• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96092614428
  • خبرنگار : 71381

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ۲۶ آذر ماه

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ۲۶ آذر ماه

التهاب جلسه علنی مجلس پس از نطق محمود صادقی، اعلام آمادگی دولت برای متعادل کردن افزایش مالیات، بنزین و حذف یارانه در بودجه ۹۷، مخالفت مجلس با فوریت طرح پرداخت بدهی سهامداران سهام عدالت، درخواست یک نماینده برای بررسی طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، مختومه شدن سوال از وزیر راه درباره اراضی اطراف فرودگاه نوشهر و... از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی امروز مجلس در غیاب لاریجانی به ریاست مسعود پزشکیان و علی مطهری برگزار شد. ادامه رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس، سوال قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس از وزیر راه و شهرسازی و ... در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه فراکسیون مستقلین از اعلام آمادگی دولت برای متعادل کردن افزایش مالیات، بنزین و حذف یارانه در بودجه ۹۷ خبر داد. مهرداد لاهوتی با اشاره به حضور نوبخت در جلسه فراکسیون مستقلین اظهار کرد: در این جلسه بحث‌هایی درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی و مالیات در بودجه ۹۷ و همچنین حذف دهک‌های بالای درآمدی از دریافت یارانه مطرح شد.

ناطقین امروز مجلس

ملکی: هزینه مفت‌خوارگی برای کشور، زیاد و درآمدِ کار و تولید کم است

کواکبیان: آقای رییس‌جمهور، یک مقدار برای تهران وقت بگذارید

شاعری: دولت راهبرد درستی در تنظیم بازار و ایجاد اشتغال ندارد

ذوالقدر: با همه نقدها به دولت روحانی، نباید از دسیسه دشمنان غافل بود

نطق «محمود صادقی» و التهاب جلسه علنی مجلس بعد از آن

***

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از اظهارات محمود صادقی در نطق امروز وی، گفت که نباید خوراکی برای کسانی که اراده باطل دارند ایجاد کنیم.

همچنین نماینده تهران در واکنش به نطق کواکبیان درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای کواکبیان انتخابات تمام شده است و ما به عنوان اصولگرایان معتدل در کنار اصلاح‌طلبان برای پیروزی آقای روحانی تلاش کردیم. اکنون انتخابات تمام شده است، خواهش می کنم شما هم موضوع انتخابات را تمام کنید.

با وعده حل مشکل، موضوع سوال از وزیر راه درباره اراضی اطراف فرودگاه نوشهر مختومه شد و نماینده مردم نوشهر در مجلس در جریان طرح سوال خود از وزیر راه گفت که با توجه به تامین نظرش و توضیحات شفاف وزیر از پاسخ این سوال قانع شده است.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

قاضی‌پور: حقوق پرستاران و حق‌التدریسی‌ها به موقع پرداخت شود

رستمیان: چرا رای‌دیوانی‌ها و جامانده‌های سلسله و دلفان در وزارت آموزش و پرورش جذب نمی‌شوند؟

انتقاد نقوی‌حسینی از عملکرد هیات رییسه در قبال سوال از رییس‌جمهور

حمزه: در جراحی بزرگ بودجه مراقب اقشار محروم باشید

کواکبیان در پاسخ به تذکر نعمتی: الله اکبر از کسانی که در لیست امید بودند و می‌گویند اصولگراییم

تذکر نماینده گرمی به ۱۱ وزیر

نماینده سرپل‌ذهاب: بانک‌ها در ارائه تسهیلات به مناطق زلزله‌زده مقاومت می‌کنند

***

در ادامه کار امروز مجلس، نمایندگان در مصوبه‌ای مقرر کردند، تهاتر هزینه‌های اجرای آسفالت و عایق کاری را با تحویل قیر رایگان بلامانع است.

همچنین مجلس با برگزارنشدن انتخابات هیئت رئیسه موقت در زمان تشکیل مجلس موافقت کردند و نمایندگان مجلس با طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس ضمن حذف برگزاری انتخابات هیئت رئیسه موقت، تغییر جایگاه نمایندگان را از هر یکسال به شش ماه کاهش دادند.

نمایندگان موافقت کردند که بررسی لایحه حمایت از حقوق معلولان با اولویت برای بررسی در دستور کار مجلس قرار گیرد و همچنین با تصویب مجلسمقرر شد که ۳۰ درصد از اعتبارات دادگستری برای تامین هزینه پرسنلی کارکنان شورای حل اختلاف اختصاص یابد.

نمایندگان مجلس امروز با یک و دو فوریت طرح مربوط به پرداخت بدهی سهامداران سهام عدالت توسط وزارت اقتصاد مخالفت کردند.

همچنین درخواست یک نماینده برای بررسی طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس مطرح شد و علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس گفت که دستور کار مجلس باید بر اساس نظم و ترتیب باشد.

به گزارش ایسنا در پی نطق محمود صادقی، مصطفی کواکبیان و حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهر سازی جلسه امروز مجلس با حاشیه هایی همراه بود و در پایان اکبر رنجبرزاده، عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha