• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 96092111644
  • خبرنگار : 71467

سیف به ایسنا اعلام کرد

آخرین وضعیت ادغام موسسه "ثامن"

آخرین وضعیت ادغام موسسه "ثامن"

آنطور که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد ادغام دو موسسه ثامن، کوثر و بانک مهر اقتصاد در شرف انجام بوده و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، از ماه‌های قبل و در جریان ساماندهی موسسات غیرمجاز بحث ادغام موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد با موسسه مجاز کوثر مطرح شد که در ادامه با توجه به مسائلی که پیش آمد، رئیس کل بانک مرکزی رسما این خبر را تایید کرده بود، اما در مدت گذشته این جریان در سکوت باقی ماند، آن هم در شرایطی که سپرده‌گذاران موسسه ثامن از وضعیت خود چندان ابراز رضایت نکرده و دچار مسائلی شدند.

اما امروز ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به ایسنا در مورد آخرین وضعیت این ادغام و همچنین رسیدگی به شرایط سپرده‌گذارن موسسه ثامن در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کرد. بنابر گفته سیف این ادغام در شرف انجام بوده و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد. در عین حال که ثامن موسسه‌ای نیست که قرار باشد منحل شود بلکه تجمیع خواهد شد.

سیف به سپرده‌گذاران ثامن اطمینان داده که مشکل خاصی در این رابطه وجود نداشته و می‌توانند با آرامش سپرده‌های خود را در موسسه حفظ کنند در عین حال که اگر مایل هستند سپرده‌های خود را دریافت کنند.

سیف تاکید دارد که هیچ تزلزلی در ثامن وجود نداشته و  جای نگرانی در مورد آن نیست.

وی در مورد زمان نهایی برای تعیین وضعیت ثامن و ادغام نیز فقط اعلام کرد که در شرف انجام است و زمان مشخصی در این باره اعلام نکرد.

قیمت دلار تعدیل می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی که در حاشیه مراسم هفته پژوهش در این بانک در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت به سوالی در رابطه با جریان بازار ارز و قیمت ۳۵۰۰ تومانی که در بودجه برای مبنای تبدیل دلار به ریال تبدیل شده است، پاسخ داد. به گفته سیف نظام ارزی ایران شناور مدیریت شده بود و نرخ ۳۵۰۰ تومانی در بودجه فقط یک مبنا است که در نهایت می‌تواند با تغییر در حجم تغییراتی داشته باشد.

وی با اشاره به جریان فعلی بازار و نوسان قیمت گفت که قیمت‌ دلار ۴۲۰۰ تومان نیست و به طور حتم در آینده تعدیل‌هایی را خواهد داشت.

سیف در مورد بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی که در لایحه بودجه سال آینده برای تعهدات ناشی از یکسان سازی نرخ ارز گنجانده شده نیز توضیح داد که با توجه به اینکه سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز در دستور کار است، این مبلغ می‌تواند برای پوشش افزایش قیمتی که ممکن است در برخی کالاهایی که ارز مبادله‌ای از آنها حذف می‌شود، تعیین شده باشد.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی به هر صورت یکسری اقداماتی برای یکسان‌سازی نرخ ارز در حال انجام است که از جمله آنها حذف ارز مبادله‌ای از برخی کالاهایی است که اکنون این نوع ارز را دریافت می‌کنند و باید برای تامین ارز خود به بازار آزاد منتقل شوند.

وی در مورد زمان یکسان‌سازی نرخ ارز نیز تاکید کرد که تا زمانی که زمینه‌های لازم برای این موضوع فراهم نشده، تاریخ مشخصی اعلام نخواهد شد که البته مهم‌ترین آنها در مورد روابط بین‌الملل است که بسیار برای ما مهم بوده و زمانی که احساس کنیم تمامی شرایط از جمله این موضوع فراهم و تایید شده است، در این باره اقدام خواهیم کرد.

نظری درباره لیست بدهکاران بانک سرمایه ندارم

سیف همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا لیست بدهکارانی که توسط یکی از نمایندگان مجلس در مورد بدهکاران بانک سرمایه منتشر شد، مخدوش است، گفت: من هیچ نظری درباره این لیست منتشر شده ندارم و اگر بانک مرکزی در این باره نظری داشته باشد، به طور حتم آن را رسم اعلام خواهد کرد.

دلایل بسته شدن حساب ایرانی‌ها در چین و امارات

در حالی در روزهای اخیر اخباری در مورد بسته شدن حساب برخی هموطنان ایرانی در کشورهای چین و امارات منتشر شد که رئیس کل بانک مرکزی در این باره گفت: برخی از این اخبار رسمی و تایید شده نیستند، اما در مجموع اگر اقدامی هم از سوی چین انجام شد، فقط مربوط به ایران نبود و در مورد برخی کشورهای دیگر نیز این اتفاق افتاد. به هر حال ممکن است که یک بانک در چین بر اساس شرایط داخلی خود چنین تصمیمی گرفته باشد که عمومیت هم ندارد.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی در مورد حساب‌های ایرانیان خارج از کشور و حساب‌های آنها در بانک‌های خارجی حساسیت کافی را داشته و اگر موضوعی در این باره پیش بیاید، به طور حتم پیگیری و حل و فصل خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۱ ۱۸:۱۸

اقای سیف سود کامل موقع قرارداد افتتاح حساب سپرده گذاران موسسه ارمان یا فردوسی را بطور کامل بدهید

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۱ ۲۰:۲۹

" قیمت دلار تعدیل می شود" باش تا صبح دولتت بدمد. خواب دیدی خیر باشه

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۱ ۲۲:۵۵

سیف داره وقت می خره برای ثامن. چطور مشکلی نیست وقتی بیش از 6 ماه است پس انداز مشتریان بلوکه شده است؟

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۳ ۰۰:۲۶

پول مردم را بلوکه کردید بعدش هم میگید مشکلی نیست اگه مشکلی نیست چرا پول مردم را نمیدهید

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۴ ۰۰:۲۳

پولها را پس می دهند حدودا وقت گل نی ...

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۱ ۰۶:۵۳

آقای سیف فرمودن میتونیم سپردهامون ازثامن پس بگیریم... من حدود 2ماهه هررزو پیش رییس شعبه یا سرپرستی ثامن یزد میرم حتی حاضر نیستن 1درصد ازسپرده ای که مدتهاست سررسید شده پرداخت کنن ....

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۷ ۱۶:۲۴

تو خبر نوشته سیف به سپرده‌گذاران ثامن اطمینان داده که مشکل خاصی در این رابطه وجود نداشته و اگر مایل هستند سپرده‌های خود را دریافت کنند. ( دروغ به اين روشني؟! هرروز ميريم سپردمونو که حدود 7ماه از سر رسيدش ميگذره برداريم نميدن) چرا دروغ؟ خودتونو بزاريد جاي کسي که کل زندگيش به باد رفته

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۸ ۱۶:۱۶

دروغ به این بزرگی.... کل زندگیم تو ثامن خوابیده قدرت خرید یه چوب بستنی هم ندارم.

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۲۰ ۱۲:۵۵

چرا همش دروغ میگویند ... عین کلام منتشر شده ایشان است "در عین حال که اگر مایل هستند سپرده‌های خود را دریافت کنند" لطف کنید ایسنا ی عزیز، دوباره از ایشان سوال کنید شما بیشتر دسترسی دارید خواهش میکنم

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۷ ۰۸:۴۸

یک لحظه فقط یک لحظه خودت را جای سپرده گذار قرار بده چقدر صبر بکنیم .

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۰ ۱۶:۳۷

آقا شما را به هر چه و هر که میپرستید اینقدر با اعصاب نداشته مردم بازی نکنید زودتر تکلیف سپرده گذاران ثامن الائمه را مشخص کنید. کافر که گیر نیاورده اید که بخواهید داخل پرس قرارش دهید تا مسلمان شود. اکثر کسانی که داخل این موسسه سپرده گذاری کردند به خاطر اسم مقدسش و با اطمینان به اینکه وابسته به نهادی بود که حتی یک درصد هم فکر کلاهبرداری نمیکردند. الان نزدیک 6ماهه که نه زندگی داریم و نه اعصاب من با موسسه قرارداد 6ماهه بستم چون با برنامه ریزی که کرده بودم بعد 6 ماه نیاز به پولم داشتم الان حدود 6ماهه که شدیم عروسک کوکی اینها زندگیم دارد از هم پاشیده میشود سلامتی خودم واعضاء خانواده به خطر افتاده 3تا بچه بیکار وعزب دارم جرم ما این است که به ارکان این نظام ایمان داریم و پارتی نداریم . چرا بانک مرکزی نسبت به رفع مشکل سپرده‌گذاران موسسه ثامن که براحتی حق برداشت از پول خود را در این موسسه ندارند، هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد؟

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۰ ۱۶:۳۸

مسولین اگر به فکر ملت بودن نمیگذاشتن مسئله موسسات که به حق پولهایی که سالها برایش زحمت کشیدن و هزاران برنامه برایش دارند به اینجا کشیده شود. کسانی هستن که هست و نیست خود را درون این موسسات گذاشته تا زخمی از زخم های بوجود آمده را التیام ببخشند اونوقت یکی میگه طمع کردن حقشونه... یکی میگه پول چه کسی را به اینها بدهیم {بابا پول خودشون هست و حقشون صدقه نیست} مانند شما هم پول مفت به دست نیاوردند..بنده خودم با 35 سال کار کردن و حداقل ها را برای خانواده تهیه کردن تا روز مبادا که به 3 فرزند عذب و بیکارم سروسامان دهم اونوقت این پول توسط مسولین بلوکه شده و نمیدهند. هرچه قدر بیشتر طول بکشد نارضایتی بیشتر و وضع بدتر میشود. من تقریبا ایمان دارم که مخصوصا دارند کشش میدهند تا نارضایتی اجتماعی بوجود بیاید. خدا ازتون نگذرد که دارید به خون شهداءخیانت میکنید

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۰ ۱۶:۳۹

ببینید اگر موضوع موسسات و مردم مالباخته درست و به حق حل نشود در آینده اینچنین مواردی حتما بیشتر اتفاق خواهد افتاد مردم مالباخته هیچ تقصیری ندارند چون دست رنج سالها تلاش شبانه روزی خودرا دو دستی داده اند به موسسات که تحت حاکمیت بانک مرکزی میباشد حال با رفتار بسیار ناپسند مسوولین مواجه میشوند. هر کسی که خود گرفتار چنین موضوعی گشته حال و روز این بدبختان رامی فهمد و الا همش بگید چرا رفتی به خاطرسود بیشتر و یا طمع کرده ای نمک بر زخم عمیق اینان میباشد. پس تا دیر نشده و خیلی از انسانهای بی گناه بیشتر گرفتار این موضوع نشده اند باعدالت مشکلات مردم راحل کنید

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۰ ۱۶:۴۱

من با کسانی که سود غیر متعارف مثلآ28%ویا32%ویابه قول سیف 86%ازموسسات میگرفتن کاری ندارم حتمآ هر دو طرف موافق این عمل بوده اند.بنده 35 سال زحمت کشیدم وذره ذره پول گذاشتم کنار البته با در مضیغه گذاشتن خانواده تا اینکه بشود روزی برای فرزندان بیکارم شغل و همسر و زندگی حداقلی فراهم کنم . سودی هم که به آن تعلق میگرفته اسمی 22%ولی واقعی 18.5%بوده که در همان زمان اکثر بانکهای دولتی و خصوصی سودی بیشتر و یا برابر به سپرده گذار میداده اند والان 7 ماهه که ازسررسید سپرده ام میگذردوپولم را نمیدهند...

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۰ ۱۶:۴۴

تا کنون شده که 35 سال جون بکنی وهست ونیستت را بگذاری در بانک نظام اسلامی به امید اینکه بتوانی زخمهای بوجود آمده توسط نامسولان کشور را التیام ببخشی بعد دبه کنند و ندهندش و امیدت قطع شود چه حس و حالی بهتان دست داده میشود شما که دستتان باز است در این دنیا هرچه که بگوئید همان عمل میشود آیا اون دنیا هم همین است آخه عزیز من یک مالباخته که دستش از همه جا بریده و اعتراض هم که میکند اینگونه با ایشان برخورد میشود این حق است در حکومت اسلامی

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۵ ۱۱:۵۶

برگه صحبت های سیف که گفته پول خود را از ثامن پس بگیرید را به شعبه می برم می گویم طبق گفته گفته جناب سیف پولم را می خواهم میگویند برای خودش گفته و پولی نداریم که به شما بدهیم

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۶ ۱۷:۳۱

عین کلام منتشر شده جناب سیف هست که ایشان در مورد موسسه ثامن تقریبا ۲۰ روز پیش فرمودند است “در عین حال که اگر مایل هستند سپرده‌های خود را دریافت کنند” شما به آقای سیف دسترسی بیشتری دارید دوباره از ایشان سوال کنید! چرا مطابق دستور شما ثامن سپرده ها را بلوکه کرده ! جواب از شما در همین سایت خواهش میکنم

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۲۰ ۰۹:۲۲

میترسم مثل آرمان ادغام این موسسه ها به ورشکستگی منجر بشه تو رو خدا به داد مردم برسید

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۲۲ ۰۵:۳۵

دروغه ثامن پول ما رانمیده

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۲۳ ۰۸:۱۳

سلام آقای سیف مردم تاکی باید صبر کنن لطفلا هرچه سریعترتکلیف موسسه ثامن را روشن کنید

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۲۳ ۱۷:۴۷

خدا ازتون نگذره که پشت ثامن واستادی من به کی بگم 7 ماه عروسیم عقب افتاده نمیتونم عروسی بگیرم این پول رو به سختی جمع کرده بودم. برم نزول بگیرم خوبه؟ چرا پول نمیدن به کسایی که در وضعیت بدی هستن

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۲۸ ۱۱:۱۱

اقا ترا بخدا ایسنا از طرف مردم بدبخت وبخت برگشته سپرده گذار از آقای سیف سوال کنید چرا ثامن پولمان را نمی دهد دعایتان میکنیم که حرف دلمان را به ایشان میرسانید ماکه به ایشان دسترسی نداریم

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۰۱ ۲۲:۳۷

یکی نیست به آقای سیف بگه پولمون را نمیدهند چگونه دریافت کنیم خدا رفتگانتو بیامرزه

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۰۷ ۱۲:۱۹

مسئولان موسسه ثامن و رئیس بانک مرکزی با مردم صادق نیستند و الا چرا پول مشتریان و سپرده مردم را بدون هیچگونه منع قانونی پرداخت نمی‌کنند

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۰۷ ۱۹:۲۱

جناب سیف تکلیف ثامن را مشخص کنید من یک بازنشسته هستم و زندگیم به مشکل خورده کل سپرده بلوکه شده

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۰۹ ۰۹:۲۴

شنیدم قراره این هفته ثامن با بانک انصار ادغام بشه و تابلوهاشون عوض بشه ایا کسی در این باره چیزی شنیده

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۱۱ ۰۹:۵۵

بنام خدا دوستان نگران نباشند خبر موثق دارم كه تراز مالي ثامن منفي نيست وبه دليل عدم همكاري بانك مركزي وصل شدن به شبكه شتاب به تاخير افتاده واين كه نميتوانند درخواست همه سپرده گذاران را در يك برهه كوتاه زماني بد هند طبيعي است ولي به اميد خدا بزودي حل ميشود

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۱۱ ۱۰:۲۵

درسته

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۱۹ ۱۷:۵۴

دوستان کسی خبر جدیدی از موسسه ثامن داره؟ لطفا اگر اطلاعاتی دارید دیگران رو هم آگاه بفرمایید. ممنون

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۲۰ ۰۱:۲۷

راسته که میگن موسسه ثامن با بانک انصار ادغام شده یا نه