• دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96092715045
  • خبرنگار : 71290

/نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس اسلامی/

نماینده اردن: قدس کلید تحقق ثبات و استقرار در منطقه است

نماینده اردن: قدس کلید تحقق ثبات و استقرار در منطقه است

نماینده پارلمان اردن تاکید کرد: قدس پایتخت فلسطین و کلید تحقق ثبات و استقرار در منطقه است.

به گزارش ایسنا، حیا القراله نماینده پارلمان اردن در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی که صبح امروز در هتل اسپینال تهران برگزار شد، اظهار کرد: به خاطر قضیه فلسطین گرد هم آمده‌ایم زیرا فلسطین و مقدسات اسلامی برای اردن یک حادثه گذرا و فوری نیست بلکه همیشه در دهه‌های پیشین در راس اولویت‌های ما قرار داشته و دارد.

وی افزود: اردن نزدیک‌ترین کشور به فلسطین است و لذا روابط اردن و فلسطین همیشه قوی‌ترین روابط بوده است و همواره به دنبال این بوده‌ایم که این روابط تقویت شود.

نماینده پارلمان اردن همچنین بیان کرد: هیچ کس نمی‌تواند منکر دفاع از قدس باشد. ما همواره از فلسطین حمایت کرده‌ایم و انظار عالم را به این مساله رهنمون ساخته‌ایم.

القراله در ادامه گفت: ما مخالفت خود را با تصمیم بیهوده آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از همان ابتدا اعلام کرده و پیامدهای آن را هشدار دادیم و از جامعه بین‌الملل درخواست کردیم تا مسئولیت خود را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه قدس پایتخت فلسطین است و نمی‌شود این حقیقت ابدی را نادیده گرفت، افزود: حالت ضعف و سستی که اکنون جهان اسلام در آن به سر می‌برد منجر شد حکومت آمریکا با لابی صهیونیسم این تصمیم احمقانه را بگیرد و خارج از چارچوب حل فراگیر قضیه فلسطین عمل کند لذا بر ما واجب است که مواضع خود را تحکیم بخشیم.

نماینده پارلمان اردن همچنین اظهار کرد: مواضع حمایت از قدس قابل چانه‌زنی نیست و ما بر این موضوع تاکید داریم که قدس کلید تحقق ثبات و استقرار در منطقه است و این تصمیم آمریکا روند صلح را دچار تزلزل می‌کند و احساسات مسلمانان و مسیحیان را بر می‌انگیزد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha