• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96092212030
  • خبرنگار : 71089

مشاور پیشین سنا: حضور نظامی آمریکا در سوریه خطر درگیری را افزایش می‌دهد

مشاور پیشین سنا: حضور نظامی آمریکا در سوریه خطر درگیری را افزایش می‌دهد

مشاور پیشین سیاست خارجی سنای آمریکا اعلام کرد، حضور نظامی آمریکا در سوریه می‌تواند خطر وقوع درگیری‌ها با نیروهای ارتش سوریه و همچنین نیروهای باقی مانده روسیه را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اظهارات در حالی بیان می‌شود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دستور خروج نیروهای روسی از سوریه به پایگاه‌های دائمی‌شان بعد از دو سال مبارزه علیه تروریسم داد.

با این حال دفتر مطبوعاتی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرپرستی آمریکا اعلام کرد: مبارزات بیشتری برای حذف گروه‌های باقی مانده از تروریست‌ها انجام خواهد گرفت.

براساس گزارش یک مرکز مطالعاتی دفاعی ۱۷۲۰ نیروی آمریکا در سوریه حضور دارند که این رقم سه برابر بیشتر از رقمی است که در گزارش پیشین این مرکز اعلام شده بود.

در همین راستا جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که آمریکا اختیار انجام عملیات در سوریه را دارد. این در حالی است که در واقعیت دمشق هرگز از آنها برای حضور دعوت نکرده است.

در این میان جیم جیتراس، مشاور پیشین امور سیاست خارجی رهبران جمهوری‌خواه سنای آمریکا اعلام کرد: تلاش برای حضور نظامی آمریکا در سوریه می‌تواند خطر وقوع درگیری‌های احتمالی با روس‌ها را افزایش دهد که این اتفاق مضرات بیشتری نسبت به منافع برای آمریکا خواهد داشت.

وی معتقد است: نابودی داعش این فرصت را برای دولت ترامپ ایجاد کرده است که به حضور نظامی پرهزینه و پرتنش در سوریه پایان دهد. در حالی که ترامپ همواره تعهد خود را برای استفاده از قدرت نظامی برای نابودی داعش اعلام می‌کند، این رویکرد یعنی حفظ نیروهای نظامی در سوریه برای حمایت از شبه‌نظامیان در حال جنگ با دولت دمشق با تعهد ترامپ متضاد خواهد بود.

این مشاور پیشین سنای آمریکا در ادامه اظهاراتش درباره کردهای سوری اعلام کرد: کردها با مسکو و دمشق وارد مذاکرات خواهند شد و صحنه سیاسی برای دستیابی به یک توافق سیاسی فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha