• چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96092916625
  • خبرنگار : 71381

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ۲۹ آذر ماه

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ۲۹ آذر ماه

توضیحات محمود صادقی درباره نطق جنجالی‌اش، تغییر ساز و کار انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات، توضیحات تابش در مورد جلسه فوق العاده شورای پول و اعتبار، درخواست برگزاری نشست فوق‌العاده برای حل مشکل آلودگی هوا، اعلام وصول لایحه الحاق ایران به موافقتنامه حمل و نقل مواد غذایی فسادپذیر، تشکیل دیوان اصل ۹۰ با تصویب مجلس، تغییر نام دو کمیسیون شوراها و کشاورزی و ... از جمله مهمترین اخبار امروز (چهارشنبه) ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و دستور کارهای امروز مجلس مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت.

ناطقین امروز مجلس

نماینده سمیرم:فکری برای جلوگیری از برگزاری مراسم ترحیم سیب سمیرم کنید

فولادگر:راه‌حل‌تان برای حل ابرچالش‌های کشور چیست؟

حیدری:امیدواریم آغاز سال جدید، پایانی بر موضوع حصر باشد

نماینده قروه:بیکاری بحران امنیتی ایجاد می‌کند/بخش خصوصی واقعی در حل مساله بیکاری فعال شود

سالک: رسیدگی به اموال مسئولان ضروری است

***

۳۸ نماینده به وزرای کشور و علوم در خصوص لغو سخنرانی روز دانشجو دانشگاه زنجان تذکر دادند و خواستار توضیح در مورد علت جلوگیری از برگزاری سخنرانی روز دانشجو در دانشگاه زنجان، علیرغم اعلام برنامه و تجمع دانشجویان برای استماع سخنرانی و حضور سخنرانان شدند.

صادقی در مورد نطق جنجالی‌اش توضیح داد. محمود صادقی نماینده تهران در جلسه علنی امروز در تذکری با استناد به ماده ۷۹ آیین نامه در مورد نطق هفته جاری خود که گفته بود «مجلس عصاره فضائل شورای نگهبان است»و  باعث ایجاد حواشی در مجلس شد، توضیحاتی را مطرح کرد.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار از برگزاریجلسه فوق العاده شورای پول و اعتبار برای بررسی وضعیت تامین مالی اقتصاد کشور خبر داد و گفت که گزارش های ارائه شده نشان دهنده بازگشت اعتماد مردم به مجموعه سیستم بانکی پس از حل مشکل نسبی موسسات اعتباری است.

همچنین نمایندگان مجلس با بررسی اولویت‌دار طرح استفساریه ماده ۳۶ قانون رفع موانع تولید مخالفت کردند.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

درخواست سلیمی برای برگزاری نشست فوق‌العاده برای حل مشکل آلودگی هوا

خدری:هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ادعای خجسته درباره گمرک دلوار و سجافی را بررسی کند

نماینده رزن:سوء استفاده کارشناسان جهادکشاورزی روستاییان را آواره کرده است

نماینده ارومیه:جوانان بعد از انتخابات هم مهم هستند

رنجبرزاده: برخی دستگاه‌های اجرایی از قاچاقچیان کالا و ارز حمایت می‌کنند

گرمابی: دلیل عدم برگزاری کنسرت‌ها در نیشابور چیست؟

مطهری در پاسخ به تذکر نماینده بافق از بررسی عملکرد قانون بودجه ۹۶ قبل از بررسی لایحه بودجه ۹۷ در هیات رییسه مجلس خبر داد.

نماینده خلخال:نسبت به مرمت و آسفالت راه‌های روستایی اقدام کنید

اما نماینده شیراز درباره عدم حمایت کافی از زنان ورزشکار کشورمان به معضل فراگیر این ورزشکاران اشاره کرد: صلاح نیست دختران مردم برای تامین منابع مالی به اسپانسرها مراجعه کنند

***

در ادامه کار امروز مجلس، نمایندگان با فوریت استفساریه مربوط به رفع مشکل تامین منابع مالی شهرداری‌ها در دو سال گذشته موافقت کردند و لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه حمل و نقل مواد غذایی فسادپذیر اعلام وصول شد.

همچنین مجلس مواد ۱۶ ،۱۷ و ۱۸ طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را به تصویب رساندو در مصوبه‌ای نام دو کمیسیون شوراها و کشاورزی را تغییر داد و نمایندگان در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس در مصوبه‌ای به تشکیل دیوان اصل نودم قانون اساسی رای دادند.

در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان ساز و کار انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات تغییر دادند و نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس مقرر کردند که مدت بررسی اعتراضات نمایندگان درباره اعتبارنامه‌های نمایندگی کاهش یابد.

همچنین مجلس در مصوبه ای دیگر مقرر کرد نماینده‌ای که به اعتبارنامه‌اش اعتراض شده می‌تواند نامزد هیات رییسه شود و همانند سایر نمایندگان، از کلیه حقوق اعم از دادن رای و نامزد شدن برای عضویت در هیات رییسه و سایر انتخابات برخوردار است.

در پایان نیز اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی متن تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی را در مورد علت عدم پیگیری سدسازی ترکیه در مرزهای ایران و تسریع درانتصاب رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha