• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۶ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 96092614394
  • خبرنگار : 71186

رییس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده مطرح کرد:

نقش لابی خودروسازان در آلودگی هوا!

نقش لابی خودروسازان در آلودگی هوا!

رییس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده اظهار کرد: متاسفانه خودروسازان با لابی سنگین خود مانع اجرایی شدن قانون در رابطه با الزام خودروسازان به اسقاط خودروهای فرسوده شدند بنابراین آنها نیز در آلودگی هوای کلان‌شهرها مقصرند.

مصطفی جودی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سال ۱۳۸۸ مصوبه‌ای به تصویب هیات دولت رسید که بر مبنای آن خودروسازان موظف شدند معادل ۳۰ درصد تولیدات خود، خودروی فرسوده از رده خارج کنند.

وی با بیان اینکه با لابی سنگین خودروسازان حتی یک روز نیز این مصوبه اجرایی نشد، خاطرنشان کرد: در دولت فعلی نیز چند ماه پیش مصوب شد خودروسازان به ازای تولید خودروهای پرمصرف با مصرف سوخت ۸ تا ۸.۵ لیتر و بیشتر، یک خودروی فرسوده را از رده خارج کنند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده ادامه داد: متاسفانه این بار نیز لابی خودروسازان مانع اجرایی شدن این مصوبه شده و دیدیم که با درخواست وزیر صنعت، معدن و تجارت، هیات دولت این مصوبه را لغو کرد.

وی افزود: این وضعیت در حالی است که در همه جای جهان این خودروسازان هستند که موظفند به ازای تولید و فروش خودروهای خود، خودروهای فرسوده را نوسازی و از رده خارج کنند.

جودی با بیان اینکه سال گذشته به ازای واردات ۷۵ هزار دستگاه خودروی وارداتی ۱۷۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده اسقاط شد، تصریح کرد: با این حال با وجود تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال گذشته حتی یک خودروی فرسوده نیز از این محل نوسازی نشد.

وی اظهار کرد: این وضعیت در حالی است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ۲۰۰ مرکز اسقاط خودروهای فرسوده با ظرفیت سالانه دو میلیون دستگاه در سراسر کشور ایجاد شده اما هم‌اکنون حدود ۹۰ درصد ظرفیت این مراکز خالی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۶ ۱۶:۵۴

با کمی مطالعه در مورد اثرات دایمی و غیرقابل برگشت الودگی هوا بر ما و فرزندان ما متوجه میشویم که اولویتی بالاتر از مبارزه با الودگی هوا وجود ندارد. ضربه زیادی که سوخت ارزان به اقتصاد و سلامت جامعه میزند به بخشهای دیگر نیز میزند.یا افزایش قیمت سوخت خودروسازان هم مجبور

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۶ ۱۶:۵۸

فقط با گران شدن سوخت به سمت قیمت واقعی هم مردم و هم دولت به فکر راه حل می افتند

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۶ ۲۰:۰۴

خودرو هیبریدی ارزان در اختیار مردم قرار بدهید ظرف چند سال هم هوا پاک میشود هم پول مازاد مصرف سوخت هزینه را برمیگرداند

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۶ ۲۰:۰۹

اولا این لابی ها باعث میشن جای اینکه کمری بشه تاکسی ، پراید و 405 بشن و نتیجه هم میشه همین هوا ! در مورد سوخت آلوده یا بهتر بگوییم ارزان هم که موضوع مشخص است هرچی پول بدی ، آش میخوری اما در نهایت مشکل اصلی بیش از اندازه شلوغ شدن تهران است، یه دولت با جنم میخواد که پایبخت رو انتقال بده به شیراز (مثلا)