• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96092011057
  • منبع : نمایندگی سمنان

در توانمندسازی مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی سمنان مطرح شد:

اقامتگاه‌های روستایی سمنان با معماری بومی در اولویت اعطای مجوز

اقامتگاه‌های روستایی سمنان با معماری بومی در اولویت اعطای مجوز

ایسنا/سمنان سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از برگزاری سومین کارگاه آموزشی توانمندسازی مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان سمنان خبرداد.

به گزارش ایسنا، نسیبه همتی بااعلام این خبر افزود: این کارگاه آموزشی دو روزه در اقامتگاه بوم‌گردی «عمارت پدر سالار» در روستای علی آباد شهرستان آرادان برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه اقامتگاه‌های بوم گردی نقش مهمی در معیشت، اقتصاد و کسب و کار دارند، تصریح کرد: این دوره آموزشی با هدف ارتقاء سطح کیفیت فعالیت نیروی انسانی در حوزه گردشگری روستایی و میزبانی شایسته از گردشگران برگزار شد. شرکت کنندگان در این دوره آموزشی با مباحثی از جمله فنون راهنمایی تور در گردشگری، برنامه‌ریزی و مدیریت مقاصد اکوتوریسم و گردشگری روستایی، بازاریابی در گردشگری روستایی و نقش بانوان در گردشگری روستایی با تاکید بر صنایع دستی آشنا شدند.

وی گفت: فراگیران در این کارگاه دو روزه از اقامتگاه‌های بوم گردی «نورخونه» در روستای پاده شهرستان آرادان، «قصر شیرین» در روستای کوشک شهرستان گرمسار و موزه اقوام گرمسار بازدید کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه صنعت گردشگری از بزرگترین صنایع دنیا محسوب می شود و از آن به عنوان صنعت بدون دود یاد می‌کنند، سازمان میراث فرهنگی اقدام به صدور مجوز برای اقامتگاه‌هایی می‌کند که با معماری بومی روستاها سازگاری داشته باشند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در صورت وجود اقامتگاه‌های بوم گردی مناسب، مسافران و گردشگران می‌توانند با سفر به مناطق طبیعی و روستایی با آداب و رسوم و فرهنگ روستاها آشنا شده و زندگی روستایی را همراه با خانواده‌های روستایی تجربه کنند.

 بوم‌گردی به معنای سفر به طبیعت است سفری که مسئولانه باشد، به گونه‌ای که نه تنها آسیبی به طبیعت نمی‌رساند بلکه پایداری و حفظ محیط زیست، حفظ ارزشهای سنتی جوامع محلی، اشتغال و کارآفرینی از نتایج مهم آن است.

استان سمنان دارای 43 اقامتگاه بوم‌گردی است. این استان دارای 94 مرکز اقامتی شامل 12 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر ، 43 اقامتگاه بوم گردی، 26خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی ، محوطه و مجموعه گردشگری است. این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 309 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان بیش از 2 هزار نفر شب است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha