰:۰۷

باسلام من در کل عمرم مشکلات زیادی داشتم که به روانشناس های مختلف رجوع کردم حتی تاجایی که راهکارهاشون -متاسفانه- موجب مشکلات بعدی شد تا اینکه داستان زندگی من یک " طلبه ی جوان " گره خورد وحلش کرد دیدم مث من زیاد بودن آدم هایی که اون طلبه تونست مشکلاتشون حل کنه بعداین جریانات بودجه و... می خواستم معرفی ش کنم ولی حیف اون حتی یک " مطب ساده " هم نداشت

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۹ ۲۳:۲۱

باهات موافقم منم مثل تو بودم واقعا راست گفتی اونها حتی یک "مطب ساده " هم ندارن

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۰۱ ۲۳:۴۸

بابا به تومان منتشر کنید خوب . اخی کی الان دیگه ریال میخونه مینویسه

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۵ ۱۴:۴۸

تازه خمس هم میگیرن

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۵ ۲۳:۰۵

لطفا یکی بگه آیا این تعلیم و تربیت است که معلمان به بچه ها یاد می‌دهند؟ صد رحمت به معلمان قدیم که حداقل خدا را قبول داشتند الان از بچه هامون میپرسیم به جز ترویج لامذهبی چیزی عایدشان نمیشود.

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۰۳ ۱۰:۴۴

سلام .من یک طلبه ام درامدم با 12 سال تحصیل نهصد هزار تومنه با اینکه هم تدریس میکنم و منبر میرم مدرک دانشگاهی هم دارم مشاوره مدهبی میدم این بودجه که شما یمیگید رو ندیدم که البته نصف اون رو هم تخصیص نمیده دولت یادمون باشه قیامت نزدیکه و در محضر خدا باید درباره حرفی که میزنیم جواب بدیم