• شنبه / ۲ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96100200458
  • خبرنگار : 71368

جزییات طرح ترافیک جدید تهران اعلام شد

تقسیم تهران به 3 منطقه در طرح ترافیک97/ اخذ عوارض خودرو براساس پیمایش

تقسیم تهران به 3 منطقه در طرح ترافیک97/ اخذ عوارض خودرو براساس پیمایش

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش جزییات طرح ترافیک جدید برای سال 97 را تشریح کرد.

افشین حبیب زاده در گفت‌وگو با ایسنا، جزییات طرح حذف "آرم‌ طرح ترافیک و زوج و فرد" در شهرداری از سال آینده گفت: این طرح در مراحل پایانی بررسی قرار دارد و طرح جدید بر پایه طرح LEZ خواهد بود.

وی با بیان اینکه زون‌های ترافیکی تعریف شده است،‌ تصریح کرد: به عنوان مثال زون A تقریبا همان محدوده طرح ترافیک می‌شود و زون B محدوده زوج و فرد و یک زون هم برای کل شهر در نظر گرفته شود.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه تفاوتی در این طرح جدید میان مردم در نظر گرفته نشده است و دیگر خرید طرح دلیل ورود به محدوده طرح ترافیک نیست، گفت: عوارض خودروها براساس میزان تردد و بهره‌مندی افراد متغیر است و هرکسی که می‌خواهد وارد محدوده و زون‌ها شود، از محل کارتی که قرار است در اختیار استفاده کنندگان آرم‌های طرح ترافیک قرار گیرد و باید شارژ کنند، عوارض کسر می‌شود.

حبیب‌زاده با بیان اینکه فرمول ورود به محدوده‌های طرح متفاوت است، اظهارکرد: اگر افراد وارد زون A یا B شوند، عوارض متغیر است و همچنین ورود به محدوده در پیک ساعت تردد و یا غیر پیک هم متفاوت محاسبه می‌شود و یا اینکه خودرو چه روزی و چه ساعتی وارد محدوده شده یا از آن خارج شود نیز براساس فرمولی متغیر محاسبه می‌شود.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: براساس این طرح دیگر فروش طرح روزانه و سالیانه طرح ترافیک معنایی ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۱۰-۰۲ ۱۳:۵۱

با سلام بنده ساکن در طرح ترافیک و در مرکز شهر میباشم با توجه به اینکه پلاک خودروم فرد است در طرح سالانه روزهای زوج را طرح خریداری کردم و برای روزهای فرد به رویه سابق که در داخل طرح بدون خروج از آن تردد میکردم اقدام شده . اینک بعد از اخذ خلافی متوجه شده ام دوربینهای شهرداری حتی زمانی که خودرو را برای چند متر جلوی در خانه جابه جا کردیم برای روزهای فرد جریمه صادر کرده و اکنون 30 فقره جریمه دارم برای حل و سوال به ساختمان طرح ترافیک در طالقانی مراجعه کردم پاسخ درست حسابی ندادند وگفتند درست است . حال سوال اینجاست افرادی که در داخل طرح زندگی میکنند و مجبورن تردد کنند و ضمنا پول لازم را نیز جهت خرید ندارند آیا باید اصلاًاز خودرو استفاده نکنند و این با اصول آزادی در تضاد است و چه فکری برای این جمعیت از طرف شهرداری صورت گرفته .و با عنایت به اینکه دوربین های داخل طرح بدون اطلاع رسانی روشن و نسبت به صدور قبض جریمه اقدام نموده و افراد مبتلا به چه کار باید بکنند . ممنون میشوم سوال وپاسخ درج شود