• سه‌شنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96092815688
  • خبرنگار : 71381

گزارش ایسنا از اجلاس حقوق شهروندی + فیلم و عکس

روحانی: باید در اتاق‌های شیشه‌ای قرار بگیریم

روحانی: باید در اتاق‌های شیشه‌ای قرار بگیریم

اولین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی صبح امروز (سه شنبه) در محل سالن اجلاس سران با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایسنا در این اجلاس که با حضور حسن روحانی آغاز شد، محمدجواد ظریف، بیژن زنگنه، محمود علوی، ولی الله سیف، علی یونسی، عیسی کلانتری، علی ربیعی، لعیا جنیدی، محمد نهاوندیان، الهام امین زاده، عبدالرضا رحمانی فضلی، سورنا ستاری، عباس صالحی ،بطحایی، آذری جهرمی، حسینعلی امیری، شهیندخت مولاوردی، حسام‌الدین آشنا حضور داشتند.

رییس جمهور در آغاز این اجلاس از وزرا و مسئولان خواست تا از اجرای حقوق شهروندی گزارش ارائه کنند که در طول یکسال گذشته چه اقداماتی برای اجرای حقوق شهروندی را انجام داده اند و اعلام کنند چه برنامه هایی برای اجرای حقوق شهروندی برای سال پیش رو دارند.

منشور حقوق شهروندی تحقق یکی از وعده‌های رییس‌جمهوری است

شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: امسال اولین سالگرد منشور حقوق شهروندی است و نشان می‌دهد یکی از مهم‌ترین وعده‌های ریاست محترم جمهور عملیاتی شده است.

تحقق حقوق شهروندی نیازمند آگاهی شهروندان از حقوق خود است

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تسهیل در تحقق حقوق شهروندی از یک سو به آگاهی شهروندان و از سوی دیگر به بسترسازی دولت نیاز دارد، این رابطه دو سویه نقطه عطف حقوق شهروندی است.

لوایح چهارگانه‌ای در ارتباط با حقوق شهروندی در دستور کار قرار گرفته است

لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: چهار لایحه برای حفظ حقوق شهروندی در حوزه‌های مختلف مثل امنیت گزارش‌دهندگان مفاسد اقتصادی در دستور کار معاونت حقوقی قرار گرفته است.

باید از نیازمحوری به حق‌محوری برسیم

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس اجرای منشور حقوق شهروندی باید زبان گفت‌وگویمان با مردم را از نیازمحوری به حق‌محوری تغییر دهیم، هر شهروند باید بتواند حقوق خود را کسب کند.

نرم‌افزار موبایل‌محور دولت همراه در آینده رونمایی می‌شود

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رونمایی از نرم‌افزار موبایل‌محور دولت همراه در آینده خبر داد و گفت: یکی دیگر از طرح‌هایی که برای کاهش آفات فضای مجازی در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد، طرح اینترنت کودکان است.

تدریس دروس مرتبط با حقوق شهروندی در دوره متوسطه

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقداماتی که در راستای تحقق منشور حقوق شهروندی تاکنون صورت گرفته است، از تهیه دروس مرتبط با حقوق شهروندی در پایه‌های متوسطه اول و دوم خبر داد و گفت: در این زمینه اقدامات موثری در جهت آموزش نیز صورت گرفته است.

تا پایان دولت دوازدهم، کلیه خدمات الکترونیکی می‌شود

جمشید انصاری رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه تا پایان دولت دوازدهم کلیه خدمات الکترونیکی می‌شود، گفت: به موجب الکترونیکی شدن خدمات، ارتباط مردم با کارکنان قطع می‌شود که این اقدام منجر به کاهش فساد و افزایش سلامت اداری خواهد شد.

گزارش رحمانی فضلی از اقدامات وزارت کشور برای تحقق حقوق شهروندی

رحمانی فضلی وزیر کشور در راستای برشمردن اقدامات موثر این وزارتخانه در تحقق منشور حقوق شهروندی به کاهش ۱۴ درصدی جعل اسناد و مدارک و همچنین کاهش ۴۰ درصدی جرایم اشاره کرد.

رونمایی از منشور حقوق شهروندی، انتخاباتی نبود

رییس جمهور پس از شنیدن گزارش وزرا، احساس عدالت و تامین حقوق شهروندی را زمینه ساز آرامش جامعه دانست و گفت: آرامش اقتصاد، تعامل در سیاست خارجی، طرح تحول سلامت، دسترسی به فضای مجازی و حقوق شهروندی محور فعالیتهای دولت بوده است.

در پایان این اجلاس همچنین رئیس جمهور از کتاب جستارهایی درباره حقوق شهروندی رونمایی کرد.

حاشیه‌ های اولین اجلاس ملی راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی را نیز میتوانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha