• سه‌شنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96092815870
  • خبرنگار : 71381

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ۲۸ آذرماه

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ۲۸ آذرماه

اذن رهبری برای برداشت ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه برای کمک به مناطق زلزله‌زده، تکذیب افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان، توضیحات لاریجانی و تاجگردون درباره شایعه افزایش حقوق نمایندگان، طرح نظارت بر صدا و سیما در نوبت رسیدگی، تغییر روند بررسی اعتبارنامه نمایندگان و... از جمله مهمترین اخبار امروز (سه‌شنبه) ۲۸ آذرماه ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی امروز مجلس با حضور نمایندگان و به ریاست علی لاریجانی برگزار شد. ادامه رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس و ادامه بررسی طرح یک فوریتی اصلاح بند ه تبصره ۱ و الحاق یک بند به تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۶ و اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس و ... در دستور کار امروز نمایندگان قرار گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با تاکید بر اینکه افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان صددرصد کذب است، گفت که ما در هیئت رئیسه به دنبال کاهش بوجه مجلس هستیم لذا نباید با آبروی افراد بازی شود ما در کشور بیشتر از عدالت اقتصادی به عدالت اخلاقی نیاز داریم.

همچنین تاجگردون درباره شایعه افزایش حقوق نمایندگان توضیح داد و با تاکید بر اینکه حقوق نمایندگان کمتر از آن چیزی است که در قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است، گفت که شخص لاریجانی مخالف افزایش حقوق نمایندگان است بنابراین از دوستان عزیز خواهشمندم که باعث تشویش اذهان در جامعه نشوند.

در همین ارتباط حجت‌الاسلام احمد مازنی عضو فراکسیون امید با روشنگری درباره شایعه افزایش۷۰ درصدی حقوق نمایندگان گفت: مجموعه پرداختی‌های مجلس شورای اسلامی به نمایندگان با توجه به همطراز بودن گروه شغلی آنان با وزرا شاید حدود پنج درصد امکانات و بودجه در اختیار وزرا باشد.

ناطقین امروز مجلس

مرادی: به فکر کودکانی باشیم که برای سیر کردن شکم خود تکدی‌گری می کنند

درخواست‌های نماینده کوهدشت از رییس‌جمهور و وزرای نفت و نیرو

ساداتی‌نژاد: منابع مالی دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکل اشتغال را حل کند

پژمانفر: واحدهای تولیدی کشور به شدت رو به تعطیلی هستند

هشدار جعفرپور نسبت به جوسازی‌های دشمن برای ربودن اعتماد مردم نسبت به نظام

***

رییس کمیته فرهنگی، هنری و رسانه خبر داد که طرح نظارت بر صدا و سیما در نوبت رسیدگی کمیسیون فرهنگی است. حجت‌الاسلام سیداحمد مازنی گفت: کمیته حدود یک سال روی طرح نظارت بر صدا و سیما کار کارشناسی انجام داد و مدتی قبل این طرح به هیات رییسه کمیسیون فرهنگی تحویل داده شد.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۴۷ رای موافق، ۲۹ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضردر جلسه  با یک فوریت طرح اصلاح قانون برنامه و بودجه موافقت کردند.

یک عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز از کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی اعتبارات در حوزه نوسازی و تجهیز  مدارس در بودجه ۹۷  خبر داد.

لاریجانی در پاسخ به اخطار نماینده تفرش از اذن رهبری برای برداشت ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه برای کمک به مناطق زلزله‌زده خبر داد و نمایندگان مجلس نیز در جریان بررسی جزییات طرح یک فوریتی اصلاح برخی تبصره های قانون بودجه سال۹۶ بند (هـ) الحاقی را با ۱۷۸ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر در جلسه در مصوبه ای به برداشت ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه برای کمک به زلزله‌زدگان رای دادند.

امیرآبادی نماینده اصولگرای مجلس از تدوین طرح دوفوریتی نمایندگان برای به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت فلسطین خبر داد و گفت: جمعی از نمایندگان پیشنهاد دو فوریت طرحی را دادند که  براساس آن جمهوری اسلامی ایران قدس را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت می شناسد.

صبح امروز نشست فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد و حاجی‌بابایی در این رابطه از افزایش ۱۰ درصدی بودجه کمیته امداد در سال ۹۷ نسبت به سال جاری خبر داد و گفت: ایجاد اشتغال پایدار؛ مهم‌ترین مطالبه نمایندگان از رئیس کمیته امداد بود.

اخطارها و تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

لاریجانی در پاسخ به تذکر کواکبیان: منبعی جز صندوق توسعه برای کمک به زلزله‌زدگان نداشتیم

قاضی‌پور: اعتبارات لازم در بودجه ۹۷ برای بازسازی روستاها در نظر گرفته شود

انتقاد دلخوش از برخی رسانه‌ها به‌دلیل انتشار اخباری درباره افزایش۷۰ درصدی حقوق نمایندگان

ذوالقدر: دولت اقدامات موثرتری برای کاهش آلودگی هوا انجام دهد

لاریجانی در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی: مشکل پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد تا آذر ماه حل شده است

کوچکی‌نژاد: وزیر کشاورزی باید رسما از کشاورزان عذرخواهی کند

نوبخت: آلودگی هوا باید به صورت «جهادی» حل شود

قاضی‌پور: به بی‌خاصیت کردن دفترچه‌های خدمات بیمه ایرانیان پایان دهید

انتقاد کواکبیان از اظهارات یک نماینده درباره نمایندگان پایتخت

***

نمایندگان با تصویب ماده‌ای از طرح اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس روند بررسی اعتبارنامه نمایندگان را تغییر دادند و یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز از استرداد طرح شوراهای اسلامی کار در جلسه امروز مجلس خبر داد.

همچنین  مجلس با حذف ماده مربوط به تشکیل هیئت رئیسه موقت در آیین نامه داخلی مقرر کردند که هیئت رئیسه سنی اقدام به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه دائم کند.

تعدادی از نمایندگان نیز طوماری را در صحن مجلس برای حمایت از معلولان امضا کردند. این طومار که بر روی پارچه نوشته شده بود، در صحن مجلس بین نمایندگان دست به دست می شد و نمایندگان زیر آن را امضا کرده و حتی با آن عکس می گرفتند.

در همین ارتباط با تصویب مجلس کلیه سازمان‌ها ملزم به احداث ساختمان‌ها و اماکن متناسب با شرایط معلولان شدند.

نمایندگان همچنین ماده ۳ لایحه حمایت از حقوق معلولان در جلسه علنی امروز مجلس را تصویب کردند که مطابق آن قرار شد ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور برای حمایت از حقوق معلولان تشکیل شود.

*همچنین گزارش کامل ایسنا از اولین اجلاس ملی گزارش پیشرفت ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha