• یکشنبه / ۳ دی ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96100301407
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی سوم دی بخوانید؛

دادگاه متهمان دکل نفتی/اتمام جابجایی فرمانداران تا پایان بهمن/تکمیل اعضای کمیسیون تلفیق بودجه۹۷

دادگاه متهمان دکل نفتی/اتمام جابجایی فرمانداران تا پایان بهمن/تکمیل اعضای کمیسیون تلفیق بودجه۹۷

پایان تغییرات و جابجایی فرمانداران تا پایان بهمن، نامه نمایندگان مازندران به لاریجانی و جهانگیری برای پرداخت مطالبات بازنشستگان فولاد، ادعای ۲۴ نماینده جمهوری خواه آمریکا درباره نقض برجام توسط ایران، گفت وگوی یک مقام پیشین کاخ سفید، آغاز اجرایی شدن تغییرات ساختار در وزارت خارجه با دستور ظریف، اولین جلسه دادگاه متهمان پرونده دکل نفتی، تعیین تکلیف بیش از ۲۶ هزار نفر از ممنوع‌الخروج‌ها و ممنوع المعامله‌ها و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه، سوم دی ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا، سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر سپاه که در دانشگاه امام حسین برگزار شد، بر این نکته که نباید در عرصه علمی از دشمنان عقب بمانیم تاکید کرد.

وزیر اطلاعات در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی با بیان اینکه رضایت عمومی، سرمایه اجتماعی دستگاه‌های اجرایی و نظام است و ثبات امنیت را تضمین خواهد کرد، گفت: حفظ کرامت و حرمت انسان‌ها وظیفه اصلی مدیران و مسئولان حکومت اسلامی است.

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور گفت: تغییر فرمانداران حداکثر تا پایان بهمن‌ماه به پایان می رسد. وی گفت: براساس دستور وزیر کشور و در جلسه شورای معاونین، مقرر شد تغییرات فرمانداران در دولت دوازدهم، حداکثر تا پایان بهمن ماه سال جاری انجام شده و در اسفندماه همایش فرمانداران سراسر کشور به منظور تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های دولت برگزار شود.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم در پاکستان بسترهای توسعه تروریسم در منطقه را تشریح کرد وگفت: استفاده از سرویس‌های اطلاعاتی به رشد تروریسم دامن زد.

همچنین ترکیب اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ تکمیل شد.با معرفی نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷، ترکیب ۴۵ نفره این کمیسیون نهایی شد.

نمایندگان مازندران نیز به لاریجانی و جهانگیری برای پرداخت مطالبات بازنشستگان فولاد برای پرداخت مطالبات بازنشستگان فولاد نامه دادند.

۲۴ نماینده جمهوری خواه آمریکا مدعی نقض برجام توسط ایران شدند. یک عضو کمیته روابط خارجه مجلس نمایندگان آمریکا به همراه ۲۳ نماینده جمهوری خواه دیگر در نامه‌ای خطاب به رکس تیلرسون وزیر امور خارجه، جیمز ماتیس وزیر دفاع و مایک پامپئو رئیس سازمان سیا ایران را به نقض روح و متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) متهم کردند.

بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس نیز که به منظور دیدار با مقامات روسیه به این کشور سفر کرده است  با تاکید بر این‌کهتوافق هسته‌ای هنوز زنده است گفت: این توافق به حمایت و کار نیاز دارد و کشورهای عضو توافق که به آن اهمیت می‌دهند باید برای آن با یکدیگر همکاری کنند. وی افزود:برجام برای مردم ایران باید همراه با منافع اقتصادی باشد.

همچنین یک مقام پیشین کاخ سفید در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر این‌که لغو یک جانبه برجام به اعتماد بین‌المللی در زمینه توافق‌های بین‌المللی با آمریکا لطمه وارد خواهد کرد، گفت: فکر نمی‌کنم اتحادیه اروپا و فرانسه، انگلیس و آلمان در صورت خروج آمریکا از برجام، این توافق را لغو کنند. وی افزود:ترامپ در مخالفت با برجام کنار اسرائیل و عربستان ایستاده است.

محمد جواد ظریف ، دستور اجرایی شدن چارت ساختارجدید وزارت خارجه را ابلاغ کرد . وزیرامور خارجه کشورمان دوسالی بود که به صورت جدی ایده  تغییرات در ساختار وزارت خارجه را دنبال می‌کرد و در این چارچوب جلسات متعددی را در درون این وزارت خانه در سطوح مختلف جهت تحقق این ایده در راستای چابک سازی دستگاه دیپلماسی کشور برگزار کرد .

اولین جلسه دادگاه متهمان پرونده دکل نفتی برگزار شد. علیزاده‌طباطبایی وکیل‌مدافع یکی از متهمان پرونده موسوم به دکل نفتی گفت: امروز اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده دکل نفتی در شعبه ۱۰۶۳ مجتمع قضایی ویژه امور اقتصادی به صورت غیرعلنی برگزار شد.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران در نشست خبری که به مناسبت ششم دی ماه روز گرامیداشت روز دفاتر استاد رسمی برگزار شد، اعلام کرد:عده‌ای نمی‌خواهند قانون پیش‌فروش ساختمان اجرایی شود. محمد رضا دشتی اردکانی با بیان اینکه در ٩ ماهه اول سال نزدیک به ١٣ میلیون سند ثبت شده، گفت که این اسناد بیشتر مربوط به اسناد وکالت است.

سخنگوی قوه قضاییه از تعیین تکلیف بیش از ۲۶ هزار نفر از ممنوع‌الخروج‌ها و ممنوع المعامله‌ها خبر داد. محسنی اژه‌ای در یکصد و بیست و دومین نشست همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه نماز جمعه پیشنهادی برای تشکیل حکمیت در خصوص اینکه احمدی‌نژاد با قوه قضاییه صحبت کند را مطرح کرد، آیا قوه قضاییه این پیشنهاد را قبول می‌کند؟ گفت: خیر، به هیچ وجه این پیشنهاد پذیرفته نمی‌شود.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یکشنبه) سوم دی ماه ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha