• دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 96092715039
  • منبع : نمایندگی مازندران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

شهرسازی به چالش عمومی تبدیل شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرسازی به چالش عمومی تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، حبیب الله طاهرخانی در دهمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی استان مازندران که در دانشگاه مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه در حوزه علمی شهرسازی مهمترین فلسفه وجودی، حراست از منفعت عمومی شهروندی است، خاطرنشان کرد: محصول شهرسازی که به عنوان اصلی ترین آن یعنی ساختمان تولید می شود یک کالای عمومی است اما فعالان اقتصادی و عموم مردم ارزش زیادی برای آن قائل نمی شوند.

وی با اشاره به اینکه دولت ها باید نسبت به امور شهرسازی که یک کالای عمومی است حساسیت داشته باشند و اگر متولی آنها این مهم را رعایت نکنند دیگر نمی تواند از اشخاص دیگر برای رعایت ضوابط شهرسازی انتظار چندانی داشت، تصریح کرد: فشار افکار عمومی و مسئولیت پذیری موجب می شود تا نهاهای مسئول وظایف خود را به درستی انجام دهند و این مسئله می تواند به کمک شهرها بیاید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مازندران نسبت به مسائل مختلف موجود، چالش های زیادی وجود دارد، گفت: با ورود مدرنتیه در ایران مشکلات زیادی در حوزه شهرسازی کشور به وجود آمده است.

وی با تاکید بر اینکه انسان مبنای شهرسازی است، عنوان کرد: برخی از مهندسان بدون درنظرگرفتن حقوق شهروندی اقدام به شهرسازی می کنند که موجب ضررهای بسیاری به انسان های اطراف می شود.

طاهرخانی با اشاره به اینکه پیاده روسازی باید به عنوان یک اصل اساسی در شهرها دیده شود، افزود: ارزیابی ها باید مبتنی بر کیفیت شهرسازی باشد، اعم از تعداد روزهای آلودگی، تعداد روزهای ترافیک و غیره می تواند از معیارهای ارزیابی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به مشارکت شهروندان در توسعه شهری خاطرنشان کرد: مشارکت شهروندان باید با تخصص گرایی همراه باشد و مهندسان هم باید نقش شهروندان را در شهرسازی مدنظر بگیرند.

معاون وزیر راه با بیان اینکه کشورهای غربی چالش های موجود در ایران را تجربه کرده اند، گفت: هیچگاه نباید به خاطر وضعیت موجود در شهرها ناامید بود بلکه با به وجود آمدن گفت وگوهای دانشگاهی و تبدیل شدن موضوع شهرسازی به عنوان یک خواست عمومی چالش های پیش رو برداشته می شود.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha