• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96092010596
  • خبرنگار : 71516

نشست امروز سیسی و محمود عباس احتمالا با حضور پوتین سه‌جانبه شود

نشست امروز سیسی و محمود عباس احتمالا با حضور پوتین سه‌جانبه شود

به دنبال انتشار اخباری درباره برگزاری نشست سه‌جانبه میان اردن، فلسطین و مصر در قاهره، سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد که این نشست دوجانبه است و اردن در آن حضور ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد که عبدالله دوم، پادشاه اردن در نشست امروز(دوشنبه) در قاهره حضور نمی‌یابد و این نشست تنها میان طرف فلسطینی و مصری برگزار می‌شود.

پیش از این منابعی به المیادین و الجزیره اعلام کرده بودند که پادشاه اردن در این نشست حضور دارد اما به گفته قاهره این نشست تنها میان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر خواهد بود.

هدف از برگزاری این نشست بررسی تحولات فلسطین بعد از به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکاست.

بسام راضی، سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر تأکید کرد: پادشاه اردن دوشنبه به قاهره نمی‌آید و نشست میان سیسی و عباس خواهد بود.

همچنین در بیانیه دفتر سلطنتی اردن آمده است، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در تماس تلفنی با سیسی تاکید کرده است، قدس کلید تحقق صلح و ثبات در منطقه است.

به گفته راضی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز امروز در سفری یک روزه به قاهره می‌رود.

همزمان با رسیدن پوتین به قاهره محمود عباس نیز به مصر می‌رود منابع دیپلماتیک احتمال دادند، نشست سه‌جانبه‌ای بین پوتین، سیسی و عباس برگزار شود.

قرار است پوتین و سیسی به بررسی روابط دوجانبه، تحولات منطقه و جهان و اوضاع قدس بپردازند.

پوتین فوریه ۲۰۱۵ به قاهره سفر کرده بود و در آن توافقنامه‌های نظامی و اقتصادی را به امضا رساند.

به گفته خبرنگار المیادین عباس روز یکشنبه فورا رام‌الله را به مقصد قاهره ترک کرد. پس از آن ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد که سیسی از عباس برای نشستی در قاهره دعوت کرده است. این نشست بعد از گفت‌وگوی تلفنی سیسی با عباس و پادشاه اردن برگزار می‌شود.

در این گفت‌وگوی تلفنی رهبران فلسطین، اردن و مصر بر لزوم اتخاذ اقداماتی برای لغو اقدام ترامپ درباره قدس که اعتراضات گسترده جهانی را به دنبال داشته تأکید کردند.

این تحولات بعد از یک روز از برگزاری نشست اتحادیه عرب برای بررسی پیامدهای اقدام ترامپ و دو روز قبل از سفر عباس به ترکیه برای شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی رخ می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha