• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96100502559
  • خبرنگار : 71129

نشست سه‌جانبه وزرای خارجه پاکستان، افغانستان و چین در پکن

نشست سه‌جانبه وزرای خارجه پاکستان، افغانستان و چین در پکن

وزیر امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) در نشست سه‌جانبه با همتایانش از افغانستان و پاکستان که در پکن برگزار شد، گفت، پکن امیدوار است که کوریدور اقتصادی میان چین و پاکستان به نفع تمام منطقه باشد و باعث توسعه‌ در افغانستان شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین همچنین اعلام کرد که دولت پکن می‌تواند به عنوان میانجی‌گر، به پایان درگیری‌ها میان اسلام‌آباد و کابل کمک کند.

وزیر خارجه چین همچنین به خبرنگاران گفت، افغانستان نیاز فوری به توسعه و بهبود وضعیت معیشت مردم دارد. وی ابراز امیدواری کرد که ابتکار عمل‌های مشترک بین سه کشور باعث این بهبود شرایط شود.

وی ادامه داد: چین و پاکستان با همکاری افغانستان می‌توانند این شرایط را در این کشور جنگ‌زده بهتر کنند و از ابزار مناسب برای بسط کوریدور اقتصادی میان چین و پاکستان به افغانستان استفاده کنند. البته این مسأله با دستیابی تدریجی سه کشور به اجماع‌نظر حاصل می‌شود.

وزیر خارجه چین همچنین گفت که کشورش به طور کامل از مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و شبه‌نظامیان طالبان حمایت می‌کند و به تسهیل این روند ادامه می‌دهد.

خواجه آصف، وزیر امور خارجه پاکستان نیز گفت که کشورش و چین دوستی دیرینه‌ای دارند. وی ادامه داد: تحقق موفقیت‌آمیز پروژه‌های کوریدور اقتصادی چین و پاکستان مدلی برای ارتقای همکاری و ارتباط از طریق پروژه‌های مشابه با کشورهای همسایه شامل ایران،‌ آسیای میانه و غرب آسیا و افغانستان است.

صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان نیز در نشست خبری مشترک با همتایانش در پکن گفت که دولت کابل به همکاری با چین پایبند است؛ چون این کشور به دولت کابل احترام می‌گذارد.

وی ادامه داد: ما به اقداماتمان در مقابله با تروریسم ادامه می‌دهیم. مقابله با تروریسم یک همکاری مشترک را می‌طلبد و بر این باوریم که این مساله روابط ما را با پاکستان برای مبارزه با دشمنی مشترک بهبود می‌بخشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha