• پنجشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۶ / ۲۰:۳۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 96092313001
  • منبع : نمایندگی اردبیل

پل معلق موثر در حضور گردشگران در مشگین شهر

پل معلق موثر در حضور گردشگران در مشگین شهر

ایسنا/اردبیل معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: راه‌اندازی پل معلق یکی از عوامل حضور گردشگران در مشگین شهر است.

به گزارش ایسنا، اکبر سنگی در جلسه بررسی جاذبه‌های گردشگری مشگین‌شهر اظهار کرد: با راه‌اندازی پروژه جذاب پل معلق که در سطح کشور از لحاظ حجم کاری و استانداردهای موردنظر یک پروژه بی‌نظیر محسوب می‌شود شاهد حضور گردشگران بی‌شماری در این منطقه بودیم. سرمایه‌گذار این پروژه با بهره‌مندی از اصل خلاقیت و نوآوری در اجرای پروژه‌های متعدد در این مجموعه سعی کرده است تا یک فضا و مکان جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم آورد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 270 موافقت اصولی در بخش‌های مختلف گردشگری برای سرمایه‌گذاران در شهرستان مشگین‌شهر صادر شده است، ادامه داد: شهرستان مشگین‌شهر به لحاظ پتانسیل جمعیتی و اقتصادی سومین شهرستان استان اردبیل است که با داشتن ظرفیت‌های مختلف اعم از تاریخی، طبیعی و اکوتوریسم قابلیت توسعه سریعی را دارد. سعی کردیم با توجه به این قابلیت‌ها برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها را به گونه‌ای انجام دهیم تا امکان بهره‌برداری از این توانمندی‌ها فراهم آید.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل خاطرنشان کرد: نزدیکی به دامنه‌های سبلان و فضای طبیعی که در این منطقه وجود دارد یکی از جاذبه‌های اکوتوریسم بی‌نظیر کشور محسوب می‌شود به طوری که وجود بیش از 17 چشمه آب معدنی و مناظر زیبا و چشم نواز در بخش روستایی و عشایری جذابیتی بی‌نظیر در مشگین‌شهر فراهم کرده تا جذب گردشگران بی‌شماری را در فصول مختلف شاهد باشیم.

سنگی، وجود چنین جذابیت‌هایی را در یک شهرستان زمینه‌ساز حضور گردشگران خواند و گفت: شهرستان مشگین‌شهر از جاذبه‌های تاریخی و باستانی بی‌نظیر همچون مجموعه شهریری، کهنه قلعه ومجموعه شیخ حیدر برخوردار است که جذابیت‌های طبیعی نظیر باغات میوه در این شهرستان و همچنین چشم‌اندازهای خدادادی نیز بر این تنوع افزوده است. در مشگین‌شهر به راحتی می‌توان فراگیر شدن حضور گردشگران را در همه فصول و مکان‌ها مشاهده کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز گفت: اصلی‌ترین حمایت دولت از صنعتگران و هنرمندان، بازاریابی برای محصولات آنها باشد.

علیرضا دباغ عبداللهی در جلسه ستاد ساماندهی فعالان صنایع دستی در اردبیل اظهار کرد: معتقدیم اقتصاد و صنعت عرصه‌ای نیست که دولت بخواهد در آنها دخالت کرده و یا با ورود خود در این عرصه‌ها زمینه برخی دخالت‌ها و رفتارهای نابجا را فراهم آورد. حمایت‌های دولتی باید در مسیر پشتیبانی از فعالان عرصه صنایع دستی و بخش‌های مختلف در این حوزه باشد. ورود نابه جای سیستم دولتی به این بخش در حقیقت اجحاف در حق هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی است و بالاتر از حمایت دولتی باید تشکل‌ها و انجمن‌های غیردولتی در این زمینه شکل گرفته و حامی فعالان این بخش باشد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل اضافه کرد: ما در قالب مجموعه دولتی سعی داریم تا در قالب برنامه‌های آموزشی از ظرفیت‌های خوب صنایع دستی استان حمایت کنیم به طوری که اکثر آموزش‌های ما در مراکز مجاز و رسمی به شکل رایگان انجام می‌شود. براساس تفاهم‌نامه‌ای که با یکی از شرکت‌ها به امضا رساندیم قرار شده است این شرکت ابزارها و ادوات مورد نیاز فعالان این حوزه را تامین کرده و روش آموزش استاد-شاگردی به شکل گسترده توسعه پیدا کند.

وی حمایت دولتی دیگر را در قالب پوشش بیمه‌ای شاغلان این بخش بیان کرد و افزود: در حال حاضر در استان اردبیل بیش از 3841 نفر فعال صنایع دستی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که این افراد از بیمه بیکاری و مستمری و بیمه درمان بهره‌مند هستند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل پرداخت تسهیلات بانکی را به این بخش یادآور شد و تصریح کرد: از طریق صندوق کارآفرینی امید و براساس تفاهم‌نامه امضا شده این تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود به طوری که اخیرا نیز در قالب اشتغال فراگیر و توسعه روستایی منابع اعتباری خوب با نرخ سود 6 درصد برای فعالان این بخش در حال پرداخت است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha