• دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96092715115
  • خبرنگار : 71132

/نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس اسلامی/

نماینده اندونزی: انتقال پایتخت اسرائیل به قدس پیام‌های ناگواری برای منطقه دارد

نماینده پارلمان اندونزی گفت: مردم جهان با سکوت خود شاهد ظلم به مردم فلسطین هستند.

به گزارش ایسنا، نورحیاتی علی آسقاف در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی، گفت:‌ ما نباید اقدام آمریکا را نادیده بگیریم. تصمیم ایالات متحده در زمینه انتقال پایتخت اسرائیل به قدس در جامعه جهانی وظیفه‌ای را برای ما ایجاد کرده که به کمک فلسطین بشتابیم. ما اینجا گرد هم جمع‌ شده‌ایم تا به صورت دسته جمعی تصمیم آمریکا را رد کنیم. ما باید با گام بلند و تصمیم راسخ مقابل این اقدام بایستیم.

وی با قدردانی از پارلمان ایران برای برگزاری این نشست، گفت: آمریکا خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل عمل کرده و در واقع وضعیت قدس را تهدید کرده است. این اقدام قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند.

نماینده پارلمان اندونزی با اشاره به اتفاقات یمن، لبنان و سوریه و همچنین وقایع اخیر در مورد مسلمانان روهینگیا، گفت: کشورهای اسلامی باید اقدام موثری در زمینه آزادی فلسطین انجام دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کشور آزاد فلسطین دست پیدا کنیم. متاسفانه مردم جهان با سکوت خود شاهد ظلم به مردم فلسطین هستند. دیدگاه مشترک آمریکا و اسرائیل هم اشغال فلسطین است. ترامپ ادعا می‌کند از صلح و ثبات حمایت می‌کند ولی این اقدام باعث بی‌ثباتی منطقه می‌شود و پیامدهای ناگواری برای منطقه و جهان به دنبال دارد و باعث می‌شود تروریسم و افراط‌گرایی در همه شکل‌های خود تقویت شود.

نورحیاتی علی آسقاف با بیان اینکه قدس و مسجدالاقصی بخشی از مقدسات یک میلیارد و 700 میلیون مسلمان جهان است، تصریح کرد: مسلمانان در قبال این اتفاق ساکت نمی‌نشینند. این کار اشتباه بزرگی بود و اعضای بین‌المجالس اسلامی وظیفه خود می‌دانند که اقدام به موقع و مناسبی در این زمینه انجام دهند. برگزاری این اجلاس و نشست اضطراری هم از جمله اقدامات موثری است که می‌تواند انجام شود. ما باید کمپین آمریکا و اسرائیل را بایکوت کنیم و کشورهای اسلامی را برای همکاری گسترده‌تر با فلسطین ترغیب کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت مقابله کشورهای اسلامی با اسلام‌هراسی، اظهار کرد: فلسطین باید از اشغال صهیونیست‌ها آزاد شود. استقلال هر ملتی است و استعماری باید از چهره زمین پاک شود تا به عدالت برسیم.

نماینده پارلمان اندونزی در پایان با بیان اینکه این کشور هیچگاه روابط دیپلماتیک با صهیونیست‌ها نداشته و از فلسطین حمایت کرده، گفت: ما اعضای سازمان همکاری‌های اسلامی باید از کشورهای اسلامی که هنوز فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند بخواهیم آن را به رسمیت بشناسند و سیاست‌های واحد را در این زمینه در پیش بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha