• دوشنبه / ۴ دی ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 96100401747
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

ساخت مرکز فرهنگی و یادمان هواپیمای مسافربری در انتظار همکاری دستگاه‌ها

ساخت مرکز فرهنگی و یادمان هواپیمای مسافربری در انتظار همکاری دستگاه‌ها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ساخت مرکز فرهنگی و یادمان هواپیمای مسافربری سرنگون‌شده ایرباس در آب‌های خلیج‌فارس به دست آمریکا، همکاری و هماهنگی دستگاه‌های متولی را می‌طلبد.

به گزارش ایسنا،سردار حمید سرخیلی در نشست کمیته‌های تخصصی دفاع مقدس در استان هرمزگان گفت: ساخت یادمان ایرباس نماد عجز و ناتوانی آمریکا در برابر ملت شریف ایران اسلامی است.

وی با بیان جانمایی این طرح در ساحل و محل رفت‌وآمد مردم است، افزود: با همکاری شهرداری و نهادهای مربوط مشکلات رعایت حریم ۶۰ متری ساحل با ساخت پارک و فضای سبز در اطراف این یادمان و همکاری شهرداری رفع می‌شود.

سردار سرخیلی اضافه کرد: این سازه فرهنگی که مطالعه آن از سال ۹۴ آغازشده و دارای پشتوانه قانونی است در زمینی به مساحت 5000 مترمربع بااعتبار هشت میلیارد تومان پشت محله نخل ناخدا و نزدیک ساحل ساخته می‌شود و تاکنون بیش از ۸۰۰ میلیون تومان عملیات تحکیم بستر و ساخت زیربنای قسمت‌های اداری اجراشده است.

بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان نیز گفت: خروجی جلسه‌های کمیته‌های دفاع مقدس در استان باید ترویج فرهنگ دفاع مقدس در استان باشد.

وی افزود: باید به دنبال باز تولید نسل دفاع مقدس در جامعه بود چراکه پایداری و استقامت کشور نیازمند تربیت افراد انقلابی است.

وی بر تدوین تاریخ دفاع مقدس استان تأکید کرد و گفت: ترویج الگوها و ارزش‌های دفاع مقدس با ابزارهای نوین تأثیرگذار است.

یادمان شهدای ایرباس به شکل دوبال شکسته به طول هر کدام ۱۹متر و به نشانه بی گناهی مسافران هواپیمای مسافربری ایرباس کشورمان بر بالای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان هرمزگان ساخته می شود. این مرکز فرهنگی با مساحت ۱۳ هزار متر و زیربنای 6000 مترمربع در ضلع جنوبی ساحل بندرعباس ساخته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha